Coops første ungeråd er nu valgt

I forlængelse af forårets ansættelse af en ungeminister, nedsættes nu Coops første ungeråd.

Målet med ungerådet er at give større indflydelse og ejerskab over Coop til unge kollegaer.

Derfor har det været muligt for alle unge ansatte i Coop, der er omkring 15-25 år gamle, at blive en del af ungerådet.

Som medlem af ungerådet skal man sammen med andre Coop kollegaer rådgive Coops ungeminister om, hvilke temaer som Coops unge ansatte ønsker, at ungeministeren skal arbejde med.

Ungerådet mødes hver måned og på møderne drøftes både ungerådets egne emner og emner fra Servicekontoret.

Årets ungeråd består af:

Morten Brixen, Kvickly Silkeborg

Emilie Friis-Vestergaard, SuperBrugsen Fensmark

Tim Hylander, Coop365 Discount Børkop

Cecilie Nielsen, Kvickly Middelfart

Katrine Høfner, SuperBrugsen Løgstør

Anders Jensen, SuperBrugsen Vig

Frederikke Sommer, Dagli’Brugsen Snertinge

Sebastian Ravn, SuperBrugsen Hinnerup

Marcus Jørgensen, SuperBrugsen Roskilde

Frederik Pedersen, Kvickly Svendborg Storcenter

Nicolai Grejsen, SuperBrugsen Strandby Plads i Esbjerg

Hvert år nedsættes der et nyt ungeråd, hvorfor ungerådet er valgt indtil sommeren 2023.

Yderligere information: Ungeminister Tobias Simonsen, tobias.simonsen@coop.dk eller 61262596.

Ny salgsdirektør for Fakta Tyskland30.1.2023 15:00:00 CET | Pressemeddelelse

Torben Elmgaard er udnævnt til salgsdirektør for Fakta GmbH. Dermed kommer han til at stå i spidsen for de tre grænsehandelsbutikker, Coop driver syd for den dansk tyske grænse, under navnet Fakta Grænsehandel. Torben Elmgaard, 57 år, kommer fra et job som varehuschef i Kvickly Esbjerg. Før da har han haft en lang karriere i dansk detailhandel. Gennem 15 år har han haft en række lederjobs i Salling Group, bl.a. som varehuschef og salgschef i Føtex i perioden 1998-2013. Siden har han bl.a. været indkøb- og marketingdirektør i Kiwi Danmark, landedirektør for Normal i Sverige, detaildirektør for Davidsen A/S og direktør for Dagens Måltid. ”Med Torben i spidsen for Fakta Grænsehandel har vi de bedste forudsætninger for at kunne fortsætte vores succesfulde udvikling af de tre butikker, som har fået et meget tilfredsstillende salg med sin kombination af kvalitetsfødevarer og de typiske grænsehandelsvarer,” siger direktør Thomas Nielsen, Fakta GmbH og 365discount. Torben Elmgaard tiltræder se

400 Coop-butikker donerer julemad til udsatte familier21.12.2022 13:04:54 CET | Pressemeddelelse

Aldrig har interessen for julehjælp været større end i år. Foreningen Stop Spild Lokalt melder om en stigning på 50 procent i efterspørgslen af overskudsmad til juleaften. Coop samarbejder for 6. år i træk med Stop Spild Lokalt, hvor man donerer mad, der ikke er blevet solgt, inden butikkerne holder lukket i helligdagene. I år er det hidtil største antal butikker med, nemlig op imod 400 fra Kvickly-SuperBrugsen og Coop 365discount. ”Stop Spild Lokalt er en god samarbejdspartner for os, når det gælder donation af mad. Det at de er så bredt til stede over hele landet gør, at vi kan støtte lokalt i de områder, hvor vi har butikker. Det betyder meget for os, at støtte de nærmiljøer, vi er en del af. Samtidig undgår vi at køre langt rundt med varerne og belaste klimaet,” siger CSR-direktør i Coop, Signe D. Frese. Foreningen blev stiftet for fem år siden af den dengang kun 17-årige Rasmus Erichsen. Han har siden organiseret flere tusinde frivillige over hele landet, der hjælper med at hente