Coop.dk MAD og Osuma.dk går sammen

De to online-virksomheder inden for dagligvarer direkte til døren, Coop.dk MAD og Osuma.dk, går nu sammen og fortsætter under Coop.dk MAD-navnet.

”Formålet er at sikre endnu bedre levering i hele landet, både til private, virksomheder og institutioner. Med sammenlægningen vil kunderne opleve større udvalg, lavere priser og bedre service med mere fleksibel levering over hele Danmark,” siger Morten Viktor, direktør for Digital & Online i Coop.

Osuma har været blandt de første til at tilbyde levering af dagligvarer lige til døren. Virksomheden har hidtil fået plukket ordrer i Coop butikker, og er ejet af Brugsforeningen Tryg, der bl.a. også ejer Kvickly Ry.

”Vi har været pionerer på dette område i dansk dagligvarehandel. Men vi er nået til et punkt, hvor vi bedre kan betjene vores kunder sammen med Coop.dk,” siger bestyrelsesformand Carsten Bank-Mikkelsen, Osuma.

Hos Coop.dk vil kunderne kunne vælge blandt mere end 7.500 varer, heraf næsten 2.000 økologiske og et stort udvalg af klassiske og populære Irma varer. Der leveres i hele landet og mange steder mere fleksibelt og med flere leveringsmuligheder.

Overtagelsen betyder at alle kunder hos Osuma tilbydes at handle på Coop.dk fremover og at Osuma.dk lukkes ned 1. oktober 2021.

Sammenlægningen med Osuma er en del af Coops ambitiøse strategi, hvor der i år og de kommende år vil blive investeret massivt i online dagligvarehandel.

Coop.dk har det seneste halvandet år fordoblet antal af kunder og omsætning. I det første halvår af 2021 har salget været cirka 70 procent større i forhold til de tilsvarende måneder sidste år, hvor Corona-krisen skabte stor stigning i salget.

Fra årsskiftet opruster Coop yderligere med egne chauffører og biler, efter, at Coop.dk MAD som den første online dagligvarevirksomhed tidligere i år indgik chaufføroverenskomst med 3F for at sikre ordnede forhold for medarbejderne.

Yderligere information:

Bestyrelsesformand Carsten Bank-Mikkelsen, Osuma og Brugsforeningen Tryg, 4011 9000

Direktør Morten Viktor, Coop, 2040 2854

Frivillige åbner ny butik med Coop-varer i Feldballe22.9.2021 00:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Med et nyt samarbejde vil Coop gøre det nemmere for borgerne i mindre lokalsamfund at drive en dagligvarebutik. I to år har de cirka 1000 borgere i landsbyerne Feldballe og Tåstrup på Djursland været uden en lokal dagligvarebutik. En gruppe ildsjæle fra lokalområdet har nu taget sagen i egen hånd, og den 24. september åbner borgerbutikken Kooperativet i Feldballe. Det sker i samarbejde med Coop, som skal levere butikkens dagligvaresortiment. Den fysiske butik vil have et basisudvalg af dagligvarer, som Coop leverer fra sit store sortiment, og lokale varer fra foreløbigt ti forskellige leverandører i lokalområdet. Kooperativet Feldballe er ansvarlig for driften af butikken, som også bliver et fælles udleveringssted for online dagligvarer fra Coop.dk Mad. Samarbejdet mellem Coop og Kooperativet Feldballe er en ny måde for Coop at understøtte, at de mindre lokalsamfund kan bevare deres lokale brugs som både indkøbssted og samlingspunkt for et stærkt fællesskab i byen. ”Coops butikker er j