Dagligvarekunder samler 105.000 kroner ind til udsatte børn og voksne

Julens budskab om at give og hjælpe andre spreder også glæde i januar.
Takket være kunderne i dagligvarekæden Lidl er der nu 105.280 kroner på vej til den sociale hjælpeorganisation Blå Kors Danmark. Pengene er blevet indsamlet gennem salg af kravlenisser i julemåneden, hvor kunderne har købt ark med kravlenisser for 20 kroner stykket i deres lokale butik.
Alle pengene går nu ubeskåret til Blå Kors Danmark, som driver en lang række sociale tilbud målrettet blandt andet mennesker med misbrug, hjemløse og børn og unge, der vokser op i familier med alkohol- eller stofmisbrug.
"Vi vil gerne give en stor og hjertevarm tak til Lidls kunder, som nu er med til at hjælpe en masse børn og voksne og give dem håb og en ny vej i livet. Det er en donation, som vi er stolte af og som er med til at gøre en forskel", siger Thomas Røddik Korneliussen, som er chef for kommunikation og CSR i Blå Kors Danmark.
Samarbejde gør en forskel
Også hos Lidl er man stolte over opbakningen til de velgørende kravlenisser.
"Jeg glæder mig meget over, at vores kunder har støttet op omkring Blå Kors og givet en del af julehyggen videre ved at købe et kravlenisseark i Lidl i december. Blå Kors og deres mange frivillige gør hver eneste dag en fantastisk indsats for at hjælpe udsatte børn og deres familier – og jeg håber, den ekstra donation kommer til at gøre en forskel i den kommende tid”, siger Jens Stratmann, som er adm. direktør i Lidl Danmark.
Siden 2017 har Blå Kors Danmark og Lidl har samarbejdet om at gøre en social forskel. Det begyndte med uddeling af overskudsmad til væresteder for ensomme og botilbud for mennesker med misbrug og hjemløse, og siden da har det udviklet sig til meget mere.
Lidl har blandt andet også støttet Blå Kors Danmarks ferielejre, indsamlet julegaver til børnene i Barnets Blå Hus, som er støttecentre for børn og unge, der vokser op i misbrugshjem, og støttet julehjælp til økonomisk trængte familier.
"Det betyder utroligt meget for Blå Kors Danmark at kunne samarbejde med en virksomhed som Lidl, der samler penge ind til de mest udsatte," siger Thomas Røddik Korneliussen, som er chef for kommunikation og CSR i Blå Kors Danmark.
Kontakter
Thomas Røddik KorneliussenChef for kommunikation og CSR i Blå Kors Danmark
Tlf:26 20 20 46trk@blaakors.dkThomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder
Information om Blå Kors Danmark
Blå Kors er en social og diakonal hjælpeorganisation, som hjælper udsatte børn, unge og voksne i Danmark.
Følg pressemeddelelser fra Blå Kors Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Blå Kors Danmark
Psykiatrien til debat i Skive23.10.2025 08:39:37 CEST | Pressemeddelelse
Værested og lokale foreninger går sammen om fælles valgdebat om psykiatrien den 5. november. Alle er velkommen.
Over 5.000 ansøgninger om julehjælp det første døgn22.10.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Det strømmer ind med ansøgninger fra familier, der søger julehjælp, lyder det fra den sociale hjælpeorganisation Blå Kors Danmark.
Behovet for julehjælp vokser: Blå Kors forventer mange ansøgere21.10.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Sidste år søgte over 21.000 børnefamilier julehjælp hos Blå Kors Danmark, hvilket var det højeste antal nogensinde. De stigende fødevarepriser presser fortsat mange børnefamilier.
Nyt ungetilbud indvies i Aarhus20.10.2025 09:57:44 CEST | Pressemeddelelse
Gratis fællesskab for unge åbner i Klostergade den 27. oktober.
Den Blå Oase inviterer til valgdebat20.10.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Lokale politikere mødes til debat om socialpolitik og psykiatri den 30. oktober på værestedet Den Blå Oase i Aabenraa.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum


