Dagli’Brugsen vinder på jobglæde i detailbranchen

I ny stor undersøgelse fra Jobindex bliver Dagli’Brugsen kåret som det bedste sted at arbejde, blandt 18 kæder.

Resultatet er baseret på besvarelser fra knap 7.000 nuværende og tidligere medarbejdere, der i undersøgelsen evaluerer deres jobglæde på arbejdspladsen.

- Jeg er ekstremt stolt over vi vinder på jobglæde i detailbranchen. Specielt fordi det er vores egne kolleger i butikkerne, der anerkender Dagli’Brugsen som en god arbejdsplads. Resultatet kommer ovenpå en pandemi, der har sat ekstra krav til vores kolleger i butikkerne. De har ydet en indsats udover det sædvanlige for at servicere og sikre kundernes behov og myndighedernes retningslinjer. Kollegerne i butik fortjener den største anerkendelse for den indsats, de har gjort både før, under og efter, at vi blev udfordret af en pandemi, siger kædedirektør i Dagli’Brugsen Maria Beck Tange.

Undersøgelsen fra Jobindex konkluderer at et kundeorienteret arbejdsmiljø er kilde til stolthed i branchen. Ligesom det at gøre karriere og mulighederne for at avancere i jobbet er synligt for kandidaterne.

-I tråd med Coops nye strategi er fokus på kunderne en af vores vigtigste prioriteter i Dagli’Brugsen. Vi er relativt små huse hvor vi har en stærk forbindelse til lokalsamfundet og det er vigtigt for os at tilbyde den service og de varer, der efterspørges lokalt. Derudover er frihed, ansvar og indflydelse på sin arbejdsdag vigtig hos os. Vi er til stede mange steder og hvis vi tager vores søsterkæder med, så er udviklingsmulighederne mange, siger Maria Beck Tange og fortsætter:

-Mine kolleger i butikkerne er utrolig stolte af deres butikker og deres funktion lokalt. Det kommer blandt andet til udtryk i de mange aktiviteter, der bliver sat i gang lokalt som er mere end blot at sælge dagligvarer – det kunne f.eks. være fællesspisninger, vinsmagninger, juletræsfester og mange andre lokale aktiviteter. Det kommer også til udtryk i tilgangen til kunderne – vores medarbejdere yder en grad af service, som er helt ekstraordinær – og det gør de fordi tilfredse kunder er et kvalitetsstempel af deres arbejde og deres butik.

Se hele listen med kædernes placering her i jobglæderapporten fra Jobindex.

Yderligere information:
Kædedirektør Maria Beck-Tange, 2220 5320

Ny HR-chef i Irma19.11.2021 13:13:06 CET | Pressemeddelelse

Maria Hamm er tiltrådt som ny HR-chef for Irma pr. 1. november. Hun kommer fra en stilling som Head of People & Culture i ISS Danmark, hvor hun har været siden 2018. Tidligere har Maria arbejdet hos Mærsk og DHL, også internationalt, og boet i Schweiz og Sverige. "Jeg har en stor passion for at skabe relationer og opnå resultater gennem mennesker, og jeg glæder mig meget til samarbejdet med alle kollegerne i såvel Irma som resten af Coop,” siger Maria Hamm. ”Vi har et ambitiøst mål om at øge trivslen som fundament for positive resultater i Irma. Samtidig ønsker vi at styrke fællesskabsfølelsen og udvikle Irma til Danmarks ​mest moderne retail arbejdsplads. Så der er nok at kaste sig over, og heldigvis skal vi bygge videre på et rigtig godt fundament og ikke starte fra scratch,” siger Maria Hamm. Hun har en executive MBA fra Henley Business School i London. Irma består af 68 butikker, der alle ligger i hovedstadsområdet. Kædedirektør Charlotte Nilsson Norby har netop offentliggjort stra

SuperBrugsen og Kvickly indleder ny jagt på mange nye kolleger17.11.2021 12:18:03 CET | Pressemeddelelse

I løbet af det kommende år forventer Brugskæderne – Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen – at få brug for mange nye kolleger fx bagere, slagtere, delikatessemedarbejdere og salgsledere. Det er baggrunden for, at man nu har premiere på en helt ny rekrutteringskampagne. Under overskriften ”Hos os sælger du både gode varer og gode værdier” tager Coop-kæderne nu hul på et koncept, der går ud på at vise et mere nuanceret billede af, hvad det vil sige at arbejde i SuperBrugsen, Kvickly og Dagli´Brugsen. ”Det fællesskab og kollegaskab, som er en del af vores DNA, rammer tidsånden godt. Med den knaphed på arbejdskraft, der er i øjeblikket, er det et stærkt kort for os at vise, hvilken rolle man udfylder. Fx gør en slagter meget mere end at skære bøffer. Han hjælper også kunderne med at få nem og god mad på bordet i en travl hverdag, og en god leder får både medarbejderne og butikken til at blomstre,” siger HR-chef Kirsten Jespersen, Brugskæderne. I kampagnen indgår en række film række film,