D-A-D forsanger lærer nordsjællandske ledere at tænke nyt

Oplægsholdere Thomas Geuken og Jesper Binzer

Som leder skal man hele tiden forny sig og finde nye veje til at udøve god ledelse. At tænke ud af boksen stiller store krav til evnerne som leder. Derfor inviterer Lederne Nordsjælland til en utraditionel konference om innovativ ledelse. På konferencen vil deltagerne få værdifuld inspiration fra musik- og underholdningsbranchen, som kan hjælpe ledere med at re- og nytænke deres ledelsesstil. Konferencen finder sted onsdag den 12. oktober klokken 13 i Søhuset Konferencecenter i Hørsholm.

Forsanger i D-A-D Jesper Binzer og erhvervspsykolog Thomas Geuken leverer et utraditionelt foredrag om ”Rock´n Roll-ledelse”. Thomas Geuken fortæller om, hvordan medarbejdere og virksomhed er hinandens råstof, og hvordan det råstof kan udvikles ved hjælp af grundpillerne fra Rock´n Roll-ledelse: fælleskab, passion og loyalitet. Jesper Binzer fortæller undervejs anekdoter, som illustrerer, hvordan Rock´n Roll-ledelse kan omsættes i erhvervslivet.

Jesper Binzer og Thomas Geuken suppleres af Flemming Dybbøl, der er kommerciel direktør for Smukfest og er en del af den 22 mand store ledelse af Danmarks næststørste festival. På konferencen taler Flemming Dybbøl om, hvorfor det er vigtigt at turde fejle, hvis man ønsker vækst og innovation. Han giver også gode råd til, hvordan man kan gøre sin arbejdsplads til en festival af gode idéer.

Afdelingsformand for Lederne Nordsjælland Henning Kokholm ser frem til en utraditionel konference, hvor deltagerne vil opleve en helt anden type foredrag, end de er vant til.

- Vi har valgt at invitere nogle meget utraditionelle oplægsholdere, som vi tror vil give deltagerne flere nye vinkler på ledelse. Jeg ser især frem til at høre, hvordan et musikikon som Jesper Binzer kan hjælpe ledere med at tænke ud af boksen, og hvordan han har tænkt fælleskab og passion ind i ledelse, siger Henning Kokholm.

Konferencen i Søhuset Konferencecenter er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Kontaktoplysninger:

Henning Kokholm
Lederne Nordsjælland
E-mail: Henning.kokholm@lederne.dk

Nicolai Fiil
Pressemedarbejder
E-mail: nfi@lederne.dk

Oplægsholdere Thomas Geuken og Jesper Binzer

PRM: Mere konsekvens over for dårlige offentlige ledere14.12.2017 10:58pressemeddelelse

Lederne er helt enige med Allan Søgaard Larsen, formand for regeringens ledelseskommission, når han i dag i Finans udtaler, at der omgående skal gribes ind over for ledere, der ikke magter deres opgave. - Der er brug for et holdningsskifte i den offentlige ledelseskultur. Vi skylder borgere og virksomheder, at ledelsesopgaven i det offentlige bliver taget mere alvorligt, siger formand for Lederne Svend Askær. Kun hver femte leder i det offentlige tilkendegiver, at der i deres organisation er tradition for at afskedige ledere, som ikke præsterer. Den holdning er mest udtalt inden for forsvar og politi. 3 ud af 4 ledere er direkte uenige i, at der er tradition for at afskedige ledere, der ikke præsterer. - Det er selvsagt ikke et mål i sig selv at afskedige ledere i den offentlige sektor. Målet må være, at behovet for at tage dette ultimative skridt bliver så lille som muligt – blandt andet ved, at den offentlige sektor bliver bedre til både at rekruttere ledere og sikre udvikling af led

PRM: Opdateret version: Nanosatellit-direktør kåret som Årets Leder 201722.11.2017 12:48pressemeddelelse

CEO Niels Buus fra GomSpace, som er verdens førende producent af nanosatellitter, blev i dag den 16. modtager af Danmarks mest prestigefyldte lederpris, prisen som Årets Leder. Direktøren fra Aalborg-virksomheden har fået flest stemmer i en afstemning på Ledernes hjemmeside, og det betyder, at Niels Buus nu indtræder i et ærefuldt selskab af prismodtagere, der blandt andre tæller Nils Smedegaard-Andersen, Jørgen Vig Knudstorp, Johan Bülow og Lise Egholm. Prisen blev overrakt til Niels Buus af formanden for Lederne Svend Askær. Det skete på konferencen Ledelsens Dag i København for øjnene af flere end 700 ledere. - Du har skabt en virksomhed i international klasse og en virksomhed i kraftig vækst. Det er virksomheder som GomSpace, vi skal leve af i fremtiden, sagde Svend Askær i sin tale og betegnede Niels Buus som en synlig og meget visionær leder. I sin takketale fastslog Niels Buus, at han aldrig havde forestillet sig, at han skulle blive kåret som Årets Leder. - Det er ekstremt over