Coop udvider med morgenmad og frokost på farten

1. februar fejrer Coop nyt koncept med gratis frokost i København, Odense og Aarhus til de 1500 første. Ny undersøgelse: Danskerne har fået nye vaner om morgenen og til frokost.

Danskernes daglige spisevaner er under hastig forandring. Stadig flere køber færdig-mad i løbet af dagen, som de spiser, mens de er på farten.

Det er baggrunden for, at Coop nu udvider sine afdelinger for færdig-mad med måltider til både morgen og frokost. Afdelingerne, der hedder Måltidsmarked, blev åbnet for 2 år siden med aftensmad fra bl.a. Meyers og Cofoco. Nu åbner Måltidsmarked 2:0 i over 400 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen (udvalgte butikker) og Irma.

Om morgenen vil man bl.a. kunne få: Rawgrød, rugbrødsboller, palæobrød, bagels, drikkeyoghurt, skyr og yoghurt med toppings.

Til frokost vil udvalget bl.a. byde på: Sandwich, wraps, pastasalater, proteinsalater og forskellige måltidssalater.

Hertil kommer et udvalg af snacks: Snackgulerødder, tapas, udskåret frugt og kokosnød mv.

Drikkevarer i afdelingerne er for eksempel: Ingefærshots, vand, smoothies og kaffe.

”Vores Måltidsmarked med aftensmad, som vi lancerede i januar 2016 er blevet en stor succes. Samtidig viser vores analyser, at danskernes spisevaner er under hastig forandring, nu også både til morgen og til frokost. Med dette tiltag vil vi have en større del af dette marked ved at tilbyde kvalitetsprodukter til fornuftige priser,” siger kategorichef Heidi Steen, Coop.

En ny undersøgelse fra Coop Analyse(undersøgelsesperiode: 21. december 2017 – 7. januar 2018) viser bl.a.:

• 42 procent køber morgenmad på farten mindst 1 gang om måneden, heraf 15 procent mindst 1 gang om ugen
  • 55 procent køber frokost på farten mindst 1 gang om måneden, heraf 15 procent mindst 1 gang om ugen

Dette fremstød er i øvrigt et af de første konkrete resultater af, at Coop sidste år købte halvdelen af Catering Danmark. De leverer 15 frokostløsninger ud af de 23 i sortimentet.

1500 gratis sandwich 1. februar kl. 11.30

I Århus, Odense og København vil Coop fejre lanceringen af morgenmads og frokostsortimentet med 500 gratis sandwich i hver by. Det sker efter først-til-mølle princippet torsdag 1. februar kl. 11.30 og indtil alle 500 sandwich er uddelt. Max 1. sandwich pr. person.

I Århus sker det foran SuperBrugsen, Jægergårdsgade 16, Århus C

I Odense sker det foran SuperBrugsen, Vestergade 76, Odense C.

I København sker det foran Brugsen på Københavns Hovedbanegård, Banegårdspladsen 5, København V.

Yderligere information: Kategorichef Heidi Steen, Coop, 5159 4129

Irma vil gøre en dansk klassiker til årets Valentin-hit12.2.2018 08:10pressemeddelelse

Onsdag den 14. februar er det Valentinsdag. I den anledning har Irma lagt hovederne i blød for at komme med det bedste bud til den moderne, urbane forbruger. Svaret har man nu fundet: Hjerter i flødesauce. Men selvfølgelig ikke en ordinær version af denne danske klassiker. Sammen med de to kokke Steve Momsen og Rasmus Kampmann har Irma udviklet en særlig udgave, som kombinerer kvalitetsråvarer med solidt håndværk og den særlige henkogningsteknik, hvor der med simpelt undertryk skabes en forlænget holdbarhed. Tilberedt af kød fra dyr, der har haft et ordentligt liv, økologiske mælkeprodukter og masser af friske, sunde grøntsager. ”Det er faktisk moderne at spise klassiske danske retter igen, men de skal have nye kvaliteter og vores version er rigtig slowfood med masser af smag og kærlighed, og derfor skabt til at glæde en, man holder af på denne særlige dag,” siger Max Schellenbauer, innovationschef i Irma. Sælges i glas med mad til to personer for 134 kr., som man kan give et personlig

Fakta reducerer madspild for over 20 millioner kroner på ét år24.1.2018 06:00pressemeddelelse