Coop Danmark A/S

Coop.dk MAD 1 år: Salg fordoblet

Del

Coop.dk MAD fejrer 1 års fødselsdag: Nu handler mere end dobbelt så mange dagligvarer på nettet

For et år siden havde Coop premiere på sit nye online supermarked, Coop.dk MAD, der leverer dagligvarer til døren over hele Danmark.

Siden er salget fordoblet – i forhold til den omsætning, der havde været i forløberen, Irma.dk. Målet er, at den skal fordobles yderligere i løbet af de kommende 12 måneder.

”Forklaringen på, at det går så godt er først og fremmest, at kvaliteten er blevet markant forbedret – vi har fx solgt mere ½ mio. bananer de seneste 12 måneder, at vi kan levere til hele Danmark, og at kunderne oplever, at varerne som minimum lever op til deres forventninger. Vores målinger viser, at kundetilfredsheden er steget eksplosivt det seneste år,” siger kommerciel direktør Morten Viktor, Coop.dk MAD.

Der er især 3 områder, der har udviklet sig stærkt det seneste år:

1. Salget til Region Nordjylland er mere end seksdoblet

2. Vegetar-produkter er mere end fordoblet i salg

3. Kunderne køber næsten tre gange mere pålæg

”Folk handler hos os dels på grund af bekvemmeligheden, dels på grund af det store udvalg, hvor vi har ca. 40 specialbutikker, der kan opfylde de behov, selv store fysiske supermarkeder har svært ved at matche,” siger Morten Viktor.

Den største barriere for, at nethandlen med dagligvarer vil vokse endnu hurtigere, er fastgroede vaner.

”Vi skal have flere til at prøve det, og ikke mindst få dem til at vænne sig til det. I den kommende tid kommer vi med forskellige nye tilbud, der vil gøre det endnu lettere, f.eks. intelligente indkøbslister og opskrifter. Allerede nu kan man også foretage indkøbene via sin telefon eller tablet, så man kan bestille varer, når man sidder i toget eller andre steder. Så leverer vi på det tidspunkt, der passer,” siger Morten Viktor.

Man kan besøge Coops supermarked her: https://mad.coop.dk/

Yderligere information: Kommerciel direktør Morten Viktor, 2040 2854

Fotos kan hentes her: https://om.coop.dk/presse/pressefotos.aspx

 

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

4386 4468

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her og modtag pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Halvårsregnskab fra Coop Bank14.9.2018 13:15pressemeddelelse

Coop Bank har for første halvår 2018 opnået et resultat som forventet. Antallet af kunder er vokset med 16 procent, og banken havde pr. 30. juni 122.000 kunder. Det rentebærende udlån er siden årsskiftet øget med 15 procent til 887 millioner kr. Resultatet er en fremgang fra –19,8 millioner kr. efter skat i den tilsvarende periode 2017 til -13 millioner kr. i år. ”Vi er overordnet set tilfredse med udviklingen i årets første seks måneder. Vi kan konstatere en konstant høj interesse for vores produkter på grund af de lave omkostninger, den gode rente og høje gennemsigtighed,” siger adm. direktør Allan Nørholm, Coop Bank. Forbrugerrådet Tænk Penge kårede i april for andet år i træk Coop Bank som nr. 1, når det gælder forbrugslån. Det er CoopLån 20+ som er kåret som ”Bedst i Test” i en sammenligning af forbrugslån på 40.000 kr. i konkurrence med 21 andre pengeinstitutter og finansieringsselskaber. Coop Bank er for de 1,7 million medlemmer af Coop, der kan anvende banken via internet og te

Fakta klar med første bio-bærepose10.9.2018 07:57pressemeddelelse

Som den første landsdækkende kæde i Danmark tilbyder Fakta fra 10. september sine kunder en klimavenlig og genanvendelig bærepose. Den nye pose er plantebaseret, lavet af biobaseret PE (polyethylen baseret på sukkerør) modsat normale poser, der er baseret på olie, altså fossile ressourcer. Poserne er lavet af et fornybart materiale, og planterne har optaget CO2, imens de voksede, og derfor er poserne klimavenlige. Den plantebaserede polyethylen kommer fra sukkerrør, der er produceret under ordentlige forhold. Fakta vil fortsat også sælge den almindelige bærepose, der er 80 procent genanvendelig. Men den nye biopose sælges til samme pris, som den almindelige, 2,75 kr. ”Vi vil gerne gøre det lettere for vores kunder at være mere klimavenlige, når de handler i Fakta, uden at det skal koste dem ekstra. Vi ved, at omtanke for miljø og klima spiller en stadig større rolle for kunderne,” siger konst. kædedirektør John Hornbech Christensen, Fakta. Fakta har gennem det seneste år styrket sin po

Økologisk æbleproduktion crowfundede sig til 1,4 million kroner på seks timer14.8.2018 12:55pressemeddelelse

Bare seks timer efter, at Coop Crowdfunding havde udbudt projektet om flere økologiske æbler fra Fejø, var der rejst 1,4 millioner kroner. Pengene kommer fra 128 private investorer, der gerne vil støtte den økologiske produktion og samtidig have et udbytte på 3,25 procent i rente. Æbleproducent Laust Spandet Jensen er meget overrasket over, at det gik så hurtigt. ”Jeg fatter ikke, at der er så mange, der er interesseret. Men det er jo nok fordi, at Fejø æbler er rimelig kendt, og det der med at omlægge til økologi, det er noget, folk gerne vil,” siger Laust Spandet Jensen. Med den nye kapital kan Laust Spandet Jensen tilplante yderligere 8,5 ha jord til med æbletræer, der skal drives økologisk. I dag er der korn og raps på markerne. Der går ca. 5 år før æblerne er i butikkerne. Nicolai Jæpelt, der er projektleder ved Coop Crowdfunding, har aldrig set et projekt blive tegnet så hurtigt før. ”Det rammer en nerve, det der med at man kan støtte økologien, selv købe de æbler, der kommer ud

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum