Coop.dk Shopping åbner ny online bogbutik

Onsdag den 6. september slår Coop.dk Shopping dørene op til en ny online bogbutik, hvor danskerne kan gå på opdagelse i alt fra bestsellere, krimier og biografier til børnebøger, fagbøger, kogebøger og rejsebøger.

Butikken er ifølge Peter Gram Møller, kommerciel direktør i Coop.dk Shopping, et naturligt led i udviklingen af Coop.dk Shoppings overordnede strategi om, at være danskernes foretrukne online shoppingcenter.

- Den fysiske bog er langt fra udkonkurreret af e-bøger og netlydbøger, udtaler Peter Gram Møller. - Det oplever vi i Coops fysiske butikker som Kvickly og SuperBrugsen.

Ifølge Bog- og Litteraturpanelets seneste årsrapport, ”Bogen og litteraturens vilkår 2016”, som blev offentliggjort i september 2016, har boghandelen oplevet stærk konkurrence fra supermarkederne og internethandlen og det er denne tendens Coop.dk Shopping tapper yderligere ind i.

Ifølge rapporten er produktionen af trykte bøger generelt stigende og fx er ny dansk skønlitteratur steget med mere end 50 % siden 2009. Samtidig er andelen af personer, der købte deres seneste bog på nettet, steget fra 3 % i 2000 til 25 % i 2015.

Coop.dk Bøger åbner med ca. 5.000 titler, og vil løbende udvide sortimentet med nye udgivelser inden for de valgte områder.

Kontakt:
Peter Gram Møller
Kommerciel direktør
Mobil: +45 5159 3994

Nyt medlem af Coop Danmarks bestyrelse11.1.2018 14:00pressemeddelelse

En af Skandinaviens mest erfarne ledere inden for dagligvarehandelen, træder nu ind i bestyrelsen for Coop Danmark A/S og Coop Holding. Det er Karl Wistrand, som har været direktør i to af Sveriges største dagligvarevirksomheder, ICA og Coop Sverige. I ICA sluttede han som finansdirektør, CFO, og siden har han været adm. direktør for Coop Sverige. Han er i dag medlem af direktionen i Swedavia, der driver og udvikler 10 lufthavne i Sverige, herunder Arlanda. ”Med Karl Wistrand får vi dyb erfaring i både drift af detailhandel og finansiel styring ind i Coops bestyrelse, og jeg ser frem til samarbejdet,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander. Der er tale om en udvidelse af bestyrelsen, og alle øvrige medlemmer fortsætter som hidtil.