Coop.dk leverer mad direkte til sommerhuset

Danmarks førende udlejer af sommerhuse Dancenter og Coop.dk MAD går i samarbejde. Feriegæster kan nu få leveret alle dagligvarer direkte til døren over det meste af Danmark

Coop.dk MAD leverer nu mad og andre dagligvarer til sommerhuse over hele Danmark (bortset fra øer, der ikke er bro til.)

5 dage om ugen vil man fremover kunne få leveret direkte til døren, og dermed slippe for turen til supermarkedet, når solen skinner og man ankommer til sin ferie. Med Coop.dk MAD kan man bestille hjemmefra og blot pakke ud når man ankommer til sommerhuset.

Samtidig har Coop.dk MAD indgået et samarbejde med en af Danmarks førende udlejer af sommerhuse, DanCenter, så deres kunder får en flaske rosévin med når de bestiller hos Coop.dk MAD. www.Coop.dk/DanCenter2

”Vi vil gerne tilbyde vores gæster en rolig start på ferien. Med samarbejdet med Coop.dk MAD har gæsterne en nem mulighed for at købe ind. Varerne leveres direkte til sommerhuset, og gæsten slipper for at fylde bilen med medbragt mad og drikkevarer. I stedet kan sommerhusferien nydes fra første færd med en kølig velkomstdrink på terrassen. Derfor er vi glade for at kunne komme med dette tilbud i samarbejde med Coop.dk MAD, siger Salgs- og Marketingchef Søren Laursen, DanCenter.

”At komme frem til et sommerhus, hvor alle de varer, man har brug for, fra grillbøfferne til frugt og vin, står klar, vil være en ekstra god start på ferien, så vi håber, at mange vil benytte sig af muligheden for at gøre sommerferien endnu mere afslappende,” siger kommerciel direktør Morten Viktor, Coop.dk MAD.

Coop.dk MAD er den eneste, der kan levere dagligvarer i sommerhusområder over hele Danmark 5 dage om ugen.

Coop.dk MAD åbnede 7. april med ”alt det bedste fra Coop” i form af 8.000 forskellige dagligvarer, 26 specialbutikker og et stort lavprisprogram.

Prisen for at få leveret er 29 kr. Køber man for over 1200 kr. er det gratis.

Yderligere information:

Kommerciel direktør Morten Viktor, Coop.dk MAD, 20 40 28 54

Salgschef Mette Milling, 51 59 39 60

Læs mere: www.Coop.dk/DanCenter2

Coop tilslutter sig global kampagne for bedre arbejdsmiljø18.10.2018 09:17pressemeddelelse

Som den første danske dagligvarevirksomhed har Coop tilsluttet sig Vision Zero, der er en international kampagne for forebyggelse af ulykker og nedslidning. ”Det er glædeligt, at Coop Danmark, bakker op om Vision Zero,” siger Hans-Horst Konkolewsky, Generalsekretær for ISSA, der står bag kampagnen. Med i kampagnen er fra Danmark blandt andre Novo Nordisk og Lego. ”Tankegangen bag Vision Zero er rigtig, og passer godt til Coop, fordi vi har en stærk ansvarlighedsprofil i forvejen. Vi er ca. 40.000 ansatte fordelt på ca. 1.100 adresser. Vores 40.000 kolleger skal kunne forvente, at det er trygt og sikkert at gå på arbejde”, siger Peter Høgsted, administrerende direktør i Coop. ”Ideen i Vision Zero er, at vi skal arbejde på en konstant reduktion af ulykker og nedslidning. Samtidig er der fokus på sundhed”, fortæller Thomas Hermann, der er arbejdsmiljøchef i Coop. Forskellen på denne kampagne og andre er at Coop Danmark står på mål for: Lederskab og engagement fra topledelse og gennem hele

Friends-børnetøj åbner egen butik i Hvalsø9.10.2018 08:00pressemeddelelse

For første gang får Coops baby- og børnetøjsmærke, Friends, sin egen butik. Torsdag 11. oktober åbner den første Friends-butik. Det sker i det nye center Søtorvet i Hvalsø. Den er godt 150 kvm., og indeholder det fulde sortiment af Friends baby- og børnetøj, suppleret med legetøj og Änglamark til samme målgruppe, de 0-10 årige. Igennem ca. 40 år har Friends været Coops eget mærke inden for baby- og børnetøj, kendetegnet ved meget høj kvalitet, omfattende test og særlige, skærpede krav til indhold af kemi. Hidtil er varerne kun blevet solgt i Kvickly, SuperBrugsen og på Coop.dk Shopping. ”Friends er et af Danmarks tre kendteste mærker inden for børnetøj. Derfor synes vi, at det er spændende og prøve om mærket kan klare sig på egen hånd, altså i sin helt egen butik,” siger kategorichef Anne Marie Hartmann, Coop. Det er direktør Kim Kanstrup, Hvalsø Brugsforening, der både står bag det nye center, Søtorvet, og ideen om at åbne en selvstændig Friends butik i Hvalsø. ”Hvalsø er et smørhul f

Kvickly og APOTEKEREN A.m.b.a. indgår aftale om samarbejde8.10.2018 08:00pressemeddelelse

Der vil åbne apoteker-butikker i en række Kvickly-varehuse over hele Danmark i de kommende år. Det er resultatet af en rammeaftale mellem APOTEKEREN A.m.b.a. og Coop, som netop er indgået. Aftalen er den første af sin art mellem en apotekskæde og en dagligvarekæde. Det bliver særlige afdelinger i Kvicklys forområde, hvor apotekerne etablerer og selv driver dem, som selvstændige filialer, og med eget, faguddannet personale. De vil typisk få et areal på 80-100 kvm. De første afdelinger forventes at åbne inden for de kommende seks måneder, nogle formentlig allerede først i det nye år. Kædedirektør Allan Kristoffersen, Kvickly: ”I Kvickly er vi glade for aftalen. Det gør hverdagen lidt lettere for vores kunder, når de kan klare deres apoteks-indkøb samtidig med, at de køber dagligvarer. Og på denne måde udnytter vi vores areal på en måde, der gør vores varehuse mere attraktive at handle i.” Bestyrelsesformand, apoteker Per Wijngaard APOTEKEREN A.m.b.a.: ”Vi føler med denne aftale, at ønske