DANBOR A/S

Danbor etablerer Wind Center of Excellence med erfaren branchemand i spidsen

Danbor ekspanderer i vindindustrien

I tråd med resultaterne fra Cop21 hersker der ikke tvivl om vækstforventningerne på vindmarkedet, hvad angår installationer, investeringer og antal beskæftigede. De er meget positive og byder på såvel muligheder som udfordringer.

“Danbor har igennem flere år supporteret vindsektoren med logistik, port service, inspektion, vedligehold og reparation. Som et led i vores vækststrategi har vi etableret en ny division “Wind Center
of Excellence”, der skal varetage udviklingen af support og services inden for vindområdet, siger administrerende direktør Jørn Bue Madsen i Danbor.

Strategisk udsyn
Til at lede den nye afdeling har Danbor hentet en kapacitet inden for vindbranchen, idet Morten Basse bliver direktør for den nye vinddivison.
Han kommer fra en stilling som adm. direktør for Offshoreenergy.dk og det er således en erfaren branchemand med såvel netværk som det nødvendige strategiske udsyn, der tiltræder den 1. januar 2016.

“At nå vores vækstmål på dette område kræver strategiske opkøb, fokus på kunde- og udviklingsmuligheder og ikke mindst en indsats for at tiltrække medarbejdere med de rette kompetencer. Morten Basse har excelleret inden for alle parametre”, uddyber Jørn Bue Madsen og fortsætter:

“EU’s joint research center vurderer, at markedet for offshore vind i Nordsøen vil vokse fra 9 GW i dag til 112 GW i 2030, altså mere end en tidobling på kun 15 år. Med etablering af divisionen Wind Center of Excellence, opkøbet af vindselskabet ØER den 1. oktober i år og ansættelsen af Morten Basse er vi godt rustet til at fortsætte ekspansionen på vindmarkedet”

For yderligere information, venligst kontakt:
Jørn Bue Madsen, CEO i Danbor (+45 30 50 30 98)

Fakta om Danbor:
Danbor AS er et datterselskab og 100% ejet af NorSea Group. Selskabet blev etableret i 1974 som forsyningsbase til olie- og gasaktiviteterne i den danske del af Nordsøen. Siden har Danbor opbygget en stærk position i offshore-, energi- og transportbranchen som førende service- og logistikvirksomhed. Med hovedsæde i Esbjerg beskæftiger Danbor 450 mennesker onshore og offshore. Vi anser vores medarbejdere for vores vigtigste aktiv.
Deraf payoff’et:
OUR PEOPLE – OUR PROMISE. For mere information, se www.danbor.dk

Information om DANBOR A/S

DANBOR A/S

Følg pressemeddelelser fra DANBOR A/S

Flere pressemeddelelser fra DANBOR A/S

NSG Wind på jagt efter ny CEO27.3.2017 15:44pressemeddelelse

Morten Basse Jensen har valgt at fratræde sin stilling som CEO i NSG Wind, hvilket skyldes uenighed om firmaets strategi fremadrettet. ”Det er naturligvis beklageligt, at vore veje skilles, og vi ønsker Morten Basse god vind fremover,” siger Jørn Bue Madsen fra Danbor, der er NSG Wind’s moderselskab. ”NSG Wind fortsætter uhindret sine aktiviteter som totalleverandør af serviceydelser til offshore vindindustrien. Vi har netop indsat Morten Magnussen som interim direktør og har igangsat en proces for at finde en ny CEO.  Morten Magnussen har mere end 30 års erfaring fra offshoreindustrien og er i dag ansat i NSG Wind som Head of Sub Sea and Marine Operations,” tilføjer Jørn Bue Madsen. NSG Wind er en del af NorSea Group, der er Norges førende leverandør af base og logistikydelser til offshoreindustrien. Gruppen har 25 selskaber, der opererer inden for offshore, herunder Danbor i Danmark. www.nsgwind.com