SeluxitSeluxit

COVID-19: Internet of Things redder liv

De danske firmaer Seluxit and Onomondo bruger avanceret teknologi til at bekæmpe COVID-19

De to tech-firmaer Seluxit og Onomondo var ivrige efter at gøre en forskel under coronakrisen. Det har de nu fået lov til, efter de er blevet en del af CURA — et internationalt initiativ som forvandler shipping-containere til intensivafdelinger.

CURA-projektet ("Connected Units for Respiratory Ailments") er startet i Italien med henblik på at aflaste det pressede sundhedsvæsen under corona. Med projektets brug af containere kan intensivafdelinger nu udrulles lige så hurtigt som telte. Derudover er containerne — de såkaldte CURA pods — lige så sikre som almindelige isolationsstuer, takket være en særlig biocontainment​-teknologi.

Seluxit og Onomondo bidrager hver især ved at indsamle data fra CURA-containerene. Data sendes til hospitaler og kan fortælle dem om, hvad status er på intensivafdelingerne. Data om lufttryk er for eksempel alfa omega for at sikre, at enhedernes biocontainment-evne fungerer, som den skal. Her bliver der sendt en besked, når filtrene trænger til at blive skiftet ud.

I fremtiden vil Seluxit og Onomondos løsning give læger muligheder for at kontrollere, hvordan patienter har det, og sågar tillade pårørende at kommunikere med deres venner og familie.

Daniel Lux, som er CEO hos Seluxit, forklarer: “Internet of Things kan bidrage til en masse godt i verden. Derfor er vi glade for at have fundet et projekt, der giver os mulighed for at hjælpe til, mens krisen kradser.”

Onomondos CEO, Michael Freundt Karlsen, fortsætter. “Da vi hørte om CURA-projektet, vidste vi med det samme, at vi havde en mulighed for at bidrage og gøre en forskel i kampen mod COVID-19. Det her er en global krise, som kræver et hurtigt og globalt modsvar. Vi har en unik mulighed og derfor også et stort ansvar for at hjælpe.”

Seluxit og Onomondos eksisterende teknologi er som skræddersyet til et projekt som CURA. Her er Seluxits ​SLX Porcupine​-produkt centralt. SLX Porcupine er en versatil minicomputer, som er dedikeret til 1 of 3 at indsamle data for at skabe intelligente applikationer. Onomondos globale IoT-netværk sikrer samtidig, at den rigtige data når frem til de rigtige mennesker, uanset hvorhen i verden CURA pods befinder sig.

CURA er et open-source projekt, hvilket betyder, at alle og enhver kan lave deres egne CURA-containere.

Projektet er iværksat af design - og innovationsbureauet CRA - Carlo Ratti Associati sammen med en international arbejdsgruppe af arkitekter, ingeniører, læger, militæreksperter og NGO'er. Listen af samarbejdspartnere kan ses på hjemmesiden https://curapods.org/credits/en.

Om CURA

CURA​ er et open-source design for udvidede COVID-19-hospitaler. Projektet forvandler containere fra rederier til intensivafdelinger med biocontainment ved hjælp af negativt lufttryk. CURA har fået støtte fra World Economic Forum (COVID-19 Action Platform, and Cities, Infrastructure and Urban Services Platform). Projektets første enhed er blevet udviklet med økonomisk støtte fra den paneuropæiske bank UniCredit og er nu installeret på et midlertidigt sygehus i Torino, Italien.

Om Onomondo

Onomondo​ er en global udbyder af ​cellulær connectivity-​løsninger, som fokuserer 100% på connectivity indenfor området Internet of Things (IoT). Firmaet har skabt et globalt IoT-netværk baseret på mere end 700 mobilnetværk i 185 lande, som sikrer forbedret sikkerhed og øget skalerbarhed.

Om Seluxit

Seluxit blev etableret i 2006 med drømmen om at skabe det intelligente hus. Et hus som ikke alene gør dagligdagen lettere, men som også automatisk reducerer vores energiforbrug. Seluxit har udviklet én altfavnende, teknologisk platform, der hurtigt, enkelt og billigt kan digitalisere virksomheders produkter til gavn for både dem og deres kunder.

Følg pressemeddelelser fra Seluxit

Flere pressemeddelelser fra Seluxit

Stor kunde i Smart Home segmentet forlænger aftale i yderligere 3 år28.9.2020 10:46:34 CESTPressemeddelelse

Vi er meget glade for at kunne meddele, at en af vores største kunder i Smart Home segmentet har valgt at forlænge aftalen med Seluxit med 3 år. Seluxit leverer en sikker, skalerbar, europæisk baseret IoT-Platform, der er konkurrencedygtig på pris, support og løbende bliver opdateret. Forlængelsen af aftalen vurderes at tilføre en omsætning over de næste 3 år på mellem 12 og 14 mio. DKK. Aftalen ændrer ikke ved de tidligere udmeldte forventninger for indeværende regnskabsår, som kommunikeret i forbindelse med publiceringen af Årsrapporten den 23. september i selskabsmeddelelse nummer 23. For yderligere oplysninger kontakt CEO Daniel Lux. Du kan også abonnere på vores investornyhedsbrev på https://www.seluxit.com/investors og få vores selskabsmeddelelser direkte i din mail boks. Følg desuden med i nyheder fra Seluxit på Hjemmesiden: https://www.seluxit.com/news LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/seluxit Facebook: https://www.facebook.com/seluxit