Coops globale software-selskab passerer 100 mio. kr. og giver overskud

Lobyco A/S, som Coop stiftede i september 2020, har i 2021 haft en omsætning på over 103 mio. kr., og leverer et resultat på 1,4 mio. kr.

Selskabet har nu ca. 180 medarbejdere på kontorer i København, Rumænien, Polen og Ukraine,  som primært beskæftiger sig med udvikling og drift af digitale løsninger.

Selskabet sælger digitale kommunikations- og loyalitetsløsninger til detailhandlere over hele verden. Udgangspunktet er Coop Appen, som er den mest anvendte og populære app i dansk dagligvarehandel. Via appen kan kunderne få tilbud, bestille varer, gå uden om kassen i butikker med Scan & Betal, få opskrifter, kvitteringer og meget mere.

”Detailhandlere over hele verden har samme udfordring: At få en effektiv digital kommunikation med kunderne og styrke loyaliteten. Vi har udviklet en teknologi, der virker effektivt ved meget stor volumen, og et koncept, som er meget populært hos forbrugerne. Inden for det sidste år har vores app ligget nr. 1 på App Store i tre europæiske lande,” fortæller adm. direktør Jan Madsen, Lobyco.

Bestyrelsesformand for selskabet er Coops adm. direktør Kræn Østergård Nielsen.

”Det er særdeles positivt, at vi på meget kort tid har skabt et selskab med globalt potentiale, som allerede giver overskud. Det giver os ekstra kræfter til at udbygge vores digitale førerposition i Danmark, som vores medlemmer kan få endnu flere fordele via appen,” siger Kræn Østergård Nielsen.

Lobyco har indgået større aftaler med Samkaup, en af Islands største detailhandlere med over 60 butikker, 25 procents markedsandel og onlineforretning, og med Profi, der driver 1600 supermarkeder i Rumænien, og er en af Europas hurtigst voksende dagligvare kæde.

Lige nu har selskabet dialog med potentielle fremtidige kunder på flere kontinenter.

Lobyco er officiel Microsoft ISV Partner, hvilket giver adgang til Microsofts globale netværk af detailhandels kunder.

Yderligere information: Adm. direktør Jan Madsen, Lobyco, 5159 3838

Coop åbner klima-laboratorie i Aarhus10.5.2022 15:53:54 CEST | Pressemeddelelse

Kvickly i Bruuns Galleri i Aarhus bliver til Klima Kvickly. Her vil Coop over det næste år teste, hvordan kunderne kan guides til at handle ind med fokus på bedre klimavalg. Hvordan kan man træffe klimabevidste valg i sit forbrug af dagligvarer? Klimaaftrykket fra danskernes madforbrug er stort, og det er en bunden opgave at få det reduceret. Landbruget, producenterne og leverandørerne kan gøre meget, men en stor del af reduktionen i klimaaftrykket fra maden, vi spiser, skal komme fra ændrede forbrugsvaner. For at blive klogere på hvad der skal til for at hjælpe de bedre klimavaner på vej, lancerer Coop nu et klima-laboratorie. Uden at fjerne varer fra sortimentet eller ændre på priserne vil Coop over det kommende år udvikle, teste og implementere klimarettede tiltag og løsninger, som skal guide og inspirere til at træffe bedre klimavalg. Klima-laboratoriet etableres i Kvickly i Bruuns Galleri. Varehuset omdøbes til ’Klima Kvickly’, og skal være et klima-laboratorie, hvor Coop vil udvi

I dag kl. 13: Coop åbner Danmarks første klimasupermarked i Aarhus10.5.2022 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse