Dagli´Brugs får kongelig juleudsmykning

Vestjysk landsbybrugs forvandles til juleeventyr, når fire blomsterkunstnere fra Bering kommer til byen i to dage og pynter butikken op. Utraditionel uddeler fik ideen, der skal styrke butikkens position som byens samlingspunkt.

Mandag den 30. oktober kommer kongelig hofleverandør Bjarne Als fra Bering House of Flowers sammen med tre medarbejdere til den lille vestjyske landsby Nordenskov for at forvandle Dagli´Brugsen fra en almindelig brugs til et eventyrligt julelandskab.

Det er uddeler Kim Rudebeck, der har fået ideen og taget initiativet til det utraditionelle – og kostbare - arrangement.

”Jeg sad og så Hofleverandørerne i fjernsynet, hvor jeg så Bering juleudsmykke et hotel i Aarhus. Så sagde jeg til min kone: Det kan vi da også gøre i Nordenskov,” fortæller Kim Rudebeck.

Bjarne Als, indehaver af Bering House of Flowers, var straks med på ideen, og har efter to besøg planlagt udsmykningen, som han forventer, vil tage de 4 blomsterkunstnere to hele dage at realisere.

Prisen for arrangementet vil Kim Rudebeck ikke ud med, men han ser det som en investering i at fastholde Dagli´Brugsen som byens samlingspunkt. Nordenskov har godt 700 indbyggere og med relativt kort til handelsbyerne Varde og Esbjerg kræver det kreativitet at sikre, at byens eneste dagligvarebutik overlever.

”Hvis ikke vi gør noget, så er vi her ikke. Dette er tænkt som en gave til vores kunder, som måske får lyst til at lægge lidt mere handel hos os de kommende måneder,” siger Kim Rudebeck.

Udover butikkens egen betaling, som udgør langt den største del, er der kommet beløb ind fra sponsorer, bl.a. har Coops Innovationspulje bidraget med 10.000 kr.

Samtidig har OK også gået ind i projektet, og betaler for at butikkens tankanlæg også juleudsmykkes af Bering House of Flowers.

Kunderne vil kunne opleve den unikke Dagli´Brugs i Nordenskov fuldt udsmykket fra onsdag den 1. november til 31. december.

Yderligere information: Uddeler Kim Rudebeck, 2323 9981 / 7529 8006

Redaktionen er velkommen til at besøge butikken på Sønderskovvej 76 Nordenskov, mandag den 30. oktober, hvor Bjarne Als og medarbejderne arbejder – og selvfølgelig også fra 1. november, hvor den er fuldt udsmykket.

SuperBrugsen får ny kædedirektør8.11.2017 15:00pressemeddelelse

Formatdirektør Mikkel Banke Karlsson, SuperBrugsen, er udnævnt til konceptdirektør i Coop. Som hans afløser er udpeget Jesper K. Andersen, der i dag er formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen. Mikkel Banke Karlsson, 43 år, kommer til at spå i spidsen for udviklingen af butikskoncepter, der skal sikre størst mulig synergi i Coop. Han har været formatdirektør i SuperBrugsen siden 2016, og var før da salgs- og sortimentsdirektør for kæden. Jesper K. Andersen, 46 år, har været formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen siden 2013, og har haft en lang karriere i Coop, som bl.a. salgschef i SuperBrugsen, salgsdirektør og varehusdirektør i Kvickly. En ny formatdirektør for Dagli´- og Lokalbrugsen ventes udpeget inden årsskiftet. Jesper K. Andersen og Mikkel Banke Karlsson begynder i deres nye funktion 1. januar 2018. Yderligere information: Mikkel Banke Karlsson, 5221 3612 Jesper K. Andersen, 5159 3605

Irma indleder partnerskab med Mødrehjælpen2.11.2017 12:32pressemeddelelse

Fremover går Irmas pantdonation ubeskåret til Mødrehjælpen, der har en helt særlig plads hos Irmas medlemmer. Derfor faldt valget på Mødrehjælpen og dens støtte til udsatte familier, da medlemmerne fik mandat til at vælge ny modtager af Irmas pantdonation. Alle familier kan komme i en sårbar situation, men det er langt fra alle, der har nogen at række ud til, når krisen kradser eller tilværelsen slår knuder. Og det kan få alvorlige konsekvenser, hvis forældre ikke får hjælp til at komme på fode igen og dermed skabe en tryg ramme for deres børn. Derfor indgår Irma nu et nyt partnerskab med Mødrehjælpen, hvor blandt andet Irmas pantdonation fremover går til udsatte børn og familier. Alle børn fortjener en god barndom Samarbejdet mellem Irma og Mødrehjælpen sker efter, at Irmas medlemmer på Irmas madmesse i foråret blev kunne vælge, hvilken organisation pantdonationen skal støtte. Valget faldt på Mødrehjælpen, der med donationen giver flere forældre mulighed for at skabe en tryg ramme o