Dagli´Brugs får kongelig juleudsmykning

Vestjysk landsbybrugs forvandles til juleeventyr, når fire blomsterkunstnere fra Bering kommer til byen i to dage og pynter butikken op. Utraditionel uddeler fik ideen, der skal styrke butikkens position som byens samlingspunkt.

Mandag den 30. oktober kommer kongelig hofleverandør Bjarne Als fra Bering House of Flowers sammen med tre medarbejdere til den lille vestjyske landsby Nordenskov for at forvandle Dagli´Brugsen fra en almindelig brugs til et eventyrligt julelandskab.

Det er uddeler Kim Rudebeck, der har fået ideen og taget initiativet til det utraditionelle – og kostbare - arrangement.

”Jeg sad og så Hofleverandørerne i fjernsynet, hvor jeg så Bering juleudsmykke et hotel i Aarhus. Så sagde jeg til min kone: Det kan vi da også gøre i Nordenskov,” fortæller Kim Rudebeck.

Bjarne Als, indehaver af Bering House of Flowers, var straks med på ideen, og har efter to besøg planlagt udsmykningen, som han forventer, vil tage de 4 blomsterkunstnere to hele dage at realisere.

Prisen for arrangementet vil Kim Rudebeck ikke ud med, men han ser det som en investering i at fastholde Dagli´Brugsen som byens samlingspunkt. Nordenskov har godt 700 indbyggere og med relativt kort til handelsbyerne Varde og Esbjerg kræver det kreativitet at sikre, at byens eneste dagligvarebutik overlever.

”Hvis ikke vi gør noget, så er vi her ikke. Dette er tænkt som en gave til vores kunder, som måske får lyst til at lægge lidt mere handel hos os de kommende måneder,” siger Kim Rudebeck.

Udover butikkens egen betaling, som udgør langt den største del, er der kommet beløb ind fra sponsorer, bl.a. har Coops Innovationspulje bidraget med 10.000 kr.

Samtidig har OK også gået ind i projektet, og betaler for at butikkens tankanlæg også juleudsmykkes af Bering House of Flowers.

Kunderne vil kunne opleve den unikke Dagli´Brugs i Nordenskov fuldt udsmykket fra onsdag den 1. november til 31. december.

Yderligere information: Uddeler Kim Rudebeck, 2323 9981 / 7529 8006

Redaktionen er velkommen til at besøge butikken på Sønderskovvej 76 Nordenskov, mandag den 30. oktober, hvor Bjarne Als og medarbejderne arbejder – og selvfølgelig også fra 1. november, hvor den er fuldt udsmykket.

Irma går til kamp for miljøet: Klar med de første klimavenlige bæreposer21.6.2018 08:30pressemeddelelse

Som den første kæde i Danmark erstatter Irma nu plastic-bæreposerne med en klimavenlig og genanvendelig bærepose. De er i halvdelen af Irma butikkerne fra uge 29 og vil derefter blive rullet ud til hele kæden. ”Irma vil gå forrest, når det gælder mere bæredygtigt forbrug. Vores kunder har efterspurgt mere klimavenlige poser. Derfor er vi glade for, at vi som de første kan tilbyde denne type bærepose,” siger direktør Søren Steffensen, Irma. De nye poser er plantebaserede polyethylen baseret på sukkerør modsat normale poser, der er baseret på olie, altså fossile ressourcer. De ny poser er produceret af ornybart materiale, hvor planterne har optaget Co2 imens de voksede og derfor er poserne klimavenlige, samtidig med at de der produceret under ordentlige forhold.. Den plantebaserede polyethylen kommer fra sukkerrør, der er produceret under ordentlige forhold. ”Selvom det er den hidtil mest klimavenlige bærepose i dansk detailhandel og er bæredygtigt, er det en stadig en god idé at man gen

Tilbagekaldelse af Party pølser14.6.2018 16:54pressemeddelelse

Hvilke fødevarer: X-tra Party pølser EAN: 7340011382485 Nettoindhold 500g Det drejer sig om pakker med Bedst før: 19.06.2018 Solgt i: Kvickly, SuperBrugsen, Dagli/LokalBrugsen, Fakta og på Coop.dk/mad Party pølser EAN: 7340011437956 Nettoindhold 500g Det drejer sig om pakker med Bedst før: 19.06.2018 Solgt i: Fakta Virksomhed, der kalder tilbage: Coop Danmark A/S Producent: Animex Foods Årsag: Der er fundet stykker af blødt blåt plast i enkelte pakker med Bedst før: 19.06.2018 Risiko: Tilstedeværelsen af plastik medfører at produktet er uegnet til konsum. Råd til forbrugerne: Skulle man have varen opbevaret, rådes forbrugeren til at levere varen tilbage til butikken, hvor den er købt eller kassere den. Kontaktperson: Kvalitetschef Malene Teller Blume: 5159 3134