Coronapandemien skaber nye kaffevaner

Kaffe er for længst holdt op med blot at være kaffe. Kaffen skal smage godt, den skal være bæredygtig og den nydes ofte som en del af en hyggestund på cafe. Men med Coronapandemiens fremmarch indtages hyggekaffen nu som to-go, når vi mødes til en gåtur eller tager på udflugt i weekenderne, viser tal fra Circle K.

Pandemien begrænser danskerne fra at mødes hjemme hos hinanden og har gjort det umuligt at mødes på fx en cafe. Derfor er gåture under åben himmel blevet én af danskernes foretrukne sociale aktiviteter. Gåturen er med ét blevet et af vores få fristeder. Det er her, vi kan mødes – og det må gerne være med en kaffe i hånden.

Men mange er nok stødt på en uventet udfordring, når de forsøger at købe noget varmt at drikke til gåturen: Hvor skal man få sin velsmagende og lækre latte, americano, te eller kakao fra? Det viser sig faktisk, at mange af os lige nu får vores to go-kaffe hos de traditionelle steder som den lokale bageren eller tankstation.

Vi køber vores kaffe to-go i weekenden

Den tendens har man også set hos Circle K. Selvom mange kunder køber kaffen, når de er på besøg for at tanke, vaske bil eller købe mad, er der flere og flere, som specifikt tanker kaffe i Circle K-butikkerne i weekendernetil gåturen med venner eller søndagsudflugten med familien:

”Vi får at vide fra stationerne, at kundernes kaffevaner har udviklet sig det sidste år med endnu flere kaffekunder i weekenderne end før Coronapandemien. Kunderne kommer kort sagt forbi i weekenden alene for vores kaffe, fordi man mener, det er godt indslag til en god udflugt eller gåture – det er vi selvfølgelig glade for,” siger Dennis Dalgaard, presse- og kommunikationsansvarlig i Circle K Danmark, og tilføjer:

”Coronapandemiens begrænsninger betyder selvfølgelig noget, men vi mener, det lige i så høj grad er udtryk for, at forventningerne til kaffen har ændret sig. Kaffeoplevelsen skal være mere sofistikeret – og det gælder naturligvis også kaffe på farten. Det betyder, at vi fx helt konkret kan se, at vores salg af kaffe med mælk som for eksempel cappuccino eller caffe latte er steget med 20% i weekenderne".

Fakta om kaffeforbrug hos Circle K:

• Danskerne drikker større kopper kaffe i weekenden end i hverdagene
  • Flere mænd end kvinder køber kaffe
  • Over halvdelen bruger mælk i kaffen
  • Circle K’s kaffe er Rainforest Alliance-certificeret og kan fås med økologisk Naturmælk.
  • Det er trygt, hygiejnisk og sikkert at købe kaffe hos Circle K med god plads i butikkerne

For information og for pressehenvendelser

Kontakt venligst presseansvarlig, Dennis Dalgaard, på tlf. 20 97 02 26 eller på pressedk@circlekeurope.com

Information om Circle K

Circle K

Følg pressemeddelelser fra Circle K

Flere pressemeddelelser fra Circle K

Circle K opsætter lynladestandere i København og Odense9.4.2021 09:31:10 CEST | Pressemeddelelse

Nu bliver elbilerne i højere grad en integreret del af Danmarks infrastruktur. Fra i dag d. 9. april åbner Circle K elladestande i Odense og København. Circle K er samtidig den første ’traditionelle’ brændstofudbyder med elladestandere i begge byer foruden i Aarhus og Aalborg. De nye lynladestandere er en del af Circle Ks strategi om at gøre tankning af el lige så nemt, bekvemt og hurtigt som med traditionelle brændstoffer.