Coop udvider med morgenmad og frokost på farten

1. februar fejrer Coop nyt koncept med gratis frokost i København, Odense og Aarhus til de 1500 første. Ny undersøgelse: Danskerne har fået nye vaner om morgenen og til frokost.

Danskernes daglige spisevaner er under hastig forandring. Stadig flere køber færdig-mad i løbet af dagen, som de spiser, mens de er på farten.

Det er baggrunden for, at Coop nu udvider sine afdelinger for færdig-mad med måltider til både morgen og frokost. Afdelingerne, der hedder Måltidsmarked, blev åbnet for 2 år siden med aftensmad fra bl.a. Meyers og Cofoco. Nu åbner Måltidsmarked 2:0 i over 400 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen (udvalgte butikker) og Irma.

Om morgenen vil man bl.a. kunne få: Rawgrød, rugbrødsboller, palæobrød, bagels, drikkeyoghurt, skyr og yoghurt med toppings.

Til frokost vil udvalget bl.a. byde på: Sandwich, wraps, pastasalater, proteinsalater og forskellige måltidssalater.

Hertil kommer et udvalg af snacks: Snackgulerødder, tapas, udskåret frugt og kokosnød mv.

Drikkevarer i afdelingerne er for eksempel: Ingefærshots, vand, smoothies og kaffe.

”Vores Måltidsmarked med aftensmad, som vi lancerede i januar 2016 er blevet en stor succes. Samtidig viser vores analyser, at danskernes spisevaner er under hastig forandring, nu også både til morgen og til frokost. Med dette tiltag vil vi have en større del af dette marked ved at tilbyde kvalitetsprodukter til fornuftige priser,” siger kategorichef Heidi Steen, Coop.

En ny undersøgelse fra Coop Analyse(undersøgelsesperiode: 21. december 2017 – 7. januar 2018) viser bl.a.:

• 42 procent køber morgenmad på farten mindst 1 gang om måneden, heraf 15 procent mindst 1 gang om ugen
  • 55 procent køber frokost på farten mindst 1 gang om måneden, heraf 15 procent mindst 1 gang om ugen

Dette fremstød er i øvrigt et af de første konkrete resultater af, at Coop sidste år købte halvdelen af Catering Danmark. De leverer 15 frokostløsninger ud af de 23 i sortimentet.

1500 gratis sandwich 1. februar kl. 11.30

I Århus, Odense og København vil Coop fejre lanceringen af morgenmads og frokostsortimentet med 500 gratis sandwich i hver by. Det sker efter først-til-mølle princippet torsdag 1. februar kl. 11.30 og indtil alle 500 sandwich er uddelt. Max 1. sandwich pr. person.

I Århus sker det foran SuperBrugsen, Jægergårdsgade 16, Århus C

I Odense sker det foran SuperBrugsen, Vestergade 76, Odense C.

I København sker det foran Brugsen på Københavns Hovedbanegård, Banegårdspladsen 5, København V.

Yderligere information: Kategorichef Heidi Steen, Coop, 5159 4129

Irma-kunder støtter Mødrehjælpen med 842.000 kr.5.4.2019 03:00:00 CESTPressemeddelelse

777 familier har i 2018 fået støtte fra Mødrehjælpen takket være penge doneret fra kunder i Irma. Med en række forskellige projekter har Irma doneret 842.427 kr. i løbet af 2018 til Mødrehjælpen. Det er først og fremmest, når kunderne har afleveret deres tomme flasker og dåser i pantautomaterne. Her er der blevet doneret 533.000 kr., som er gået ubeskåret til Mødrehjælpen. Kunstposer og kunstdåser skabt af kunstneren HuskMitNavn har givet et overskud på 110.000 kr., som er gået til Mødrehjælpen. Han dekorererede også et børnemøbelsæt fra FDB Møbler, som blev solgt på en auktion hos Bruun Rasmussen og indbragte 21.000 kr. Med julekort og salg af Irmas kundemagasin, Krydderiet, er det i alt blevet til de godt 850.000 kr. ”Jeg er meget stolt af vores samarbejde med Mødrehjælpen. Vi ved, at deres arbejde har skelsættende betydning for de familier, der modtager støtte og rådgivning. Og vi kan se, at vores kunder i den grad bakker op om det arbejde,” siger Irmas direktør, Søren Steffensen. ”