D-A-D forsanger lærer nordsjællandske ledere at tænke nyt

Oplægsholdere Thomas Geuken og Jesper Binzer

Som leder skal man hele tiden forny sig og finde nye veje til at udøve god ledelse. At tænke ud af boksen stiller store krav til evnerne som leder. Derfor inviterer Lederne Nordsjælland til en utraditionel konference om innovativ ledelse. På konferencen vil deltagerne få værdifuld inspiration fra musik- og underholdningsbranchen, som kan hjælpe ledere med at re- og nytænke deres ledelsesstil. Konferencen finder sted onsdag den 12. oktober klokken 13 i Søhuset Konferencecenter i Hørsholm.

Forsanger i D-A-D Jesper Binzer og erhvervspsykolog Thomas Geuken leverer et utraditionelt foredrag om ”Rock´n Roll-ledelse”. Thomas Geuken fortæller om, hvordan medarbejdere og virksomhed er hinandens råstof, og hvordan det råstof kan udvikles ved hjælp af grundpillerne fra Rock´n Roll-ledelse: fælleskab, passion og loyalitet. Jesper Binzer fortæller undervejs anekdoter, som illustrerer, hvordan Rock´n Roll-ledelse kan omsættes i erhvervslivet.

Jesper Binzer og Thomas Geuken suppleres af Flemming Dybbøl, der er kommerciel direktør for Smukfest og er en del af den 22 mand store ledelse af Danmarks næststørste festival. På konferencen taler Flemming Dybbøl om, hvorfor det er vigtigt at turde fejle, hvis man ønsker vækst og innovation. Han giver også gode råd til, hvordan man kan gøre sin arbejdsplads til en festival af gode idéer.

Afdelingsformand for Lederne Nordsjælland Henning Kokholm ser frem til en utraditionel konference, hvor deltagerne vil opleve en helt anden type foredrag, end de er vant til.

- Vi har valgt at invitere nogle meget utraditionelle oplægsholdere, som vi tror vil give deltagerne flere nye vinkler på ledelse. Jeg ser især frem til at høre, hvordan et musikikon som Jesper Binzer kan hjælpe ledere med at tænke ud af boksen, og hvordan han har tænkt fælleskab og passion ind i ledelse, siger Henning Kokholm.

Konferencen i Søhuset Konferencecenter er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Kontaktoplysninger:

Henning Kokholm
Lederne Nordsjælland
E-mail: Henning.kokholm@lederne.dk

Nicolai Fiil
Pressemedarbejder
E-mail: nfi@lederne.dk

Oplægsholdere Thomas Geuken og Jesper Binzer

PRM: Fem ledere nomineret til lederpris10.10.2018 09:44pressemeddelelse

Fem ledere fra fem forskellige brancher udgør feltet, der i år dyster om Danmarks mest prestigefyldte lederpris, prisen som Årets Leder. Vinderen kåres den 21. november for 17. gang. Årets Leder 2018 kommer i fornemt selskab med blandt andre Nils Smedegaard-Andersen, Jørgen Vig Knudstorp, Bodil Nyboe Andersen, Johan Bülow og sidste års vinder, CEO Niels Buus fra GomSpace, som er verdens førende producent af nanosatellitter. I år skal vinderen finde blandt følgende fem kandidater: Co-ceo Anders Hedegaard, GN Store Nord Leder Frank Villumsen, Vilde Vulkaner Partner og koncerndirektør André Rogaczewski, Netcompany Global Chief of Staff (fra 1. december) Mai-Britt Poulsen, Boston Consulting Group Direktør Lasse Rich Henningsen, Musikkens Hus, Aalborg Læs mere og stem på kandidaterne på Ledernes hjemmeside

PRM: Kendte oplægsholdere gør fynske ledere klogere på det nye arbejdsliv10.10.2018 07:00pressemeddelelse

Vores arbejdsliv ser anderledes ud, end det gjorde for bare få år siden. Vi lever længere end nogensinde, og vi forventes at skulle arbejde op til femten år længere end vores forældre og bedsteforældre gjorde. Vores samfund og arbejdsliv er i konstant forandring. Så hvordan udvikler man sig og holder sig konkurrencedygtig, når medarbejderne bliver ældre og ældre? Lederne Fyn vil i samarbejde med flere oplægsholdere forsøge at besvare netop dette spørgsmål på en konference den 6. november. På konferencen kan deltagerne blandt andet høre et fælles oplæg fra kultursociolog Emilia van Hauen og fremtidsforsker Louise Opprud Jakobsen. De vil gå i dybden med, hvordan vi som ledere og medarbejdere kan blive ved med at være relevante og i den forbindelse, hvad lederens vigtigste egenskab er nu og i fremtiden. Der vil også være oplæg fra executive coach og stifter af The Personal Business Plan, Stephen Bruyant-Langer, som vil give deltagerne gode råd til, hvordan man som leder holder sig opdater