Coop.dk Shopping åbner ny online bogbutik

Onsdag den 6. september slår Coop.dk Shopping dørene op til en ny online bogbutik, hvor danskerne kan gå på opdagelse i alt fra bestsellere, krimier og biografier til børnebøger, fagbøger, kogebøger og rejsebøger.

Butikken er ifølge Peter Gram Møller, kommerciel direktør i Coop.dk Shopping, et naturligt led i udviklingen af Coop.dk Shoppings overordnede strategi om, at være danskernes foretrukne online shoppingcenter.

- Den fysiske bog er langt fra udkonkurreret af e-bøger og netlydbøger, udtaler Peter Gram Møller. - Det oplever vi i Coops fysiske butikker som Kvickly og SuperBrugsen.

Ifølge Bog- og Litteraturpanelets seneste årsrapport, ”Bogen og litteraturens vilkår 2016”, som blev offentliggjort i september 2016, har boghandelen oplevet stærk konkurrence fra supermarkederne og internethandlen og det er denne tendens Coop.dk Shopping tapper yderligere ind i.

Ifølge rapporten er produktionen af trykte bøger generelt stigende og fx er ny dansk skønlitteratur steget med mere end 50 % siden 2009. Samtidig er andelen af personer, der købte deres seneste bog på nettet, steget fra 3 % i 2000 til 25 % i 2015.

Coop.dk Bøger åbner med ca. 5.000 titler, og vil løbende udvide sortimentet med nye udgivelser inden for de valgte områder.

Kontakt:
Peter Gram Møller
Kommerciel direktør
Mobil: +45 5159 3994

Coop butikker skærer 60 procent af lysregningen20.10.2017 10:27pressemeddelelse

De første resultater af Coops energispare-program, Energi 2020, viser meget lovende resultater. Udskiftning af belysning til LED har i de første butikker medført et fald i lysregningen på 60 procent. ”Ændring i belysning og køleoptimering medfører en kontant besparelse for den første SuperBrugsen på 80.000 kr. om året. Næste fokus er nu at finde yderligere besparelser via vores energimålere,” sigerenergichef Peter Kjærgaard Svendsen, Coop. Han står i spidsen for Energi2020 programmet, der har som mål at reducere energiforbruget med 20 procent i 2020 i forhold til 2014. Første bølge af løsninger er netop nu startet i butikkerne og består af: Fuld konvertering til LED belysning Ny regulering af alle centralt styrede køleanlæg Energimålere på alt relevant forbrug Energicertificering af Coop. ”Vi sætter helt nye standarder for så vidt angår renovering af belysningsanlæg til LED. Både hvad angår energieffektivitet men også omkring lyskvalitet og sundhedsfaktor (flimmer). Vi er meget stolte