Coop Danmark A/S

Dagli´Brugsen byder nye kunder velkomne med dialekt og kendt influencer i nyt kommunikationsunivers

Del

Danmarks største kæde af nærbutikker, Dagli´Brugsen, har premiere på et nyt kommunikationsunivers og helt nye medievalg.

Det sker for at kommunikere klarere og konkret til kunder i de mange lokalsamfund, hvor Dagli´Brugsen er et naturligt mødested.

Det nye pay-off for kæden hedder ”Langt fra byen, tæt på hinanden.”

”Det skal tydeliggøre vores strategi, der handler om, at vi vil være med gøre de steder, hvor vi har butikker, til et godt sted at bo. Med vores kommunikation vil vi gøre det tydeligere for kunderne, hvad de kan forvente af os,” siger kædedirektør Maria Beck-Tange.

”Nærhed og fællesskab er nøgleord for os. Og det er det også for den voksende gruppe af yngre familier, der i disse år flytter fra de større byer og ud i de mindre lokalsamfund. Med det nye kommunikationsunivers vil vi vise, at de kan forvente at møde nogle mere personlige, mere lokale butikker, end de måske er vant til. Samtidig handler det også om at understrege det unikke i vores butikker for de kunder, som allerede bruger Dagli’Brugsen som en naturlig del af deres lokale fællesskab.

Dagli´Brugsen er anderledes end andre kæder med en høj grad af lokal tilpasning. Med vores strategi frem mod 2025 vil vi udvikle og rendyrke det i endnu højere grad,” siger Maria Beck-Tange.

Til at fortælle om det har Dagli´Brugsen indledt et samarbejde med influenceren Isabella Alberte Hedeager, der både bor og rejser med sin 97-årige morfar, Moffe. Sammen med fotograf Simon Wittrup besøger de i en programrække nogle af Danmarks hyggeligste lokalsamfund, der har det til fælles, at Dagli´Brugsen er en central del. Man kan følge dem på Dagli´Brugsens Facebook og Instagram-sider.

Dagli´Brugsen, der har butikker i 300 lokalsamfund over hele Danmark, fortæller om kædens styrker i en ny kampagne, der omfatter radioreklamer, influencer-samarbejde, Facebook og andre sociale medier samt selvfølgelig tilbudsaviser og butikkerne. I radioreklamerne, der sendes i lokalradioer over hele landet, vil budskabet være med forskellige dialekter for at understrege butikkernes særpræg.

”Dialekter er en fantastisk del af vores samfund og i høj grad noget, der er med til at definere lokale fællesskaber, som vi skal være stolte af. Derfor tager vi fat i dialekterne i Danmark,” siger Maria Beck-Tange.

Der er premiere på radioreklamerne og hele det nye univers i denne uge.

Yderligere information: Kædedirektør Maria Beck-Tange, 2811 74 56

Foto til fri brug: Isabella Alberte, Simon Wittrup og Moffe står bag serien Danmarks Hyggeligste Lokalsamfund, hvor de besøger en række byer og Dagli´Brugser

 

Billeder

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

SuperBrugsen og Kvickly i helt nyt samarbejde med DR Salg om årets julekalender, Theo & Den Magiske Talisman30.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

SuperBrugsen og Kvickly har i tæt samarbejde med DR Salg udviklet en aktivitetsbog til børn, der udfolder årets julekalender. Med bogen følger kuponer, som man bruger til løbende at hente gratis gaver i ens lokale butik. Som noget nyt behøver man altså ikke foretage køb i butikken for at samle. Gaverne kan være klistermærker og klip-ud-figurer, som bruges til at udføre bogens aktiviteter og fuldende bogen.

Coop klar med hidtil største kampagne for eget varemærke19.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

” Det kræver lidt mere at være vare i Coop”. Det er overskriften for den hidtil mest omfattende kampagne for Coops største eget varemærke, der hedder Coop, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier. Fra i dag og i de kommende uger kan man møde budskabet på plakater i byer over hele landet, på TV, i dagblade, sociale medier mv. ”Med kampagnen vil vi gerne pege på det, der er en central del af Coops DNA, nemlig at vi på mange varer gør os ekstra umage på kundernes vegne, så de får kvalitet for pengene, når de køber Coops egne varemærker,” siger senior marketingchef Heidi Kessler, Coop. Kampagnen, der er udarbejdet sammen med Republica, viser med eksempler, nogle af de kvaliteter, der er ved varer, der bærer Coop-navnet. Det gælder konservesdåserne, hvor dåserne i Coops eget mærke er uden hormonforstyrrende bisphenoler. Ja, faktisk er det 10 år siden, at Coop indførte et forbud. Ikke fordi vi skulle, men fordi det var rigtigt. Først fra i år og med implementering he

Brugsen butik nummer 100 åbnet18.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Danmarks største kæde af lokale nærbutikker har nu konverteret butik nummer 100 fra Dagli´Brugsen til Brugsen. Det er sket i Brylle på Fyn. Over de kommende 15 måneder vil yderligere 170 butikker bliver bygget om til Brugsen. Dermed vil alle kædens 270 butikker være moderniseret med fælles navn ved udgangen af 2026. ”Kunderne tager rigtig godt imod de moderniserede butikker. Samtidig vækker det både stolthed og glæde blandt vores mange erfarne medarbejdere, når Brugsen navnet vender tilbage på butikkernes facader. Det betyder samtidig at vi igen kan sige; Vi mødes i Brugsen,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Brugsen. Kæden er især stærk i mindre samfund, hvor det ofte er byens sidste butik. Men i løbet af seneste to år har Brugsen også forbedret sin position i det centrale København efter overtagelse af 12 tidligere Irma-butikker. 11 ud af 12 af butikkerne har i dag en større omsætning end da de var Irma-butikker. Den 3. oktober åbner Brugsen en helt ny butik på Hellerup Station,

Vinderne af Produktprisen og Irma-Prisen 2025 er fundet4.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Sol over Gudhjem har, sammen med Kvickly og SuperBrugsen, igen sat dansk madiværksætteri i centrum med kåringen af vinderne i Produktprisen og den nye Irma-Prisen 2025, hvor vinderen nu kan se frem til at indgå i Irma-vareserien. Den spændende finale fandt sted på Coops hovedkontor i Albertslund, hvor lokale producenter med fokus på innovation, kvalitet og smag inden for kategorierne MAD, DRIKKE, KONFEKTURE og INNOVATION blev hyldet.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye