Coops første Ungeminister er valgt

Medarbejderne i Coop har valgt Coops første Ungeminister. Det bliver 29- årige Tobias Simonsen, der fremover skal repræsentere Coops mere end 25.000 medarbejdere mellem 15-25 år.

De seneste uger har to spidskandidater været i valgkamp om stillingen som Coops første Ungeminister. Medarbejderne i Coop har nu stemt, og vinderen af valget er Tobias Simonsen, der tiltræder stillingen som Ungeminister den 1. maj.

Efter udvælgelsen af to spidskandidater foregik afstemningen som en traditionel valgkamp, hvor Tobias Simonsen sammen med sin modkandidat Nicolaj Laue Juhl præsenterede sig selv og besvarede en række spørgsmål i en valgvideo.

HR-direktør i Coop, Lotte Hjortlund Andersen, siger:

”Først og fremmest vil jeg ønske Tobias stort tillykke med stillingen som Ungeminister, men også takke Nicolaj for hans engagement i en valgkamp, hvor begge kandidater virkelig har gjort det godt. Nu har medarbejderne i Coop stemt, og jeg ser frem til samarbejdet med Tobias, hvor vi skal sikre, at de unge i Coop får en stemme og bliver hørt.”

Coops første Ungeminister kommer fra en stilling som Udviklingskonsulent i DUI-LEG og VIRKE og er næstformand i KFUM Spejderne, hvor han har været en del spejderbevægelsens ledelse de seneste 10 år. Han er tidligere træner på Politikens kritikerskole, hvor man uddanner unge til at deltage i den offentlige debat. Og så er han tunesisk mester i crossfit og har givet hånd til Dalai Lama.

Ungeminister i Coop, Tobias Simonsen, siger:

”Jeg kan slet ikke få armene ned. Tænk at unge ansatte i Coop har givet mig tilliden til at blive deres Ungeminister, det er jeg så glad for. Nu skal vi sammen i gang med at skabe et Ungeråd og lave nogle gode kanaler, hvor man som ung kan blive hørt. Jeg glæder mig til at lytte og finde ud af, hvad der er vigtigt for Coops unge, og hvordan vi sammen kan skabe forandringer. Min mail, og hvad man ellers kommer til at kunne kontakte mig på, vil altid være åben.”

Ungeministeren skal blandt andet etablere og drive Coops første Ungeråd. Et råd af unge medarbejdere, der skal kæmpe for de sager, som ungdommen brænder for. Uanset om det handler om forbedringer i arbejdsdagen, mangfoldighed eller bæredygtighed. Ungeministeren skal fremme aktivisme inden for bæredygtighed blandt de unge, hjælpe med at skabe en meningsfuld hverdag og styrke dannelse og fællesskabet blandt de mere end 25.000 kolleger mellem 15 og 25 år i kæderne SuperBrugsen, Kvickly, Dagli´Brugsen, Fakta, Irma, Coop 365discount, på distributionscentre og Servicekontor.

Ungeministeren skal også samarbejde bredt på tværs af Coop og med interessenter udenfor Coop.

Ansættelsen af Ungeministeren er en del af Coops fokus på at fastholde flere af de mange unge, der arbejder i koncernen samt at tiltrække endnu flere i fremtiden.

Se Tobias’ valgvideo her.

For yderligere info kontakt:
HR-direktør Lotte Hjortlund Andersen: 2913 5762

Dagli´Brugsen byder nye kunder velkomne med dialekt og kendt influencer i nyt kommunikationsunivers20.5.2022 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Danmarks største kæde af nærbutikker, Dagli´Brugsen, har premiere på et nyt kommunikationsunivers og helt nye medievalg. Det sker for at kommunikere klarere og konkret til kunder i de mange lokalsamfund, hvor Dagli´Brugsen er et naturligt mødested. Det nye pay-off for kæden hedder ”Langt fra byen, tæt på hinanden.” ”Det skal tydeliggøre vores strategi, der handler om, at vi vil være med gøre de steder, hvor vi har butikker, til et godt sted at bo. Med vores kommunikation vil vi gøre det tydeligere for kunderne, hvad de kan forvente af os,” siger kædedirektør Maria Beck-Tange. ”Nærhed og fællesskab er nøgleord for os. Og det er det også for den voksende gruppe af yngre familier, der i disse år flytter fra de større byer og ud i de mindre lokalsamfund. Med det nye kommunikationsunivers vil vi vise, at de kan forvente at møde nogle mere personlige, mere lokale butikker, end de måske er vant til. Samtidig handler det også om at understrege det unikke i vores butikker for de kunder, som all

Coop åbner klima-laboratorie i Aarhus10.5.2022 15:53:54 CEST | Pressemeddelelse

Kvickly i Bruuns Galleri i Aarhus bliver til Klima Kvickly. Her vil Coop over det næste år teste, hvordan kunderne kan guides til at handle ind med fokus på bedre klimavalg. Hvordan kan man træffe klimabevidste valg i sit forbrug af dagligvarer? Klimaaftrykket fra danskernes madforbrug er stort, og det er en bunden opgave at få det reduceret. Landbruget, producenterne og leverandørerne kan gøre meget, men en stor del af reduktionen i klimaaftrykket fra maden, vi spiser, skal komme fra ændrede forbrugsvaner. For at blive klogere på hvad der skal til for at hjælpe de bedre klimavaner på vej, lancerer Coop nu et klima-laboratorie. Uden at fjerne varer fra sortimentet eller ændre på priserne vil Coop over det kommende år udvikle, teste og implementere klimarettede tiltag og løsninger, som skal guide og inspirere til at træffe bedre klimavalg. Klima-laboratoriet etableres i Kvickly i Bruuns Galleri. Varehuset omdøbes til ’Klima Kvickly’, og skal være et klima-laboratorie, hvor Coop vil udvi

I dag kl. 13: Coop åbner Danmarks første klimasupermarked i Aarhus10.5.2022 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Coop inviterer til åbning af Klima Kvickly Coop vi inviterer til åbning af Danmarks første klimasupermarked, nemlig Klima Kvickly i Bruuns Galleri i Aarhus, som skal fungere som et klima-laboratorium, hvor man tester nye måder at hjælpe forbrugerne til mere klimavenlige valg i hverdagen i dag tirsdag 10. maj kl. 13-15. Program: 13:00 Velkommen 13:15 Smag på klimatapas tilberedt af kokken Claus Holm 13:30: Koncerndirektør Per Thau, Coop: Derfor åbner Coop Klima Kvickly Ansvarlighedsdirektør Signe D. Frese: Det vil vi opnå med projektet 13:55 Sådan ser det nye Klima Kvickly ud Tilmelding og yderligere information: Informationsdirektør Jens Juul Nielsen, 5159 4468/ jens.juul.nielsen@coop.dk