Dagrofa Bornholm skal levere til færgerne

Det bliver en bornholmsk virksomhed, som skal stå for forsyninger til Bornholmslinjens færger. Molslinjen har lavet en aftale med Dagrofa Bornholm, og det betyder én lokal leverandør, lokale varer og nye arbejdspladser til Bornholm.
Dagrofa Bornholm vil sørge for, at lokale produkter og råvarer finder vej til Bornholmslinjen.

Når Molslinjen den 1. september 2018 tager fat på besejlingen af Bornholm, bliver det med den lokale Dagrofa Bornholm som leverandør af mad og drikke og andre produkter, som tilbydes i butikkerne ombord på Bornholmslinjen.

”Vi er glade for at have det hele samlet på ét sted på Bornholm. Det betyder gode lokale råvarer og specialiteter på færgerne, og så betyder det vigtig fleksibilitet, fordi vores leverandør har lager i Rønne ganske tæt på færgehavnen”, forklarer Molslinjens cateringchef på Bornholm, Henrik Petersen.

Dagrofa Bornholm har haft et mangeårigt og godt samarbejde med netop Henrik Petersen i tiden med Stammershalle Badehotel.

Hos Dagrofa Bornholm er direktør Jesper Svendsen begejstret for aftalen:

”Denne aftale giver os mulighed for i samarbejde med Bornholmslinjen at få nogle af Bornholms gode råvarer ud på færgerne. Og så giver aftalen os også en mulighed for at udvikle vores forretning og etablere nye lokale arbejdspladser”, siger Jesper Svendsen.

Henrik Petersen tiltræder den 1. marts 2018 sit nye job som cateringchef hos Bornholmslinjen, og han vil som det første kaste sig over opgaven med at udvikle de tilbud, færgegæsterne skal mødes med på Bornholmslinjen.

”Vi har så mange gode råvarer og produkter på Bornholm, og dem vil jeg meget gerne kunne præsentere de mange færgegæster for, så færgeturen også kommer til at smage af Bornholm”, slutter Henrik Petersen.

• Molslinjen råder i dag over fire moderne hurtigfærger på Kattegat; hurtigfærgen Max Mols og de tre superfærger, Express 1, Express 2 og Express 3, der er blandt verdens største katamaraner.
  • Superfærgerne kan tage op til 1.000 passagerer, 417 personbiler og 60 motorcykler samt laste campingvogne, busser og op til 30 lastbiler på en overfart.
  • Molslinjen sikrer med Kattegat-ruterne Aarhus-Odden og Ebeltoft-Odden en hurtig, effektiv og behagelig rejse mellem Sjælland og Jylland.
  • Molslinjen overfører mere end 1,3 mio. personbilsenheder og næsten tre mio. passagerer om året.
  • Den 1. september 2018 overtager Molslinjen besejlingen af Bornholm.
  • I juni 2018 leveres den helt nye fragt- og passagerfærge, Hammershus til Bornholmslinjen. Den kan medtage 720 passagerer og skal sejle på ruterne Rønne-Køge og Rønne-Sassnitz.