Cruel Santino, et af de hotteste navne fra den nigerianske musikscene, kommer til Pumpehuset.

CRUEL SANTINO

SUPPORT: TEEZEE

3. OKTOBER 2022

PUMPEHUSET

Cruel Santino, et af de hotteste navne fra den nigerianske musikscene, kommer til Pumpehuset.

Cruel Santino, den nigerianske musiker og auteur, tidligere kendt som Santi, sprang ind på musikscenen med sit anmelderroste debutalbum ’Mandy & The Jungle’ (2019), der gjorde ham til en af frontfigurene for den nigerianske genreblandende Alté bølge. Cruel Santino har formet sin lyd ud fra sin kærlighed til traditionel nigeriansk musik, dancehall, rap og R&B og denne lyd fascinerede hurtigt fans rundt om i verden.

Ved siden af sin friske lyd instruerede Cruel Santino også den visuelle side af projektet og forfinede sine evner i samarbejde med hans kreative kollektiv Monster Boy. Inspireret af det okkulte og Nollywood film (Nigerias svar på Hollywood), samt et skarpt øje for mise-en-scene og visuelle fortællinger, har Cruel Santino skabt sit helt eget kreative univers.

I 2020 annoncerede Cruel Santino sit eget pladeselskab, Monster Boy, et joint venture med Interscope Records. I 2022 udgav han sit første album under den nye kontrakt ’Subaru Boys: FINAL HEAVEN’, hvor man bl.a. kan finde features fra artister som Skepta, Koffee og Amaarae. Oplev de nye sange og Cruel Santinos ekstravagante univers når han giver koncert i Pumpehuset.

Check videoen til Cruel Santinos seneste single ’HEATING ROCKS’ ud her: https://www.youtube.com/watch?v=mOClOsqDzgc

Billetsalget starter 22. juli kl. 10.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk

Live Nation er verdens førende producent og formidler af live entertainment-oplevelser. På verdensplan bliver det til + 40.000 årlige koncerter, +100 festivaler og mere end 500 millioner solgte billetter. Live Nation Denmark er Danmarks førende koncertbureau med 70 engagerede medarbejdere der holder til på Frederiksberg Allé i København. Vi arrangerer alt fra mindre klubshows til stadionshows, vi arbejder primært med koncerter, men beskæftiger os også med comedyshows og musicals. Festivalerne COPENHELL og Heartland er ligeledes en del af Live Nation Danmark. I huset finder du også vores to danske Agenturer PDH Music og Luger Denmark, som arbejder med nogle af landets største artister. Vi ønsker at tilbyde vores gæster det bedste; både før, under og efter arrangementet med musik- og begivenhedsrige oplevelser man husker for livet.

JAILBREAK ER KLAR MED FULDT PROGRAM I FÆNGSLET I HORSENS DEN 13. AUGUST9.8.2022 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

JAILBREAK er et nyt stort musikevent i Fængslet i Horsens i Jylland, som lørdag den 13. august åbner dørene for heavyrock-fans i alle aldre. Her kan publikum opleve energisk rock’n’roll og hård tråd fra intet mindre end seks internationale og tre danske bands på en spændende og stemningsfuld koncertdag: SABATON, ACCEPT, HAMMERFALL, PHIL CAMPBELL AND THE BASTARD SONS, JESPER BINZER & BAND, STEVE’N’SEAGULLS, KING BUFFALO, ELECTRIC GUITARS og SKULLCLUB.

Ocean Grove bringer deres genrefusionerende musik til DK når de giver koncert i Pumpehuset.3.8.2022 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

OCEAN GROVE 27. OKTOBER 2022 PUMPEHUSET Ocean Grove bringer deres genrefusionerende musik til DK når de giver koncert i Pumpehuset. De australske ”oddballs” Ocean Grove laver en sammensmeltning af rock, metal, grunge, hip-hop og brit-pop. Det er blevet til en banebrydende lyd der beskrives som Oddworld Music™️. Den eklektiske trio udgav deres andet album ’Flip Phone Fantasy’ i 2020 til bred anmelderros og en 8. plads på den australske album chart. Udover global hæder fra diverse medier, såsom Kerrang!, for deres lovløse kreativitet og overlegne attitude, har albummet opnået næsten 20 millioner streams. Ocean Grove udgav tidligere på året singlerne ’Cali Sun’ og ’Silver Lining Lining’ som var en ledte hen til udgivelsen af deres tredje fuldlængde album ’Up In The Air Forever’. Albummet fik en anmeldelse på 4/5 i Kerrang!: ”It’s the best showcase of Ocean Grove’s quirks to date, and they’ve got all the right to be bullish about it when playing it feels so, so good.” Oplev Ocean Grove i P