Coop.dk MAD 1 år: Salg fordoblet

Coop.dk MAD fejrer 1 års fødselsdag: Nu handler mere end dobbelt så mange dagligvarer på nettet

For et år siden havde Coop premiere på sit nye online supermarked, Coop.dk MAD, der leverer dagligvarer til døren over hele Danmark.

Siden er salget fordoblet – i forhold til den omsætning, der havde været i forløberen, Irma.dk. Målet er, at den skal fordobles yderligere i løbet af de kommende 12 måneder.

”Forklaringen på, at det går så godt er først og fremmest, at kvaliteten er blevet markant forbedret – vi har fx solgt mere ½ mio. bananer de seneste 12 måneder, at vi kan levere til hele Danmark, og at kunderne oplever, at varerne som minimum lever op til deres forventninger. Vores målinger viser, at kundetilfredsheden er steget eksplosivt det seneste år,” siger kommerciel direktør Morten Viktor, Coop.dk MAD.

Der er især 3 områder, der har udviklet sig stærkt det seneste år:

1. Salget til Region Nordjylland er mere end seksdoblet

2. Vegetar-produkter er mere end fordoblet i salg

3. Kunderne køber næsten tre gange mere pålæg

”Folk handler hos os dels på grund af bekvemmeligheden, dels på grund af det store udvalg, hvor vi har ca. 40 specialbutikker, der kan opfylde de behov, selv store fysiske supermarkeder har svært ved at matche,” siger Morten Viktor.

Den største barriere for, at nethandlen med dagligvarer vil vokse endnu hurtigere, er fastgroede vaner.

”Vi skal have flere til at prøve det, og ikke mindst få dem til at vænne sig til det. I den kommende tid kommer vi med forskellige nye tilbud, der vil gøre det endnu lettere, f.eks. intelligente indkøbslister og opskrifter. Allerede nu kan man også foretage indkøbene via sin telefon eller tablet, så man kan bestille varer, når man sidder i toget eller andre steder. Så leverer vi på det tidspunkt, der passer,” siger Morten Viktor.

Man kan besøge Coops supermarked her: https://mad.coop.dk/

Yderligere information: Kommerciel direktør Morten Viktor, 2040 2854

Fotos kan hentes her: https://om.coop.dk/presse/pressefotos.aspx

Nyt medlem af Coop Danmarks bestyrelse11.1.2018 14:00pressemeddelelse

En af Skandinaviens mest erfarne ledere inden for dagligvarehandelen, træder nu ind i bestyrelsen for Coop Danmark A/S og Coop Holding. Det er Karl Wistrand, som har været direktør i to af Sveriges største dagligvarevirksomheder, ICA og Coop Sverige. I ICA sluttede han som finansdirektør, CFO, og siden har han været adm. direktør for Coop Sverige. Han er i dag medlem af direktionen i Swedavia, der driver og udvikler 10 lufthavne i Sverige, herunder Arlanda. ”Med Karl Wistrand får vi dyb erfaring i både drift af detailhandel og finansiel styring ind i Coops bestyrelse, og jeg ser frem til samarbejdet,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander. Der er tale om en udvidelse af bestyrelsen, og alle øvrige medlemmer fortsætter som hidtil.

Coops medlemmer støtter landbruget - mere og hurtigere end forventet27.12.2017 09:19pressemeddelelse

På blot fem dage har Coops medlemmer skudt 81.855 kr. i Danmarks Økologiske Jordbrugsfond via Coop Crowdfunding. Dermed er det første mål for et helt nyt samarbejde med Økologisk Landsforening og Danmarks Naturfredningsforening om at skaffe penge til den nystiftedeDanmarks Økologiske Jordbrugsfond, nået på rekordtid. Formålet med den nye fond er at fastholde og øge det økologiske landbrugsareal i Danmark. Gennem opkøb af gårde og jorde skal Fonden medvirke til, at det opfyldes. ”For første gang er det lykkes at samle landbrugs-, natur- og forbrugerinteresse om et fælles formål. Den forrygende start er meget positiv og lover godt for fremtiden,” siger projektleder Nicolai Jæpelt, Coop Crowdfunding Det er efter opfordring fra lokale formænd for butikker i Coop og brugsforeningerne, at samarbejdet med Danmarks Økologiske Jordbrugsfond er kommet i stand. En af formændene er Bent R. Nielsen, Kvickly Stenløse. ”Det er da fantastisk at alle vi småsparere kan være med til at starte projekter o