Coop Danmark A/S

Coop udvider med morgenmad og frokost på farten

Del

1. februar fejrer Coop nyt koncept med gratis frokost i København, Odense og Aarhus til de 1500 første. Ny undersøgelse: Danskerne har fået nye vaner om morgenen og til frokost.

Danskernes daglige spisevaner er under hastig forandring. Stadig flere køber færdig-mad i løbet af dagen, som de spiser, mens de er på farten.

Det er baggrunden for, at Coop nu udvider sine afdelinger for færdig-mad med måltider til både morgen og frokost. Afdelingerne, der hedder Måltidsmarked, blev åbnet for 2 år siden med aftensmad fra bl.a. Meyers og Cofoco. Nu åbner Måltidsmarked 2:0 i over 400 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen (udvalgte butikker) og Irma.

Om morgenen vil man bl.a. kunne få: Rawgrød, rugbrødsboller, palæobrød, bagels, drikkeyoghurt, skyr og yoghurt med toppings.

Til frokost vil udvalget bl.a. byde på: Sandwich, wraps, pastasalater, proteinsalater og forskellige måltidssalater.

Hertil kommer et udvalg af snacks: Snackgulerødder, tapas, udskåret frugt og kokosnød mv.

Drikkevarer i afdelingerne er for eksempel: Ingefærshots, vand, smoothies og kaffe.

”Vores Måltidsmarked med aftensmad, som vi lancerede i januar 2016 er blevet en stor succes. Samtidig viser vores analyser, at danskernes spisevaner er under hastig forandring, nu også både til morgen og til frokost. Med dette tiltag vil vi have en større del af dette marked ved at tilbyde kvalitetsprodukter til fornuftige priser,” siger kategorichef Heidi Steen, Coop.

En ny undersøgelse fra Coop Analyse(undersøgelsesperiode: 21. december 2017 – 7. januar 2018) viser bl.a.:

  • 42 procent køber morgenmad på farten mindst 1 gang om måneden, heraf 15 procent mindst 1 gang om ugen
  • 55 procent køber frokost på farten mindst 1 gang om måneden, heraf 15 procent mindst 1 gang om ugen

Dette fremstød er i øvrigt et af de første konkrete resultater af, at Coop sidste år købte halvdelen af Catering Danmark. De leverer 15 frokostløsninger ud af de 23 i sortimentet.

1500 gratis sandwich 1. februar kl. 11.30

I Århus, Odense og København vil Coop fejre lanceringen af morgenmads og frokostsortimentet med 500 gratis sandwich i hver by. Det sker efter først-til-mølle princippet torsdag 1. februar kl. 11.30 og indtil alle 500 sandwich er uddelt. Max 1. sandwich pr. person.

I Århus sker det foran SuperBrugsen, Jægergårdsgade 16, Århus C

I Odense sker det foran SuperBrugsen, Vestergade 76, Odense C.

I København sker det foran Brugsen på Københavns Hovedbanegård, Banegårdspladsen 5, København V.

Yderligere information: Kategorichef Heidi Steen, Coop, 5159 4129

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

4386 4468

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her og modtag pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop og Cofoco bag fremtidens færdigretter22.10.2018 07:10pressemeddelelse

Med en ny serie af italienske retter vil Cofoco Food og Coop sammen sætte en ny standard for, hvordan færdigretter kan smage, se ud og opleves. De fire første retter i serien kan nu fås i Irma, Kvickly, SuperBrugsen og Coop.dk MAD. ”Efter utallige tests, smagninger og forsøg er vi nået et resultat, som vi er meget stolte over. Et resultat hvor alt fra emballagens udtryk til madens udseende og smag er af den højeste kvalitet og er med til at sikre, at måltidet virkelig kommer til sin ret,” siger adm. direktør Kåre Find Nielsen, Cofoco Food. ”Den moderne forbruger stiller stadig større krav til den mad, de køber færdig i supermarkedet. Det er ikke længere nok, at det er nemt og hurtigt at tilberede. Smagen skal også være i orden, og det er den i den grad i denne serie,” siger Sylvester Vantore, kategoriplanlægger i Coop. Serien består i første omgang af 4 retter: Svamperisotto kogt på Arborio ris rørt med Grand Padano og cremet mascarpone samt stegte svampe, Spaghetti med sicilianske kød

Coop tilslutter sig global kampagne for bedre arbejdsmiljø18.10.2018 09:17pressemeddelelse

Som den første danske dagligvarevirksomhed har Coop tilsluttet sig Vision Zero, der er en international kampagne for forebyggelse af ulykker og nedslidning. ”Det er glædeligt, at Coop Danmark, bakker op om Vision Zero,” siger Hans-Horst Konkolewsky, Generalsekretær for ISSA, der står bag kampagnen. Med i kampagnen er fra Danmark blandt andre Novo Nordisk og Lego. ”Tankegangen bag Vision Zero er rigtig, og passer godt til Coop, fordi vi har en stærk ansvarlighedsprofil i forvejen. Vi er ca. 40.000 ansatte fordelt på ca. 1.100 adresser. Vores 40.000 kolleger skal kunne forvente, at det er trygt og sikkert at gå på arbejde”, siger Peter Høgsted, administrerende direktør i Coop. ”Ideen i Vision Zero er, at vi skal arbejde på en konstant reduktion af ulykker og nedslidning. Samtidig er der fokus på sundhed”, fortæller Thomas Hermann, der er arbejdsmiljøchef i Coop. Forskellen på denne kampagne og andre er at Coop Danmark står på mål for: Lederskab og engagement fra topledelse og gennem hele

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum