Dagligvarekunder samler 105.000 kroner ind til udsatte børn og voksne
Julens budskab om at give og hjælpe andre spreder også glæde i januar.
Takket være kunderne i dagligvarekæden Lidl er der nu 105.280 kroner på vej til den sociale hjælpeorganisation Blå Kors Danmark. Pengene er blevet indsamlet gennem salg af kravlenisser i julemåneden, hvor kunderne har købt ark med kravlenisser for 20 kroner stykket i deres lokale butik.
Alle pengene går nu ubeskåret til Blå Kors Danmark, som driver en lang række sociale tilbud målrettet blandt andet mennesker med misbrug, hjemløse og børn og unge, der vokser op i familier med alkohol- eller stofmisbrug.
"Vi vil gerne give en stor og hjertevarm tak til Lidls kunder, som nu er med til at hjælpe en masse børn og voksne og give dem håb og en ny vej i livet. Det er en donation, som vi er stolte af og som er med til at gøre en forskel", siger Thomas Røddik Korneliussen, som er chef for kommunikation og CSR i Blå Kors Danmark.
Samarbejde gør en forskel
Også hos Lidl er man stolte over opbakningen til de velgørende kravlenisser.
"Jeg glæder mig meget over, at vores kunder har støttet op omkring Blå Kors og givet en del af julehyggen videre ved at købe et kravlenisseark i Lidl i december. Blå Kors og deres mange frivillige gør hver eneste dag en fantastisk indsats for at hjælpe udsatte børn og deres familier – og jeg håber, den ekstra donation kommer til at gøre en forskel i den kommende tid”, siger Jens Stratmann, som er adm. direktør i Lidl Danmark.
Siden 2017 har Blå Kors Danmark og Lidl har samarbejdet om at gøre en social forskel. Det begyndte med uddeling af overskudsmad til væresteder for ensomme og botilbud for mennesker med misbrug og hjemløse, og siden da har det udviklet sig til meget mere.
Lidl har blandt andet også støttet Blå Kors Danmarks ferielejre, indsamlet julegaver til børnene i Barnets Blå Hus, som er støttecentre for børn og unge, der vokser op i misbrugshjem, og støttet julehjælp til økonomisk trængte familier.
"Det betyder utroligt meget for Blå Kors Danmark at kunne samarbejde med en virksomhed som Lidl, der samler penge ind til de mest udsatte," siger Thomas Røddik Korneliussen, som er chef for kommunikation og CSR i Blå Kors Danmark.
Kontakter
Thomas Røddik KorneliussenChef for kommunikation og CSR i Blå Kors Danmark
Tlf:26 20 20 46trk@blaakors.dkThomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder
Information om Blå Kors Danmark
Blå Kors er en kristen social hjælpeorganisation, som hjælper socialt udsatte mennesker i Danmark.
Følg pressemeddelelser fra Blå Kors Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Blå Kors Danmark
Blå Kors siger nej tak til produkter fra Temu og Shein25.11.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
På grund af kritiske og sundhedsskadelige produkter ser hjælpeorganisationen Blå Kors Danmark, der har mere end 50 genbrugsbutikker, sig nødsaget til at takke nej og frasortere varer fra netbutikker som Temu og Shein.
Over 21.000 ansøgninger om julehjælp21.11.2024 13:11:07 CET | Pressemeddelelse
Blå Kors Danmark melder om rekordmange ansøgninger om julehjælp. Antallet af økonomisk pressede familier, der har ansøgt om hjælp til julemad og gaver, er steget med 15,5 procent sammenlignet med sidste år
Vinterherberg er fyldt op: Hjemløse søger ly for kulden19.11.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Der er mange, der har brug for en varm seng at sove i. Det oplever de på Blå Kors Danmarks værested i København, Grace KBH, som netop har slået dørene op for deres vinterherberg for hjemløse.
Ansøgninger om julehjælp slår alle rekorder15.11.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Over 18.600 familier har allerede søgt om julehjælp hos den sociale hjælpeorganisation Blå Kors Danmark. Det er flere end nogensinde før og også flere, end det på nuværende tidspunkt er muligt at hjælpe, siger generalsekretær.
Byggerod i Blå Kors på Vestergade: Mere tøj til kunderne7.11.2024 09:51:23 CET | Pressemeddelelse
De seneste par uger har randrusianerne kunnet opleve byggerod i Blå Kors-butikken på Vestergade. ”Vi giver butikken et løft og gør den mere indbydende for kunderne,” lyder det fra Blå Kors.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum