Dagli´Brugs får kongelig juleudsmykning

Vestjysk landsbybrugs forvandles til juleeventyr, når fire blomsterkunstnere fra Bering kommer til byen i to dage og pynter butikken op. Utraditionel uddeler fik ideen, der skal styrke butikkens position som byens samlingspunkt.

Mandag den 30. oktober kommer kongelig hofleverandør Bjarne Als fra Bering House of Flowers sammen med tre medarbejdere til den lille vestjyske landsby Nordenskov for at forvandle Dagli´Brugsen fra en almindelig brugs til et eventyrligt julelandskab.

Det er uddeler Kim Rudebeck, der har fået ideen og taget initiativet til det utraditionelle – og kostbare - arrangement.

”Jeg sad og så Hofleverandørerne i fjernsynet, hvor jeg så Bering juleudsmykke et hotel i Aarhus. Så sagde jeg til min kone: Det kan vi da også gøre i Nordenskov,” fortæller Kim Rudebeck.

Bjarne Als, indehaver af Bering House of Flowers, var straks med på ideen, og har efter to besøg planlagt udsmykningen, som han forventer, vil tage de 4 blomsterkunstnere to hele dage at realisere.

Prisen for arrangementet vil Kim Rudebeck ikke ud med, men han ser det som en investering i at fastholde Dagli´Brugsen som byens samlingspunkt. Nordenskov har godt 700 indbyggere og med relativt kort til handelsbyerne Varde og Esbjerg kræver det kreativitet at sikre, at byens eneste dagligvarebutik overlever.

”Hvis ikke vi gør noget, så er vi her ikke. Dette er tænkt som en gave til vores kunder, som måske får lyst til at lægge lidt mere handel hos os de kommende måneder,” siger Kim Rudebeck.

Udover butikkens egen betaling, som udgør langt den største del, er der kommet beløb ind fra sponsorer, bl.a. har Coops Innovationspulje bidraget med 10.000 kr.

Samtidig har OK også gået ind i projektet, og betaler for at butikkens tankanlæg også juleudsmykkes af Bering House of Flowers.

Kunderne vil kunne opleve den unikke Dagli´Brugs i Nordenskov fuldt udsmykket fra onsdag den 1. november til 31. december.

Yderligere information: Uddeler Kim Rudebeck, 2323 9981 / 7529 8006

Redaktionen er velkommen til at besøge butikken på Sønderskovvej 76 Nordenskov, mandag den 30. oktober, hvor Bjarne Als og medarbejderne arbejder – og selvfølgelig også fra 1. november, hvor den er fuldt udsmykket.

Irma vil gøre en dansk klassiker til årets Valentin-hit12.2.2018 08:10pressemeddelelse

Onsdag den 14. februar er det Valentinsdag. I den anledning har Irma lagt hovederne i blød for at komme med det bedste bud til den moderne, urbane forbruger. Svaret har man nu fundet: Hjerter i flødesauce. Men selvfølgelig ikke en ordinær version af denne danske klassiker. Sammen med de to kokke Steve Momsen og Rasmus Kampmann har Irma udviklet en særlig udgave, som kombinerer kvalitetsråvarer med solidt håndværk og den særlige henkogningsteknik, hvor der med simpelt undertryk skabes en forlænget holdbarhed. Tilberedt af kød fra dyr, der har haft et ordentligt liv, økologiske mælkeprodukter og masser af friske, sunde grøntsager. ”Det er faktisk moderne at spise klassiske danske retter igen, men de skal have nye kvaliteter og vores version er rigtig slowfood med masser af smag og kærlighed, og derfor skabt til at glæde en, man holder af på denne særlige dag,” siger Max Schellenbauer, innovationschef i Irma. Sælges i glas med mad til to personer for 134 kr., som man kan give et personlig