Coop365 nr. 1 på liste over mest nyskabende mærker

Kunderne har udpeget Coop 365 som nr. 1 på nyskabende indenfor dagligvarer.

Det er analysefirmaet AIM Create, der netop har offentliggjort sin årlige brand Focus-måling, hvor forbrugerne vurderer 49 mærker i dagligvarehandlen. I årets måling topper Coop365 denne liste på parameteren ”Nyskabende”.

Coop365 er en serie af ansvarlige varer i Fakta og på Coop.dk MAD. Den har de seneste år været en salgsraket, som f.eks. har drevet en meget stor stigning i salget af økologiske varer i Fakta. Men det er nu også navnet på helt ny kæde.

”Forbrugernes positive opfattelse af 365-brandet været en stærk inspiration for os i navngivningen af vores nye kæde af lavprissupermarkeder, og det er glædeligt at eksterne målinger bekræfter den styrke og vitalitet, vi også selv har konstateret omkring 365-varekonceptet,” siger koncerndirektør Jens Visholm, Coop.

Coop365 blev skabt som et nyt varekoncept til fakta-kæden med fokus på økologi og fravalg af skadelig kemi til særdeles attraktive priser - og er nu altså også er blevet til en helt ny lavpriskæde med samme navn, Coop365.

Det ser ud til at succesen er smittende: I løbet af de seneste 6 måneder har Coop åbnet 28 testbutikker i den nye kæde, og endnu flere er på vej som følge af en meget positiv modtagelse hos kunderne. I dag åbner således tre butikker i Assens, Hørve og Farsø.

Kædedirektør Thomas Nielsen, Fakta og Coop365:

”Varekonceptet 365 spiller en væsentlig rolle i sortimentet i både fakta og vores nye 365-lavprisbutikker, og både salgstal og kundemålinger viser, at vi har fat i noget godt hér. Innovation er vigtigt i den stærke konkurrence, vi ser i markedet, og det er også årsagen til den positive kundefeedback, vi får i 365-butikkerne.

Samtidig glæder jeg mig over, at vores indsats med innovation på alle parametre både bekræfter eksisterende ledere og medarbejdere i at have valgt den rigtige arbejdsplads – og også har medfører en nærmes eksplosiv stigning antallet af henvendelser om at komme med på holdet hos os. ”

Coop365 er i gang med at rekruttere butikschefer og partnere til de mange nye butikker, der er i støbeskeen. Antallet af interesserede og ansøgninger til at blive en del af butiksledelsen i Coop 365 er mere end 5-doblet målt mod tidligere perioder.

Yderligere oplysninger: Kædedirektør Thomas Nielsen, 2095 229

Bestil og Hent madbokse har premiere i Kvickly Næstved7.7.2021 16:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Coop begynder nu en test af de første Bestil & Hent skabe. De ligner umiddelbart almindelige pakkebokse, men de er indrettet med forskellige kølezoner, der gør, at fødevarer holdes ved korrekte temperaturer, ind til kunderne henter varerne. Testen foregår i Kvickly Næstved. ”For kunderne i Kvickly betyder det større fleksibilitet og frihed i en travl hverdag. De kan bestille varerne på Coop.dk MAD, så pakker vi dem og kunderne kan afhente varerne, når det passer dem,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Kvickly. Systemet er meget udbredt i Sverige, og det er samme koncept, Coop tester i Danmark. ”Online-handel med dagligvarer oplever et sandt boom i øjeblikket. Vi forventer, at det vil fortsætte med uformindsket styrke i takt med, at flere og flere oplever bekvemmeligheden. Med Bestil & Hent skabene tilføjer vi en ekstra mulighed for at spare tid og gøre indkøbsturen meget kortere,” siger digital direktør Morten Viktor, Coop. For at benytte Bestil & Hent skal kunderne bestille varer