Coop.dk MAD 1 år: Salg fordoblet

3.4.2017 09:00 | Coop Danmark A/S

Coop.dk MAD fejrer 1 års fødselsdag: Nu handler mere end dobbelt så mange dagligvarer på nettet

For et år siden havde Coop premiere på sit nye online supermarked, Coop.dk MAD, der leverer dagligvarer til døren over hele Danmark.

Siden er salget fordoblet – i forhold til den omsætning, der havde været i forløberen, Irma.dk. Målet er, at den skal fordobles yderligere i løbet af de kommende 12 måneder.

”Forklaringen på, at det går så godt er først og fremmest, at kvaliteten er blevet markant forbedret – vi har fx solgt mere ½ mio. bananer de seneste 12 måneder, at vi kan levere til hele Danmark, og at kunderne oplever, at varerne som minimum lever op til deres forventninger. Vores målinger viser, at kundetilfredsheden er steget eksplosivt det seneste år,” siger kommerciel direktør Morten Viktor, Coop.dk MAD.

Der er især 3 områder, der har udviklet sig stærkt det seneste år:

1. Salget til Region Nordjylland er mere end seksdoblet

2. Vegetar-produkter er mere end fordoblet i salg

3. Kunderne køber næsten tre gange mere pålæg

”Folk handler hos os dels på grund af bekvemmeligheden, dels på grund af det store udvalg, hvor vi har ca. 40 specialbutikker, der kan opfylde de behov, selv store fysiske supermarkeder har svært ved at matche,” siger Morten Viktor.

Den største barriere for, at nethandlen med dagligvarer vil vokse endnu hurtigere, er fastgroede vaner.

”Vi skal have flere til at prøve det, og ikke mindst få dem til at vænne sig til det. I den kommende tid kommer vi med forskellige nye tilbud, der vil gøre det endnu lettere, f.eks. intelligente indkøbslister og opskrifter. Allerede nu kan man også foretage indkøbene via sin telefon eller tablet, så man kan bestille varer, når man sidder i toget eller andre steder. Så leverer vi på det tidspunkt, der passer,” siger Morten Viktor.

Man kan besøge Coops supermarked her: https://mad.coop.dk/

Yderligere information: Kommerciel direktør Morten Viktor, 2040 2854

Fotos kan hentes her: https://om.coop.dk/presse/pressefotos.aspx

FDB Møbler åbner i Roskilde20.8.2017 07:00pressemeddelelse

Som den 4. by i Danmark får Roskilde nu sin egen FDB Møbler-butik. Torsdag den 31. august åbner FDB Møbler på Algade 51, hvor Kvickly tidligere lå, og hvor SuperBrugsen netop har åbnet helt ny butik. Dermed bliver det for første gang muligt for kunder i Roskilde-regionen at opleve det fulde udvalg af de klassiske og ikoniske møbler, skabt af nogle af Danmarks største møbelarkitekter. ”Vi glæder os til at komme til Roskilde, hvor vi ved, der er mange design- og kvalitetsbevidste kunder, som er interesseret i FDB Møbler,” siger kategorigruppechef Ole Kiel, FDB Møbler. Leder af butikken bliver Rasmus Winther, der kommer fra et job som non-food chef i Kvickly Prøvestenen i Helsingør, og har været ansvarlig for salget af FDB Møbler igennem dette varehus. De klassiske FDB Møbler blev med stor succes relanceret i 2013 og er igennem tiden tegnet af tegnet af bl.a. Børge Mogensen, der var leder af FDB Møbler fra 1942, Mogens Koch, Jørgen Bækmark og Poul M. Volther. De bliver primært solgt på ww

Irma er i bevægelse – og kun fantasien bestemmer, hvor vi ender16.8.2017 11:37pressemeddelelse

I fremtiden er det ikke kun lækker vin, god kaffe og andre sprøde kvalitetsvarer, der skal i vognen, når indkøbsturen går omkring Irma. Med en ny innovationspulje vil Irma og Irmas medlemsbestyrelse inspirere alle madinteresserede og nysgerrige kunder til at lægge endnu flere foredrag, inspiration, fællesskab, workshops og kendskab til fødevarer i kurven. Og ideerne… ja, de kommer fra medlemmerne selv.

Gastronomisk ildsjæl går sammen med Coop ind i Catering Danmark7.8.2017 10:42pressemeddelelse

Torben Klitbo, der grundlagde restaurant- og fødevarevirksomheden Cofoco, bliver medejer af Catering Danmark, sammen med Coop og familien Færch. Catering Danmark er en af de hurtigst voksende virksomheder inden for levering af måltider, festmad, måltidskasser og frokostordninger. Tidligere i år indgik Coop en aftale med de hidtidige ejere, Færch & Co. Kapital, om at købe halvdelen af selskabet. Nu tager de to ejerselskaber Torben Klitbo med som partner. ”Torbens erfaringer som gastronomisk iværksætter og inspirator taler for sig selv, og han bliver en stærk garant for hele virksomhedens gastronomiske kvalitet”, siger bestyrelsesformand for Catering Danmark Mogens Aaby. ”Som virksomhedens kreative chef vil Torben sikre udvikling af nye produkter og løsninger til både catering- og detailmarkedet, og vi er enormt glade for at få en kapacitet som ham som partner i realiseringen de meget ambitiøse mål, vi har i selskabet,” siger Jens Visholm, bestyrelsesmedlem i Catering Danmark og konc