Dagligvarekunder samler 105.000 kroner ind til udsatte børn og voksne
Julens budskab om at give og hjælpe andre spreder også glæde i januar.
Takket være kunderne i dagligvarekæden Lidl er der nu 105.280 kroner på vej til den sociale hjælpeorganisation Blå Kors Danmark. Pengene er blevet indsamlet gennem salg af kravlenisser i julemåneden, hvor kunderne har købt ark med kravlenisser for 20 kroner stykket i deres lokale butik.
Alle pengene går nu ubeskåret til Blå Kors Danmark, som driver en lang række sociale tilbud målrettet blandt andet mennesker med misbrug, hjemløse og børn og unge, der vokser op i familier med alkohol- eller stofmisbrug.
"Vi vil gerne give en stor og hjertevarm tak til Lidls kunder, som nu er med til at hjælpe en masse børn og voksne og give dem håb og en ny vej i livet. Det er en donation, som vi er stolte af og som er med til at gøre en forskel", siger Thomas Røddik Korneliussen, som er chef for kommunikation og CSR i Blå Kors Danmark.
Samarbejde gør en forskel
Også hos Lidl er man stolte over opbakningen til de velgørende kravlenisser.
"Jeg glæder mig meget over, at vores kunder har støttet op omkring Blå Kors og givet en del af julehyggen videre ved at købe et kravlenisseark i Lidl i december. Blå Kors og deres mange frivillige gør hver eneste dag en fantastisk indsats for at hjælpe udsatte børn og deres familier – og jeg håber, den ekstra donation kommer til at gøre en forskel i den kommende tid”, siger Jens Stratmann, som er adm. direktør i Lidl Danmark.
Siden 2017 har Blå Kors Danmark og Lidl har samarbejdet om at gøre en social forskel. Det begyndte med uddeling af overskudsmad til væresteder for ensomme og botilbud for mennesker med misbrug og hjemløse, og siden da har det udviklet sig til meget mere.
Lidl har blandt andet også støttet Blå Kors Danmarks ferielejre, indsamlet julegaver til børnene i Barnets Blå Hus, som er støttecentre for børn og unge, der vokser op i misbrugshjem, og støttet julehjælp til økonomisk trængte familier.
"Det betyder utroligt meget for Blå Kors Danmark at kunne samarbejde med en virksomhed som Lidl, der samler penge ind til de mest udsatte," siger Thomas Røddik Korneliussen, som er chef for kommunikation og CSR i Blå Kors Danmark.
Kontakter
Thomas Røddik KorneliussenChef for kommunikation og CSR i Blå Kors Danmark
Tlf:26 20 20 46trk@blaakors.dkThomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder
Information om Blå Kors Danmark
Blå Kors er en kristen social hjælpeorganisation, som hjælper socialt udsatte mennesker i Danmark.
Følg pressemeddelelser fra Blå Kors Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Blå Kors Danmark
Udsatte børn får ferieoplevelser takket være sommerferiehjælp24.6.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Blå Kors Danmark har samlet fået 2,2 mio. kroner til sommerferieaktiviteter i hjælpeorganisationens familienetværk og Barnets Blå Hus. Pengene går til sommerlejre og opfølgende aktiviteter, der skal styrke socialt udsatte familiers netværk.
Ny undersøgelse: Hver sjette dansker dropper firmafester pga. alkoholkultur10.6.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Alkohol fylder for meget til fester og andre sociale arrangementer på arbejdspladser. Så meget, at flere helt undlader at deltage eller går tidligt hjem, viser ny meningsmåling foretaget af Voxmeter for Blå Kors Danmark.
Blå Kors Danmarks ferielejre er blevet et hjertebarn for frivillige6.6.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Hver sommer glæder Rebekka Knudsen og Andreas Nørgård Lodahl sig til at være frivillige på en af Blå Kors’ ferielejre for udsatte børn og unge. De oplever det som meningsfuldt at være med til at give deltagerne gode oplevelser og et tiltrængt pusterum fra en svær hverdag.
Ny kampagne: Flere børn og unge skal have gode ferieoplevelser3.6.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Ferielejre giver børn og unge et tiltrængt frirum. Blå Kors Danmark lancerer en ny kampagne i samarbejde med dagligvarekæden Lidl, som skal samle penge ind til endnu flere ferieoplevelser for børn og unge, der har det svært.
Voldsom vækst: Familienetværk rækker ud til endnu flere familier i nød27.5.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Et øget behov for økonomisk hjælp og trygge fællesskaber betyder, at rekordmange familier opsøger Blå Kors Danmarks familienetværk, som drives i partnerskab med lokale kirker.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum