Coop udvider med morgenmad og frokost på farten

1. februar fejrer Coop nyt koncept med gratis frokost i København, Odense og Aarhus til de 1500 første. Ny undersøgelse: Danskerne har fået nye vaner om morgenen og til frokost.

Danskernes daglige spisevaner er under hastig forandring. Stadig flere køber færdig-mad i løbet af dagen, som de spiser, mens de er på farten.

Det er baggrunden for, at Coop nu udvider sine afdelinger for færdig-mad med måltider til både morgen og frokost. Afdelingerne, der hedder Måltidsmarked, blev åbnet for 2 år siden med aftensmad fra bl.a. Meyers og Cofoco. Nu åbner Måltidsmarked 2:0 i over 400 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen (udvalgte butikker) og Irma.

Om morgenen vil man bl.a. kunne få: Rawgrød, rugbrødsboller, palæobrød, bagels, drikkeyoghurt, skyr og yoghurt med toppings.

Til frokost vil udvalget bl.a. byde på: Sandwich, wraps, pastasalater, proteinsalater og forskellige måltidssalater.

Hertil kommer et udvalg af snacks: Snackgulerødder, tapas, udskåret frugt og kokosnød mv.

Drikkevarer i afdelingerne er for eksempel: Ingefærshots, vand, smoothies og kaffe.

”Vores Måltidsmarked med aftensmad, som vi lancerede i januar 2016 er blevet en stor succes. Samtidig viser vores analyser, at danskernes spisevaner er under hastig forandring, nu også både til morgen og til frokost. Med dette tiltag vil vi have en større del af dette marked ved at tilbyde kvalitetsprodukter til fornuftige priser,” siger kategorichef Heidi Steen, Coop.

En ny undersøgelse fra Coop Analyse(undersøgelsesperiode: 21. december 2017 – 7. januar 2018) viser bl.a.:

• 42 procent køber morgenmad på farten mindst 1 gang om måneden, heraf 15 procent mindst 1 gang om ugen
  • 55 procent køber frokost på farten mindst 1 gang om måneden, heraf 15 procent mindst 1 gang om ugen

Dette fremstød er i øvrigt et af de første konkrete resultater af, at Coop sidste år købte halvdelen af Catering Danmark. De leverer 15 frokostløsninger ud af de 23 i sortimentet.

1500 gratis sandwich 1. februar kl. 11.30

I Århus, Odense og København vil Coop fejre lanceringen af morgenmads og frokostsortimentet med 500 gratis sandwich i hver by. Det sker efter først-til-mølle princippet torsdag 1. februar kl. 11.30 og indtil alle 500 sandwich er uddelt. Max 1. sandwich pr. person.

I Århus sker det foran SuperBrugsen, Jægergårdsgade 16, Århus C

I Odense sker det foran SuperBrugsen, Vestergade 76, Odense C.

I København sker det foran Brugsen på Københavns Hovedbanegård, Banegårdspladsen 5, København V.

Yderligere information: Kategorichef Heidi Steen, Coop, 5159 4129

For andet år i træk: Coop Bank nr. 1 i test23.5.2018 08:36pressemeddelelse

Forbrugerrådet Tænk Penge har igen kåret Coop Bank som bedst, når det gælder forbrugslån. Det er CoopLån 20+ som er kåret som ”Bedst i Test” i en sammenligning af forbrugslån på 40.000 kr. I konkurrence med 21 andre pengeinstitutter og finansieringsselskaber vinder CoopLån 20+ blandt andet på grund af: 1. Konkurrencedygtig rente 2. Lave omkostninger 3. Fleksibilitet i tilbagebetaling 4. Ingen etableringsomkostninger Det var stort set de samme egenskaber, der sikrede CoopLån 20+ 1. pladsen sidste år. Coop Bank har dog ikke hvilet på laurbærrene. På tre vigtige punkter er CoopLån 20+ nemlig blevet forbedret. Der er kommet mulighed for længere løbetid og fast rente. Samtidig er kvartalstilskrivning af rente fjernet, så rentesats og ÅOP nu er ét og samme tal – og dermed endnu mere enkelt for forbrugerne at forstå. ”Vi arbejder løbende på at gøre vores produkter mere enkle og sikre os, at vi altid har et af markedets bedste tilbud, så vi er glade for at få blåstemplingen fra Forbrugerrådet

Coop lukker lokale butikker17.5.2018 13:00pressemeddelelse