CORONAVIRUS: Andelskassen lukker adgang til alle filialer

For at mindske risikoen for spredning af coronavirus har Danske Andelskassers Bank lukket dørene. Banken er stadig åben og klar til at rådgive kunderne online og via telefon.

Banker er ikke omfattet af regeringens og myndighedernes nye midlertidige forbud mod at holde åben for kunder, men Andelskassen har alligevel valgt at drive banken videre helt uden fysisk kontakt med kunderne.

Administrerende direktør Jan Pedersen udtaler:

”Det er et drastisk skridt for en kundevendt bank som vores, hvor den tætte kontakt med kunderne er en mærkesag. Men vi står i en helt ekstraordinær situation, hvor vi skal gøre alt for at udvise samfundssind og hjælpe til med at coronasmitte ikke breder sig. Og så er vi så heldige at være i en branche, hvor vi kan drive forretningen videre og betjene kunderne fra computeren og over mail og telefon”.

Medarbejdere sendt hjem for at arbejde
Der vil stadig være nødbemanding i de enkelte filialer, men langt de fleste medarbejdere, både på hovedkontoret i Hammershøj og rundt i de lokale filialer, er sendt hjem for at arbejde hjemmefra.

”Så hvis du ringer til din bankrådgiver, og du hører en hund gø i baggrunden, så skal du ikke blive overrasket”, forklarer Jan Pedersen.

Kunder kan løbende holde sig opdateret på bankens hjemmeside

For yderligere oplysninger kontakt venligst kommunikations- og marketingchef Gorm Ruge på telefon 41 85 09 59 eller pr. mail rug@andelskassen.dk

Danske Andelskassers Bank – i daglig tale Andelskassen - er en børsnoteret bank med hovedkontor i Hammershøj mellem Randers og Viborg. Banken har 16 afdelinger rundt i landet, der betjener både privat- og erhvervskunder. Banken har et lokalt fokus og engagerer sig i sine lokalområder, blandt andet gennem uddeling af priserne ”Sammen kan vi mere” og ”Andelskasseprisen”.

Andelskassen er en solid bank, der for nyligt kunne aflevere et årsregnskab med de bedste økonomiske resultater i bankens mere end 100-årige historie.