Landdistrikternes Fællesråd

Crowdfunding event på Tøystrup Gods i Faaborg-Midtfyn

Iværksættere, fagfolk eller blot nysgerrige inviteres til event om crowdfundings potentialer som finansieringsmulighed som del af nationalt projekt.

En lokal virksomhed i Faaborg-Midtfyn Kommune er udvalgt til at være en del af kampagnen Crowdfunding i Landdistrikterne ført an af Landdistrikternes Fællesråd, Dansk Industri og Dansk Iværksætterforening.

For at sætte fokus på crowdfundings potentialer for at skabe udvikling i landdistrikterne, inviterer Faaborg-Midtfyn Kommune til event torsdag d. 23. september på Tøystrup Gods fra kl. 17.00 – 20.00.

Bag virksomhedsnavnet Skovhaver.dk står fynske Jakob Jessen og Mads Krarup. De har en passion for spiselige planter og skovhaver, som de gerne vil dele med danskerne. Med et mål om at crowdfunde sig til 100.000 kroner, gik de ind i projektet med forventningen om at komme ét skridt tættere på at indfri drømmen om at udvide planteskolen og dermed kendskabet til den nye og bæredygtige måde at anlægge sin have på.

Den finansielle målsætning er nået, og opskriften på Skovhavers succes med crowdfunding vil de dele med deltagerne til fyraftens-eventet torsdag d. 23. september, hvor også en lang række oplægsholdere fra blandt andet Boomerang, CrowdNerds og Dansk Iværksætterforening vil medvirke.

Både privatpersoner, virksomhedsejere, iværksættere eller fagpersoner kan tilmelde sig og få et unikt indblik i crowdfundings potentialer for både finansiering og sikring af loyal kundeskare – helt gratis. Se mere og tilmeld dig her på Faaborg-Midtfyn Kommunes hjemmeside.

Om projektet Crowdfunding i Landdistrikterne

Som en del af projektet for crowdfunding ansøgte mere end 60 projekter om at blive iblandt de tre udvalgte cases, som blev ansigterne udadtil for kampagnen.

Skovhaver.dk fra Faaborg-MidtFyn, allergivenlig ansigtsmaling fra Ailefo på Bornholm og Årø Vingård på Årø er navnene på de tre projekter, som indgik som cases i Crowdfunding i Landdistrikterne. Alle tre projekter fik via kampagnen sparring, hjælp til udarbejdelse af kampagnemateriale og omtale via forskellige kanaler, for dermed at skabe bevågenhed om crowdfunding som finansieringsmulighed og som sikring af lokal opbakning og loyal kundekreds.

- Crowdfunding er stadig en relativt ukendt finansieringsform i Danmark. Det er en skam, for det rummer mange muligheder, særligt i landdistrikterne. Mens det her kan være særlig svært at rejse pengene i banken, er her typisk et meget stærkt lokalt engagement. Det spiller ind, når du er nystartet virksomhed, fordi det ikke blot handler om startkapital, men også om sikring af loyalt kundenetværk, der kan være alfa omega for din virksomhed, udtaler formand for Landdistrikternes Fællesråd, Steffen Damsgaard.

Projektpartnerne er Landdistrikternes Fællesråd, Dansk Iværksætterforening og Dansk Industri og formålet med projektet er at vise vejen for nye finansieringsmuligheder, så iværksætteri og nyetablerede virksomheder kan realisere deres forretningsidéer og -drømme. I et tæt samarbejde med lokale iværksættere, lokale vækst- og erhvervsmiljøer og politikere sætter projektet fokus på iværksættermuligheder og potentialer for at skabe udvikling i landdistrikterne blandt andet via kampagner og lokale events i samarbejde med kommunale samarbejdspartnere.

Læs mere om projektet på ivaekst.dk/crowdfunding-i-landdistrikterne.

Information om Landdistrikternes Fællesråd

Landdistrikternes Fællesråd
Rådhusgade 100
8300 Odder

61 313 636http://www.landdistrikterne.dk

Landdistrikternes Fællesråd er en partipolitisk neutral interesseorganisation, der arbejder for at skabe bedre rammevilkår for landdistrikter og yderområder i Danmark.

Vi tæller 55 kommuner og fire regioner, der tilsammen repræsenterer over 4 millioner danskere. Medlemmerne er tillige en række landsdækkende organisationer, de lokale aktionsgrupper samt et større antal landsbyer og landdistriktsråd.

Følg pressemeddelelser fra Landdistrikternes Fællesråd

Flere pressemeddelelser fra Landdistrikternes Fællesråd