Coop Danmark A/S

Coop vil investere millionbeløb i nye små og mellemstore virksomheder

Del
Coop Invest søger startups og early stage virksomheder inden for fødevarer og digitale kundeløsninger.

Coop Invest sætter, med en ny strategi, ny bestyrelse og et trecifret millionbeløb, retningen for et nyt forretningsområde.

Coop Invest fungerer som udviklingsselskab for alle aktiviteter i Coop koncernen, der ikke er direkte drevet af kerneforretningen i dagligvarer og bank. Reklamebureauet Republica, FDB Møbler og Severin Kursuscenter er nogle af de selskaber, der ligger under Coop Invest.

Nu er der sat en ny ambition, hvor selskabet vil foretage en række aktive investeringer i mindre virksomheder, der kan drage fordel af de omfattende kompetencer og styrker, som er til stede i Coop koncernen – eksempelvis inden for fødevareområdet og det digitale univers omkring Coops succesfulde loyalitets app.

Om den nye strategi siger Coops formand Lasse Bolander: ”Vi vil gerne udnytte de styrkepositioner, som Coop har til at skabe nye rentable virksomheder sammen med innovative iværksættere. I Coop har vi en række kompetencer og aktiver, som vi kan bringe i spil og dermed hjælpe med at bygge nye sunde forretninger. Gennem Coop Crowdfunding har vi allerede indblik en række startups, der er relateret til fødevarer, og der vil måske også være muligheder.”

Direktøren for Coop Invest er den tidligere koncerndirektør i Coop Danmark, Jan Madsen, og han og teamet glæder sig til at gå i dialog med det danske startupmiljø, for at finde fremtidens vindere: ”Vi er klar til at gå i dialog med nye spændende virksomheder, der har et klart koncept et godt team og som er klar til vækst,” siger Jan Madsen.

”Det er nyt i Coop at vi investerer i unge virksomheder, der endnu ikke er fuldt etableret, og vi forventer da heller ikke, at alle bliver en succes, men vi tror på, at vi kan tilbyde intelligente penge, til gavn for de nye virksomheder”, fortsætter Jan Madsen.

Coop Invest har allerede kontakt til et antal potentielle virksomheder, men vil gerne høre fra flere nye initiativer inden for området.

Coop Invest får ny bestyrelse

For at hjælpe med at eksekvere den nye strategi er der valgt en ny bestyrelse for selskabet, med relevante erfaringer. Formand for bestyrelsen er Lasse Bolander, der også er formand for hele Coop.

Bestyrelsen består derudover af:

Stine Bosse, der har lang erhvervserfaring også med startups, og som i dag sidder i Coop Amba's bestyrelse.  

Tine Thygesen, der har solid erfaring som stifter og direktør i flere virksomheder, samt et stort netværk i venturemiljøet.

Morten Windfeldt, der er CEO i Alternative Equity Partners og har lang karriere inden for corporate finance.

Kontakter

Lasse Bolander, formand Coop Invest
Jan Madsen, direktør Coop Invest
- via Kommunikations og analysechef Lars Aarup: 30919266

Links

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

SuperBrugsen og Kvickly i helt nyt samarbejde med DR Salg om årets julekalender, Theo & Den Magiske Talisman30.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

SuperBrugsen og Kvickly har i tæt samarbejde med DR Salg udviklet en aktivitetsbog til børn, der udfolder årets julekalender. Med bogen følger kuponer, som man bruger til løbende at hente gratis gaver i ens lokale butik. Som noget nyt behøver man altså ikke foretage køb i butikken for at samle. Gaverne kan være klistermærker og klip-ud-figurer, som bruges til at udføre bogens aktiviteter og fuldende bogen.

Coop klar med hidtil største kampagne for eget varemærke19.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

” Det kræver lidt mere at være vare i Coop”. Det er overskriften for den hidtil mest omfattende kampagne for Coops største eget varemærke, der hedder Coop, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier. Fra i dag og i de kommende uger kan man møde budskabet på plakater i byer over hele landet, på TV, i dagblade, sociale medier mv. ”Med kampagnen vil vi gerne pege på det, der er en central del af Coops DNA, nemlig at vi på mange varer gør os ekstra umage på kundernes vegne, så de får kvalitet for pengene, når de køber Coops egne varemærker,” siger senior marketingchef Heidi Kessler, Coop. Kampagnen, der er udarbejdet sammen med Republica, viser med eksempler, nogle af de kvaliteter, der er ved varer, der bærer Coop-navnet. Det gælder konservesdåserne, hvor dåserne i Coops eget mærke er uden hormonforstyrrende bisphenoler. Ja, faktisk er det 10 år siden, at Coop indførte et forbud. Ikke fordi vi skulle, men fordi det var rigtigt. Først fra i år og med implementering he

Brugsen butik nummer 100 åbnet18.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Danmarks største kæde af lokale nærbutikker har nu konverteret butik nummer 100 fra Dagli´Brugsen til Brugsen. Det er sket i Brylle på Fyn. Over de kommende 15 måneder vil yderligere 170 butikker bliver bygget om til Brugsen. Dermed vil alle kædens 270 butikker være moderniseret med fælles navn ved udgangen af 2026. ”Kunderne tager rigtig godt imod de moderniserede butikker. Samtidig vækker det både stolthed og glæde blandt vores mange erfarne medarbejdere, når Brugsen navnet vender tilbage på butikkernes facader. Det betyder samtidig at vi igen kan sige; Vi mødes i Brugsen,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Brugsen. Kæden er især stærk i mindre samfund, hvor det ofte er byens sidste butik. Men i løbet af seneste to år har Brugsen også forbedret sin position i det centrale København efter overtagelse af 12 tidligere Irma-butikker. 11 ud af 12 af butikkerne har i dag en større omsætning end da de var Irma-butikker. Den 3. oktober åbner Brugsen en helt ny butik på Hellerup Station,

Vinderne af Produktprisen og Irma-Prisen 2025 er fundet4.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Sol over Gudhjem har, sammen med Kvickly og SuperBrugsen, igen sat dansk madiværksætteri i centrum med kåringen af vinderne i Produktprisen og den nye Irma-Prisen 2025, hvor vinderen nu kan se frem til at indgå i Irma-vareserien. Den spændende finale fandt sted på Coops hovedkontor i Albertslund, hvor lokale producenter med fokus på innovation, kvalitet og smag inden for kategorierne MAD, DRIKKE, KONFEKTURE og INNOVATION blev hyldet.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye