COWI udvider sine aktiviteter i Sydøstasien

Med indvielsen af COWI Singapore PTE LTD og åbningen af et nyt kontor styrker COWI sin position i Sydøstasien.

COWI har projekteret adskillige vigtige infrastrukturprojekter i Sydøstasien, bl.a. Hong Kong-Zhuhai-Macao-sænketunnelen, den faste forbindelse Busan-Geoje i Sydkorea og Stonecutters Bridge i Hong Kong.

Nu styrker den rådgivende ingeniørvirksomhed sin position yderligere ved at åbne et nyt kontor i Singapore.

“Vi har kombineret lokal tilstedeværelse med global viden, hvilket har resulteret i, at vi er blevet tildelt en vigtig rolle på projekter som den kommende ShenZhong-forbindelse i Kina, Karnaphuli-tunnelen i Bangladesh og senest fase 2 af projektet Deep Tunnel Sewerage System i Singapore til en værdi af 10 mia. dollar,” fortæller Vince Goh, COWIs regional director i Singapore.

Behov for bæredygtige løsninger

Den stigende urbanisering og behovet for ny infrastruktur er den globale megatrend, der driver COWIs forretning.

I Singapore bor der næsten 6 millioner mennesker inden for et område på blot 720 km2. Ikke desto mindre bliver byen konstant omtalt som en af de bedste byer i verden at bo i, hovedsageligt på grund af regeringens innovative og proaktive tilgang til byudvikling. Denne filosofi er i tråd med COWIs vision om "at skabe sammenhæng i morgendagens bæredygtige samfund".

Jotham Vizard, senior vice president i Tunnels and underground structures i COWI, ser det som et perfekt match med COWIs kompetencer og vækststrategi:

"Sydøstasien er et stort vækstmarked for COWI. Især Singapore har altid været meget attraktiv for os. Talentfulde lokale ingeniører, landets bæredygtige tilgang til byudvikling og en fremragende placering i forhold til at udgøre en platform for yderligere ekspansion i regionen var alle gunstige forhold, der førte til beslutningen om officielt at etablere et kontor herude," slutter Jotham.

Information om Cowi A/S

Cowi A/S