Fitness og Mad

COVID-19: Kondition.dk guider dig til de bedste træningsmaskiner til hjemmebrug

Coronapandemien har gjort det sværere og mere risikofyldt at tage i fitnesscentret. Flere af centrene har haft lukket. Og selvom de nu er åbne, er det ikke uden restriktioner. Derfor har flere og flere danskere fået øjnene op for hjemmetræning. Og her rådgiver Kondition.dk om de allerbedste træningsmaskiner.

Mange danskere er vilde med at tage i fitnesscentret og få brugt kroppen på nogle af de mange træningsmaskiner. Det er ikke bare sundt for kroppen, men kan også være et frirum fra hverdagens stress og jag. Desværre har corona-pandemien gjort det mere besværligt at træne i centrene.

Restriktionerne har i en lang periode lukket træningscentrene. Og når de er åbne, er det med afstandskrav og påbud om at bruge masser af håndsprit. Derfor er der flere og flere, der begynder at undersøge alternative træningsformer. Og en af de mest populære er hjemmetræning.

”Hjemmetræning har altid været populært, men pga. coronapandemien hitter det mere end nogensinde,” fortæller Thomas Østergaard hos Kondition.dk. Det er en hjemmeside, der rådgiver og skriver artikler om kondition, sundhed og kost.

Derfor har de hos Kondition.dk også et fornyet fokus på hjemmetræningen.

Vi vil gerne hjælp folk godt i gang med hjemmetræningen. Træningsmaskiner er nemlig ikke gratis, og derfor er det vigtigt at købe de rigtige til ens behov,” siger Thomas Østergaard.

Udvalget af træningsmaskiner er stort

Der findes mange forskellige typer af træningsmaskiner. Nogle er lavet til konditionstræning, og andre hjælper med styrketræningen. Derudover er der maskiner, som rammer specifikke dele af kroppen som f.eks. arme, skuldre eller ben.

Det kan godt være overvældende, når du skal ud og have din første træningsmaskine,” siger Thomas Østergaard fra Kondition.dk og tilføjer:

Udvalget er stort, og det er meget individuelt, hvilken maskine der er bedst.”

Af den grund har Kondition.dk nu også flere guides og artikler om hjemmetræningen. Her rådgiver de danskerne om, hvilke maskiner der passer til hvilke behov. Og de tester også maskinerne, så du får de bedste modeller på markedet.

Hjemmetræningen er kommet for at blive

Hos Kondition.dk tror de, at corona-pandemien har åbnet manges øjne for hjemmetræningen.

Træningsmaskiner er selvfølgelig ikke gratis, men det er en engangsinvestering. Når du har købt dem, har du dem i mange år. Og derfor kan du også spare penge i længden, når du ikke skal betale til fitnesscentret hver måned,” begrunder Thomas Østergaard.

Og netop prisen og bekvemmeligheden giver hjemmetræningen plus-point. Det kræver nemlig tid og penge at tage i fitnesscentret. Og du skal nogle gange vente i kø for at bruge en maskine.

Ved at have maskinerne derhjemme er det altid nemt at få trænet. Du kan selv vælge musikken, og du skal ikke tage hensyn til andre. Det er også en fordel, hvis du føler dig utilpas ved at træne blandt andre. Eller hvis du ikke bor i nærheden af et træningscenter.

Der er mange fordele ved hjemmetræning. Og der er mange, der foretrækker det over et almindeligt fitnesscenter,” siger Thomas Østergaard fra Kondition.dk og tilføjer:

Vi tror, at hjemmetræningen er kommet for at blive.”

Information om Fitness og Mad

Fitness og Mad
Marielundvej 46B
2730 Herlev

Fitnessogmad.dk er en fitness og kost hjemmeside.

Følg pressemeddelelser fra Fitness og Mad

Flere pressemeddelelser fra Fitness og Mad

Økologisk og sund hudpleje fra COOLA Sunlotion tager corona-kegler19.2.2021 09:51:56 CET | Pressemeddelelse

De lækre, økologiske plejeprodukter fra COOLA, inklusiv den populære COOLA Sunlotion, er meget populært i Danmark. COOLA er et amerikansk brand, som har flere fans fra A-celebrity-listen, heriblandt Selena Gomez og Heidi Klum. Økologisk hudpleje har i det hele taget hittet under corona-krisen, og hos livsstilsfirmaet Green Harmony forventer de, at populariteten fortsætter med at stige. Også længe efter corona er ovre.