D-A-D forsanger lærer nordsjællandske ledere at tænke nyt

Oplægsholdere Thomas Geuken og Jesper Binzer

Som leder skal man hele tiden forny sig og finde nye veje til at udøve god ledelse. At tænke ud af boksen stiller store krav til evnerne som leder. Derfor inviterer Lederne Nordsjælland til en utraditionel konference om innovativ ledelse. På konferencen vil deltagerne få værdifuld inspiration fra musik- og underholdningsbranchen, som kan hjælpe ledere med at re- og nytænke deres ledelsesstil. Konferencen finder sted onsdag den 12. oktober klokken 13 i Søhuset Konferencecenter i Hørsholm.

Forsanger i D-A-D Jesper Binzer og erhvervspsykolog Thomas Geuken leverer et utraditionelt foredrag om ”Rock´n Roll-ledelse”. Thomas Geuken fortæller om, hvordan medarbejdere og virksomhed er hinandens råstof, og hvordan det råstof kan udvikles ved hjælp af grundpillerne fra Rock´n Roll-ledelse: fælleskab, passion og loyalitet. Jesper Binzer fortæller undervejs anekdoter, som illustrerer, hvordan Rock´n Roll-ledelse kan omsættes i erhvervslivet.

Jesper Binzer og Thomas Geuken suppleres af Flemming Dybbøl, der er kommerciel direktør for Smukfest og er en del af den 22 mand store ledelse af Danmarks næststørste festival. På konferencen taler Flemming Dybbøl om, hvorfor det er vigtigt at turde fejle, hvis man ønsker vækst og innovation. Han giver også gode råd til, hvordan man kan gøre sin arbejdsplads til en festival af gode idéer.

Afdelingsformand for Lederne Nordsjælland Henning Kokholm ser frem til en utraditionel konference, hvor deltagerne vil opleve en helt anden type foredrag, end de er vant til.

- Vi har valgt at invitere nogle meget utraditionelle oplægsholdere, som vi tror vil give deltagerne flere nye vinkler på ledelse. Jeg ser især frem til at høre, hvordan et musikikon som Jesper Binzer kan hjælpe ledere med at tænke ud af boksen, og hvordan han har tænkt fælleskab og passion ind i ledelse, siger Henning Kokholm.

Konferencen i Søhuset Konferencecenter er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Kontaktoplysninger:

Henning Kokholm
Lederne Nordsjælland
E-mail: Henning.kokholm@lederne.dk

Nicolai Fiil
Pressemedarbejder
E-mail: nfi@lederne.dk

Oplægsholdere Thomas Geuken og Jesper Binzer

PRM: Iværksætteri og ledelsesfag skal tiltrække unge til erhvervsskolerne20.6.2018 08:48pressemeddelelse

Det danske samfund har behov for langt flere erhvervsuddannede. Allerede i 2025 risikerer vi at mangle op til 85.000 faglærte, vurderer Danmarks Vækstråd. Hvis den udfordring skal løses, skal erhvervsuddannelserne gøres mere attraktive og tiltrække flere unge. Derfor har Lederne i dag offentliggjort en række forslag, som skal få flere unge til at vælge en erhvervsuddannelse fremfor f.eks. gymnasiet. - De unge på erhvervsuddannelserne skal fremover arbejde mere med iværksætteri og klassiske ledelsesfag som driftsledelse, projektledelse og personaleledelse. Det er er emner, som vi ved, at mange unge efterspørger. To ud af tre elever på erhvervsuddannelserne anser det for vigtigt, at uddannelsen fører til, at de på sigt kan blive selvstændige. Og hver femte ung mellem 18 og 30 år har ambitioner om en dag at blive leder, siger Henrik Bach Mortensen, direktør hos Lederne. Han tilføjer, at det også er nødvendigt at sikre, at der er tilstrækkeligt mange praktikpladser til rådighed for de unge

PRM: Slip de offentlige ledere fri12.6.2018 11:14pressemeddelelse

Det er på tide, at Lederne får deres egne aftaler og ikke står under samme overenskomster som deres ansatte, siger Ledernes formand, Svend Askær. Som leder har man en særlig loyalitetsforpligtelse over for sin arbejdsgiver. Derfor bør de offentlige ledere ikke være organiseret i samme faglige organisation som deres medarbejdere. Det siger Ledernes formand, Svend Askær, i en reaktion på anbefalingerne fra Ledelseskommissionen nedsat af regeringen. - Ledere i den offentlige sektor skal derfor hurtigst muligt have egen forhandlingsret gennem en lederorganisation, der sikrer dem en uafhængig position i aftalesystemet. Sådan er forholdene i dag for ledere i den private sektor, mens de offentlige ledere typisk er medlem af samme organisation som deres medarbejdere, uddyber Svend Askær. Han mener, at politikerne kan lære af arbejdsgivere i det private, når det gælder forholdet til ledere. - Politikere skal lære at tage deres arbejdsgiversansvar alvorligt og bakke deres ledere op. I det privat