Forsikring & Pension

Corona: Tjek hos dit forsikringsselskab, hvordan du er dækket ved ferierejser

Der kan komme flere rejserestriktioner på grund af corona. Husk at tjekke lokale regler, inden jule- eller vinterferierejsen bestilles. Er man i tvivl, så er det en god ide at tale med sit forsikringsselskab, råder Forsikringsoplysningen.
Foto: Unsplash

Meget store dele af den danske befolkning er færdigvaccineret, og vaccineudrulningen i Europa er kommet langt. Men situationen er den, at der kan komme flere rejserestriktioner, da coronasmitten lige nu vokser i landene omkring os.

- Man skal være opmærksom på, at mange lande har COVID-19 restriktioner i større eller mindre grad. Når det gælder rejseforsikringer, så dækker en rejseforsikring primært, hvis man selv bliver akut syg eller kommer til skade på rejsen, siger chefkonsulent Anja Lintrup Sørensen fra Forsikringsoplysningen hos F&P.

- Det er forskelligt, hvordan forsikringsselskaberne dækker, hvis man må afbestille sin rejse på grund af lokale indrejserestriktioner. Nogle selskaber har tidligere under coronaen ekstraordinært dækket situationer, som ikke normalt er omfattet af almindelige vilkår for en rejseforsikring, fx ved karantænekrav, siger Anja Lintrup Sørensen.

Hvorvidt den dækning fortsætter, må man undersøge hos sit forsikringsselskab. Er man i tvivl, så er det en god ide at tale med sit forsikringsselskab, inden rejsen bestilles.

Danske turister kan tjekke rejsemålets indrejseregler på ambassadernes COVID-19 hjemmesider, inden de bestiller rejsen.

Hvis man ikke er vaccineret, skal man være særligt opmærksomme på, at flere lande fortsat ikke tillader indrejse.

Særligt hvis man rejser til lande uden for EU, skal man desuden huske at tjekke sikkerhedsniveauet i Udenrigsministeriets rejsevejledninger. Desuden kan bekymrende coronavarianter få indvirkning på rejsevejledningerne. Det gælder også inden for EU.

Jørgen Kjær Thomsen - pressetelefon 4191 9101

Foto: Unsplash

Information om Forsikring & Pension

Forsikring & Pension
Philip Heymans Allé 1

41919101http://www.forsikringogpension.dk

F&P er brancheorganisation for forsikrings- og pensionsselskaberne i Danmark.

Følg pressemeddelelser fra Forsikring & Pension

Flere pressemeddelelser fra Forsikring & Pension

Brevkasse: Uvildige rådgivere fra Forsikringsoplysningen gør dine læsere klogere på forsikring15.4.2024 14:15:00 CEST | Pressemeddelelse

De fleste ved, at forsikringer er gode at have, men ved dine læsere, hvad der helt præcist gælder i enkeltsager? Har de fx styr på, om forsikringen dækker, hvis der er indbrud i bilen? Hvordan fritidshusforsikringen dækker, hvis man ikke kan oplyse en konkret skadedato? Og hvor lang tid ulykkesforsikringen dækker, hvis dit barn falder og slår sine tænder?