Coop udsender Europas største vinmagasin

Med et oplag på 575.000 eksemplarer udkommer magasinet Vin & Co. i denne måned i sit største oplag nogensinde.

Dermed er der tale om det største oplag for et vinmagasin i Europa.

Årsagen til det ekstraordinære høje oplag er, at det udkommer sammen med decemberudgaven af Samvirke.  Derudover bliver det distribueret via vinafdelingerne i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen.

”Formålet med Vin & Co. er at afmystificere vinens verden, så flere får lyst til at prøve nye vine og dermed få andre og anderledes oplevelser med vine,” siger kategorigruppechef Brian Karstens, Coop Vin & Spiritus.

Magasinet skrives af anerkendte vin- og spiritusskribenter og bringer reportager fra alle dele af verden, hvorfra Coop får sine vine. Derudover giver bladet tips og indsigt i mange dele af vinens verden på en uhøjtidelig og underholdende måde.

Coop står for ca. halvdelen af al den vin, som danskerne køber i supermarkeder, og er dermed suverænt den største forhandler af vin i Danmark.

”December er vores største måned. Derfor synes vi, at det er naturligt at give vores trofaste medlemmer den lille ekstra gave at få et gratis eksemplar sammen med Samvirke netop nu,” siger Brian Karstens.

Bladet er på 68 sider. Resten af året udkommer det hvert kvartal i 150.000 eksemplarer og er dermed i forvejen Danmarks største magasin om vin.

Yderligere information: Kategorigruppechef Brian Karstens, Coop, 5221 4244

Årets første danske kartofler i butikkerne i morgen1.3.2019 05:00:00 CETPressemeddelelse

I morgen bliver det muligt at smage de første nye danske kartofler i år. De er avlet af Karl Larsen på Fyn, og det er Coop, der har købt dem. De vil derfor kunne købes i morgen – lørdag den 2. marts – i udvalgte Kvickly, SuperBrugsen og Irma-butikker på Sjælland og i hovedstadsområdet. Der bliver udbudt i alt 280 bakker a 200 gram. Prisen er 125 kr. pr. bakke. Sidste år kom de første danske kartofler i butikkerne en uge senere, nemlig 8. marts. Yderligere information: Indkøber Thomas Skjoldby, Coop Frugt og Grønt, 5221 4098