Coronapandemien har givet vækst og udfordringer for fremadstormende tekstbureau

Coronapandemien har sat spor i dansk økonomi på godt og ondt. Nogle brancher kæmper for overlevelse, mens andre har oplevet stor vækst.

.Hos Din Tekstforfatter, der er eksperter i online tekster og optimering til søgemaskiner, har den øget webhandel under pandemien ført til vækst og mange nye kunder

“Da coronapandemien fik onlinesalget til at eksplodere, oplevede vi også en øget bevidsthed om behovet for at få optimeret webshops til gode placeringer i søgemaskinerne”, forklarer administrerende direktør hos Din Tekstforfatter Nicky Søgaard.

Men coronapandemien har også ført til udfordringer for Din Tekstforfatter. Virksomheden benytter sig blandt andet af unge, ofte studerende, tekstforfattere, til produktion af tekster. Disse blev pludselig en mangelvare, da et andet attraktivt tilbud tilbød sig.

“På corona-testcentrene kan de tilbyde en høj timeløn, som vi ikke direkte har kunne matche. Så vi har klart haft udfordringer med at kunne få arbejdskraft. Dette har desværre givet os visse begrænsninger i vores vækstmuligheder”, forklarer Nicky Søgaard, der samtidig benytter lejligheden til at rose sin medarbejdere for en stor ekstra indsats. “Der er blevet leveret en fantastisk indsats hos vores skribenter. Det skal de have kæmpe tak for. Det har trods alt sikret vores store fremgang”.

Nicky Søgaard forventer, at i takt med at kapacitetsbehovet til coronatests falder, så vil det blive lettere at få den ønskede arbejdskraft, der kan sikre yderligere vækst hos Din Tekstforfatter.

Læs mere om Din Teksforfatter på https://dintekstforfatter.dk/

Nicky Søgaard
nicky@dintekstforfatter.dk

Din Tekstforfatter består af over 90 tekstforfattere. Vi har alle alle forskellige baggrunde, interesser og kompetencer på tværs af alder, køn og etnicitet. Alt dette giver os en særlig diversitet, som afspejles i det arbejde vi udfører. Det er grunden til at vi kan levere passionerede, målrettede og lidenskabelige tekster.