Copenhagen Infrastructure Partners melder sig ind i Brintbranchen

Brintbranchen udvider medlemskredsen med Copenhagen Infrastructure Partners (CIP). CIP er verdens største fondsforvalter af greenfield investeringer i grøn energiinfrastruktur, og med tiltrædelsen i Brintbranchen understreger CIP sine ambitioner indenfor grøn brint og Power-to-X.

Det er med stor glæde, at Brintbranchen kan byde CIP velkommen som nyt medlem. Tejs Laustsen Jensen, direktør i Brintbranchen, siger om CIP’s indmeldelse:

”CIP er én af de vigtigste aktører indenfor grøn energi, og er med deres portefølje af grønne energiprojekter på mere end 80 GW en meget betydelig spiller – i produktionen af grøn strøm såvel som forædlingen videre til brint, ammoniak og grønne brændsler. CIP har allerede søsat flere storskala brint- og Power-to-X- projekter i ind- og udland, og har dermed demonstreret såvel ambition om som vilje til at løfte den internationale brintindustri fra MW- til GW-skalaen. Vi glæder os til at understøtte CIP’s arbejde på brint og Power-to-X og ser frem til samarbejdet.”

Karsten Plauborg, partner hos CIP, siger om medlemskabet hos Brintbranchen:

”Grøn brint, grønt metanol og grøn ammoniak spiller en vigtig rolle i den grønne omstilling og samfundets mulighed for at dekarbonisere industrier, som ellers er svære at omstille. Og med krigen i Ukraine har forsyningssikkerhed i Europa fået en ny dimension, hvor også hydrogen og Power-to-X spiller en central rolle. Vi ser frem til som medlem af Brintbranchen at fortsætte med at drive den grønne omstilling og bidrage til at skabe et grønt energisystem i Danmark og det øvrige Europa.”

Simon Mehl AugustesenVice President, Chief Communications and Marketing OfficerCopenhagen Infrastructure Partners

Tlf:+45 3052 6721siau@cip.dk

Brintbranchen: Tid til næste skridt i realiseringen af det danske PtX-potentiale17.11.2022 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

EU-udbud på 22,5 milliarder kr. skal opskalere brintindustrien4.11.2022 13:19:25 CET | Pressemeddelelse