Coop Danmark A/S

Coop.dk MAD åbner onlinebutik med lokale danske varer

Share
Lokale danske varer fra små innovative producenter bliver nu tilgængelige for danskere landet over, når Coop.dk MAD d. 25. september åbner onlinebutikken ’Smag på Danmark’. Med åbningen imødekommes kundernes efterspørgsel på lokale danske varer, og det bliver nemmere for danskerne at støtte de små danske producenter.

Da coronakrisen ramte i foråret mistede mange små danske fødevareproducenter størstedelen af deres omsætning. Det skete som en konsekvens af at barer, restauranter og hoteller ikke kunne købe de små producenters unikke varer længere.

I Coop følte vi et ansvar for at bidrage til de mange små danske fødevareproducenters overlevelse. Producenter, der arbejder for at brede innovative, bæredygtige og inspirerende fødevarer ud til danskerne. Det samme ansvar viste sig også blandt danskerne, der i højere grad end tidligere viste interesse for de små producenters varer, og ønskede at støtte disse fødevareproducenter i kampen for overlevelse.

- Som et forsøg på at hjælpe de små danske producenter, og for at tilbyde vores kunder flere unikke varer, valgte vi i foråret at tage flere danske varer fra små producenter ind i vores butikker. Vi så efterfølgende en markant stigning i salget af disse varer samtidig med, at online-handlen voksede, siger Lokalvarechef i Coop, Hanna Schaldemose, og fortsætter:

- Herfra udsprang idéen til at lave en specialbutik på Coop.dk/mad, så vi kunne gøre de unikke lokale varer tilgængelige for endnu flere danskere. Vi håber derfor at danskerne vil tage godt imod vores nye onlinebutik og de lokale danske fødevareproducenter, siger Hanna Schaldemose.


Sortimentet i den nye onlinebutik består af de bedst sælgende varer i Coops lokalvaresortiment i butikkerne, varer fra producenter, der har lavet et succesfuldt crowdfunding-projekt på Coop Crowdfunding og varer, der har været i finalen i Coops Produktpris ’Sol over Gudhjem’.

Blandt produkterne er alt fra havtornmarmelade fra Bornholm til Kimchi fra Kattinge og friskmalet økologisk mel fra Nordsjællands Fællesmølleri. kunderne finder også de lidt mere unikke og innovative varer, som for eksempel chips og granolaer fra Agrain, der bruger mask, et restprodukt fra øl og whiskey produktionen, til at producere disse næringsrige og velsmagende fødevarer.

I onlinebutikken kan man både læse lidt om producenterne samt varerne, og hver tredje måned kommer der nye varer på ”hylderne”.

Contacts

Lokalvarechef i Coop Hanna Schaldemose: 51 59 35 42

Links

About Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Subscribe to releases from Coop Danmark A/S

Subscribe to all the latest releases from Coop Danmark A/S by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Coop Danmark A/S

Flere penge tilbage til medlemmerne: Coop investerer millioner i medlemsbonus på frisk frugt og grønt6.11.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Coops 2 millioner medlemmer får, fra den 27. januar 2026, en af de hidtil største forhøjelser af deres bonus, når Coop udbetaler 5 % medlemsbonus, hver gang der købes frisk frugt og grønt i Coops kæder: SuperBrugsen, Kvickly, 365discount og Brugsen. Samtidig kommer Coop med en opfordring: Politikerne bør tage næste skridt og sænke momsen på frugt & grønt. Siden 2022, og i takt med den stigende inflation, har Coop været en aktiv stemme i debatten om at skære momsen på frugt og grønt. Med den nye bonusforhøjelse tager Coop nu selv et skridt for at gøre valget af frisk frugt og grønt mere attraktivt. ”Når vi spørger danskerne, er der ingen tvivl om, at momsen på frugt og grønt er den afgift, de helst vil have sænket. Og det er også noget, flere og flere partier på Christiansborg taler om. Derfor er jeg stolt af, at Coop nu sætter handling bag ordene og går foran med en markant medlemsbonus på frisk frugt og grønt,” siger Pernille Skipper, formand for foreningen Coop amba. I 2022, 2024 og

SuperBrugsen og Kvickly i helt nyt samarbejde med DR Salg om årets julekalender, Theo & Den Magiske Talisman30.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

SuperBrugsen og Kvickly har i tæt samarbejde med DR Salg udviklet en aktivitetsbog til børn, der udfolder årets julekalender. Med bogen følger kuponer, som man bruger til løbende at hente gratis gaver i ens lokale butik. Som noget nyt behøver man altså ikke foretage køb i butikken for at samle. Gaverne kan være klistermærker og klip-ud-figurer, som bruges til at udføre bogens aktiviteter og fuldende bogen.

Coop klar med hidtil største kampagne for eget varemærke19.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

” Det kræver lidt mere at være vare i Coop”. Det er overskriften for den hidtil mest omfattende kampagne for Coops største eget varemærke, der hedder Coop, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier. Fra i dag og i de kommende uger kan man møde budskabet på plakater i byer over hele landet, på TV, i dagblade, sociale medier mv. ”Med kampagnen vil vi gerne pege på det, der er en central del af Coops DNA, nemlig at vi på mange varer gør os ekstra umage på kundernes vegne, så de får kvalitet for pengene, når de køber Coops egne varemærker,” siger senior marketingchef Heidi Kessler, Coop. Kampagnen, der er udarbejdet sammen med Republica, viser med eksempler, nogle af de kvaliteter, der er ved varer, der bærer Coop-navnet. Det gælder konservesdåserne, hvor dåserne i Coops eget mærke er uden hormonforstyrrende bisphenoler. Ja, faktisk er det 10 år siden, at Coop indførte et forbud. Ikke fordi vi skulle, men fordi det var rigtigt. Først fra i år og med implementering he

In our pressroom you can read all our latest releases, find our press contacts, images, documents and other relevant information about us.

Visit our pressroom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye