Coop.dk MAD åbner onlinebutik med lokale danske varer

Lokale danske varer fra små innovative producenter bliver nu tilgængelige for danskere landet over, når Coop.dk MAD d. 25. september åbner onlinebutikken ’Smag på Danmark’. Med åbningen imødekommes kundernes efterspørgsel på lokale danske varer, og det bliver nemmere for danskerne at støtte de små danske producenter.

Da coronakrisen ramte i foråret mistede mange små danske fødevareproducenter størstedelen af deres omsætning. Det skete som en konsekvens af at barer, restauranter og hoteller ikke kunne købe de små producenters unikke varer længere.

I Coop følte vi et ansvar for at bidrage til de mange små danske fødevareproducenters overlevelse. Producenter, der arbejder for at brede innovative, bæredygtige og inspirerende fødevarer ud til danskerne. Det samme ansvar viste sig også blandt danskerne, der i højere grad end tidligere viste interesse for de små producenters varer, og ønskede at støtte disse fødevareproducenter i kampen for overlevelse.

- Som et forsøg på at hjælpe de små danske producenter, og for at tilbyde vores kunder flere unikke varer, valgte vi i foråret at tage flere danske varer fra små producenter ind i vores butikker. Vi så efterfølgende en markant stigning i salget af disse varer samtidig med, at online-handlen voksede, siger Lokalvarechef i Coop, Hanna Schaldemose, og fortsætter:

- Herfra udsprang idéen til at lave en specialbutik på Coop.dk/mad, så vi kunne gøre de unikke lokale varer tilgængelige for endnu flere danskere. Vi håber derfor at danskerne vil tage godt imod vores nye onlinebutik og de lokale danske fødevareproducenter, siger Hanna Schaldemose.

Sortimentet i den nye onlinebutik består af de bedst sælgende varer i Coops lokalvaresortiment i butikkerne, varer fra producenter, der har lavet et succesfuldt crowdfunding-projekt på Coop Crowdfunding og varer, der har været i finalen i Coops Produktpris ’Sol over Gudhjem’.

Blandt produkterne er alt fra havtornmarmelade fra Bornholm til Kimchi fra Kattinge og friskmalet økologisk mel fra Nordsjællands Fællesmølleri. kunderne finder også de lidt mere unikke og innovative varer, som for eksempel chips og granolaer fra Agrain, der bruger mask, et restprodukt fra øl og whiskey produktionen, til at producere disse næringsrige og velsmagende fødevarer.

I onlinebutikken kan man både læse lidt om producenterne samt varerne, og hver tredje måned kommer der nye varer på ”hylderne”.

Lokalvarechef i Coop Hanna Schaldemose: 51 59 35 42

About Coop Danmark A/S

Subscribe to releases from Coop Danmark A/S

Subscribe to all the latest releases from Coop Danmark A/S by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Coop Danmark A/S

Coop vinder igen kopisag26.10.2020 11:30:00 CETPressemeddelelse

Sø- Og Handelsrettet har i dag afsagt dom i en sag anlagt af virksomheden Ferm Living mod Coop. Firmaet mente, at en plantekasse, som Coop solgte i sine butikker, var en kopi af Ferm Livings. Sø- og Handelsretten har frifundet Coop for samtlige de påstande, som Ferm Living havde nedlagt. ”Det er en klar og meget tilfredsstillende dom. For den beskytter den frie konkurrence og giver forbrugerne et frit valg og muligheden for at spare penge, når der er tale om varer, der ikke har et unikt design og hvor funktionaliteten er det afgørende,” siger senioradvokat Per Sjøqvist, Coop. Blomsterkasserne består af en aflang, lakeret metalkasse, som er placeret på et stativ. Både Coops og Ferm Livings udgaver findes i forskellige farver. Coop har købt kassen af virksomheden Wolly & Co A/S. De blev første gang solgt i 2017. De er solgt for mellem 129 og 299 kroner. Ferm Livings plantekasser med navnet "Plant Box" er stadig i handlen og koster mellem 1200 og 1500 kroner. Af de ca. 25 sager, som firma

Coop inviterer til sin første virtuelle vinsmagning16.10.2020 09:35:00 CESTPressemeddelelse