Dansk Arbejdsgiverforening 2

DA får ny cheføkonom

Dansk Arbejdsgiverforening (DA) har ansat den 41-årige Anders Borup Christensen som cheføkonom. Han bliver derfor DA’s førstemand, når det gælder det analytiske grundlag, der er afgørende for DA’s virke i den offentlige debat.

Anders Borup Christensen kommer fra en stilling som kontorchef i Finansministeriet, hvor har været en af hovedkræfterne bag regeringens 2025-plan. Tidligere har han blandt andet været chefanalytiker i CEPOS og økonomisk konsulent i Det Radikale Venstres Politiske og Økonomiske Sekretariat. Han er cand. oecon fra Aarhus Universitet.

Adm. direktør i DA, Jacob Holbraad, glæder sig over nyansættelsen:

”Anders Borup Christensen har en meget stærk, faglig profil, en dyb politisk forståelse og stor personlig gennemslagskraft. Han skal være med til at styrke DA’s offensive rolle i samfundsdebatten, og han skal være én af DA’s markante profiler i medierne på det økonomiske område,” siger han.

Anders Borup Christensen skal også lede DA’s enhed for arbejdsmarkedsanalyse med syv økonomer, og han tiltræder 15. maj.

Information om Dansk Arbejdsgiverforening 2

Dansk Arbejdsgiverforening 2