Dagligvarekunder samler 105.000 kroner ind til udsatte børn og voksne
Julens budskab om at give og hjælpe andre spreder også glæde i januar.
Takket være kunderne i dagligvarekæden Lidl er der nu 105.280 kroner på vej til den sociale hjælpeorganisation Blå Kors Danmark. Pengene er blevet indsamlet gennem salg af kravlenisser i julemåneden, hvor kunderne har købt ark med kravlenisser for 20 kroner stykket i deres lokale butik.
Alle pengene går nu ubeskåret til Blå Kors Danmark, som driver en lang række sociale tilbud målrettet blandt andet mennesker med misbrug, hjemløse og børn og unge, der vokser op i familier med alkohol- eller stofmisbrug.
"Vi vil gerne give en stor og hjertevarm tak til Lidls kunder, som nu er med til at hjælpe en masse børn og voksne og give dem håb og en ny vej i livet. Det er en donation, som vi er stolte af og som er med til at gøre en forskel", siger Thomas Røddik Korneliussen, som er chef for kommunikation og CSR i Blå Kors Danmark.
Samarbejde gør en forskel
Også hos Lidl er man stolte over opbakningen til de velgørende kravlenisser.
"Jeg glæder mig meget over, at vores kunder har støttet op omkring Blå Kors og givet en del af julehyggen videre ved at købe et kravlenisseark i Lidl i december. Blå Kors og deres mange frivillige gør hver eneste dag en fantastisk indsats for at hjælpe udsatte børn og deres familier – og jeg håber, den ekstra donation kommer til at gøre en forskel i den kommende tid”, siger Jens Stratmann, som er adm. direktør i Lidl Danmark.
Siden 2017 har Blå Kors Danmark og Lidl har samarbejdet om at gøre en social forskel. Det begyndte med uddeling af overskudsmad til væresteder for ensomme og botilbud for mennesker med misbrug og hjemløse, og siden da har det udviklet sig til meget mere.
Lidl har blandt andet også støttet Blå Kors Danmarks ferielejre, indsamlet julegaver til børnene i Barnets Blå Hus, som er støttecentre for børn og unge, der vokser op i misbrugshjem, og støttet julehjælp til økonomisk trængte familier.
"Det betyder utroligt meget for Blå Kors Danmark at kunne samarbejde med en virksomhed som Lidl, der samler penge ind til de mest udsatte," siger Thomas Røddik Korneliussen, som er chef for kommunikation og CSR i Blå Kors Danmark.
Kontakter
Thomas Røddik KorneliussenChef for kommunikation og CSR i Blå Kors Danmark
Tlf:26 20 20 46trk@blaakors.dkThomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder
Information om Blå Kors Danmark
Blå Kors er en kristen social hjælpeorganisation, som hjælper socialt udsatte mennesker i Danmark.
Følg pressemeddelelser fra Blå Kors Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Blå Kors Danmark
Blå Kors gentager succes og fejrer Blå Lørdag16.4.2024 06:05:00 CEST | Pressemeddelelse
Sidste år vrimlede kunderne til Blå Kors' genbrugsbutikker, da den sociale hjælpeorganisation holdt Blå Lørdag. Den 27. april inviterer butikkerne igen kunderne til en festlig dag med 25 procent rabat, konkurrencer og kaffe på kanden.
Værested fejrer 30-års jubilæum med åbent hus og pølsevogn2.4.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 10. april inviterer værestedet Madam Blå i Hobro indenfor til jubilæumsfejring, hvor blandt lokale og kommunale samarbejdspartnere, naboer og andre er inviteret på hotdogs og hygge.
Gammelt tøj får nyt liv: Genbrugsbutik vil inspirere horsensianerne19.3.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
De næste par uger kan man opleve en helt særlig udstilling i Blå Kors Genbrugscenter i Horsens, hvor butikken i samarbejde med en designteknologstuderende sætter fokus på upcycling af tekstiler.
Gratis måltider til udsatte borgere i Aalborg4.3.2024 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
I en tid med høje priser på blandt andet dagligvarer har hjælpeorganisationen Blå Kors Danmark fået mulighed for at gøre en ekstra indsats for gæster på væresteder og varmestuer. På værestedet Den Sociale Café Hjerterummet i Aalborg giver hjælpen gratis og varme måltider.
Familienetværket Middelfart uddeler gratis mad til økonomisk trængte børnefamilier13.2.2024 06:15:00 CET | Pressemeddelelse
Mange familier er alvorligt presset på økonomien. I Middelfart får 25 inflationsramte familier en hjælpende hånd gennem det lokale familienetværk, som drives af Teglgårdskirken i partnerskab med Blå Kors Danmark.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum