Coops første ungeråd er nu valgt

I forlængelse af forårets ansættelse af en ungeminister, nedsættes nu Coops første ungeråd.

Målet med ungerådet er at give større indflydelse og ejerskab over Coop til unge kollegaer.

Derfor har det været muligt for alle unge ansatte i Coop, der er omkring 15-25 år gamle, at blive en del af ungerådet.

Som medlem af ungerådet skal man sammen med andre Coop kollegaer rådgive Coops ungeminister om, hvilke temaer som Coops unge ansatte ønsker, at ungeministeren skal arbejde med.

Ungerådet mødes hver måned og på møderne drøftes både ungerådets egne emner og emner fra Servicekontoret.

Årets ungeråd består af:

Morten Brixen, Kvickly Silkeborg

Emilie Friis-Vestergaard, SuperBrugsen Fensmark

Tim Hylander, Coop365 Discount Børkop

Cecilie Nielsen, Kvickly Middelfart

Katrine Høfner, SuperBrugsen Løgstør

Anders Jensen, SuperBrugsen Vig

Frederikke Sommer, Dagli’Brugsen Snertinge

Sebastian Ravn, SuperBrugsen Hinnerup

Marcus Jørgensen, SuperBrugsen Roskilde

Frederik Pedersen, Kvickly Svendborg Storcenter

Nicolai Grejsen, SuperBrugsen Strandby Plads i Esbjerg

Hvert år nedsættes der et nyt ungeråd, hvorfor ungerådet er valgt indtil sommeren 2023.

Yderligere information: Ungeminister Tobias Simonsen, tobias.simonsen@coop.dk eller 61262596.

Danmarks nye discountkæde åbner butik nr. 300    24.11.2022 10:49:11 CET | Pressemeddelelse

Coop 365discount runder fredag d. 25. november butik nummer 300, når man åbner i Løkken, Rødovre, Frederiksberg C og Horsens. Yderligere 26 butikker er på vej i løbet af den kommende måned, så kæden ved udgangen af året består af 328 butikker. Mens Løkken, Rødovre og Frederiksberg er konverteringer af eksisterende Fakta-butikker, er der tale om en helt ny butik i Horsens. ”Jeg fylder år i denne måned og den bedste fødselsdagsgave, jeg kunne ønske mig, er glade kunder og kollegaer, tårnhøj vækst og Danmarks hurtigste og mest succesfulde udrulning nu med 300 butikker,” siger kædedirektør Thomas Nielsen, Coop 365discount. 365discount har fået en forrygende start. I 2022 har der været hele 5 store, uafhængige pristjek blandt danske supermarkedskæder. 365discount har, med sine kun 11 måneder på bagen været med helt i top hver gang​: 3 gange som den billigste, de 2 andre gange blandt de tre billigste. Kunderne har kvitteret ved at øge deres indkøb, så kæden har set ind i større 2-cifret væks

Coop opruster med frisk brød22.11.2022 09:45:08 CET | Pressemeddelelse

Et nyt bageri ved Albertslund vest for København skal sikre, at Coop står endnu stærkere med friskbagt brød til danskerne. ”BrødCooperativet er en væsentlig løftestang i Coops ambition om et optimeret kundemøde. Vi ved at brød, der er til at betale, og i særdeleshed friskbagt brød er en væsentlig del af indkøbsoplevelsen, og med udvidelsen af vores bageri tager vi strategien et skridt videre. Særligt muligheden for at levere friskbagt brød til alle vores Coop 365 butikker på Sjælland skal være med til at differentiere os, så vi også her gør en forskel," forklarer Coops administrerende direktør Kræn Østergaard Nielsen. ” Til dagens rejsegilde bliver det 4.000 kvm. store bageri vist frem, og efter planen skal der fra næste forår levere friskbagt brød til 200 af Coops butikker under navnet BrødCooperativet. ”BrødCooperativet er allerede Danmarks største bagerkæde, og med udvidelsen af bageriet vil vi gøre friskbagt kvalitetsbrød tilgængelige i flere af vores kæder og dermed sikre friskbag