Coop Danmark A/S

Coop udfordrer de store kapital-discountkæder med 120 nye butikker i år

Del
Med den største udrulning af en ny butikskæde nogensinde, vil Coop nu udfordre de store udenlandske og danske discountkæder. I løbet af i år åbner Coop hver måned ca. 10 butikker i den nye kæde Coop 365discount. Den grønne farve skal være lig med ansvarlige og sunde varer, moderne digitale løsninger og altid lave priser

Kunderne har reageret så positivt på Coops nye discountkoncept, Coop 365discount, kendt for den grønne farve, at kæden nu bliver rullet ud over hele Danmark.

Den består lige nu af ca. 70 butikker. I år åbner i gennemsnit 10 nye hver måned, i alt 120, så kæden vil omfatte ca. 190 butikker i slutningen af i år. Der er tale om en investering på ca. 200 millioner kr. i 2022. Samtidig begynder kæden fra og med denne uge at have landsdækkende markedsføring.

”Kundernes krav til discount har ændret sig, siden vi åbnede de første for 40 år siden. De vil kunne købe alle de varer, de har brug for, de vil have mere kvalitet, de vil have mere orden og stiller langt større krav til klima, bæredygtighed, sundhed og økologi – og stadig til de laveste priser. Derfor har vi de seneste år testet mange nye elementer, og er nu klar på det, der er vores bud på Danmarks grønne discountkæde,” siger adm. direktør Kræn Østergård Nielsen, Coop.

De fleste af de nye butikker er nuværende Fakta-butikker, der udvides og moderniseres. Men der vil også komme mange helt nyopførte butikker til. Coop Ejendommes byggeplaner omfatter 25 helt nye butikker. Desuden vil butikker fra Coops andre kæder, der passer ind i det nye grønne koncept, konverteres til Coop 365discount. Desuden er der stor interesse fra mange selvstændige brugsforeninger for at åbne Coop 365discount-butikker efter, at de første er åbnet med gode erfaringer.

”Det som kunderne bedst har kunnet lide fra vores første godt 70 test-butikker, tager vi med i den nye kæde,” siger kædedirektør Thomas Nielsen, Coop 365discount.

”Det er:

  • Allergi- og miljøvenlige varer til discountpriser, bl.a. i minirisk-mærket
  • Bonus på frugt og grønt: Alle brugere af Coop-appen opsparer 10 procent
  • Convenience: Nemme måltider og hurtige løsninger i høj kvalitet.
  • Digitale løsninger, der gør indkøbsturen hurtigere og nemmere: Scan & Betal i alle butikker
  • Discountpriser: Priserne tjekkes løbende og matcher 1:1 konkurrenterne.
  • Flere varer at vælge imellem, så man kun behøver handle et sted. Alt i alt har vi op mod 30 procent flere varer at vælge mellem. For kunderne vil gerne både spare penge og tid.
  • Økologi fylder mere og ikke mindst med stort udvalg af Coops egen Øko365-serie med økologi til discountpris,” siger Thomas Nielsen.

Fakta fortsætter som selvstændig kæde med landsdækkende markedsføring, og vil fortsat omfatte over 200 butikker.

Yderligere information: Kædedirektør Thomas Nielsen, 2095

Billeder

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Ny direktør for Lobyco19.11.2024 14:00:00 CET | Pressemeddelelse

Lobyco, der siden Coop stiftede det i 2020, er blevet en international succes inden for digital markedsføring i detailhandelen, skifter direktør. Adm. direktør Jan Madsen, der er en af skaberne af selskabet, har valgt at stoppe. Han afløses af Ole Buch, der i dag er Chief Technology Officer (CTO) i selskabet. ”Vi ser et meget stort potentiale i såvel en fortsat international ekspansion samt en fortsat udvikling af vores egen Coop app, som markedets førende digitale kommunikationskanal,” siger adm. direktør Thor Skov Jørgensen, Coop, der er bestyrelsesformand for Lobyco "Lobyco er et selskab, der i de seneste år har tiltrukket sig international opmærksomhed bl.a. fra en række kunder i flere dele af verden – og vi ser stor værdi i at videreudvikle Lobyco fremover,” siger Thor Skov Jørgensen. Coop appen slår løbende rekorder i brugen, hvor Coop netop har haft over en million transaktioner på én uge på selvbetjeningsplatformen, som kunderne i alle Coops kæder har taget særdeles godt imod.

Kvickly og SuperBrugsen i fornyet samarbejde med Disney om julens store samlealbum24.10.2024 06:50:00 CEST | Pressemeddelelse

Fredag 25. oktober begynder salget af et nyt Disney samlealbum og udlevering af nye samlemærker i samtlige af Coops ca. 300 Kvickly og SuperBrugsen butikker. Igen i år vil man kunne samle hyggelige samlemærker med motiver og scener fra masser af Disneys største film – selv Vaiana 2 som først har premiere til november, har fundet vej til samlemærkerne. For hver 100 kr. man handler i Kvickly og SuperBrugsen frem til og med 23. december, får man en pakke med 3 samlemærker – som kommer i flere former, både med og uden glitter- og hologram-lignende effekt. I det 50 siders farvestrålende samlealbum er der plads til 100 forskellige samlemærker, der er opskrifter og masser af hyggelige opgaver. “Vi så sidste år, hvor mange børnefamilier, der fik en positiv oplevelse med dette hyggelige samleprojekt. Derfor er vi glade for, at det er lykkes igen i år at indgå et samarbejde med Disney,” siger marketingchef Annette Bramsen, Kvickly/SuperBrugsen. “Coops kundefokus og enestående eksekveringsevne va

365discount Hinnerup bygger om og får Normal som nabo8.10.2024 09:03:17 CEST | Pressemeddelelse

365discount på Storegade 20 i Hinnerup bliver bygget om og udvidet til en større og mere tidssvarende butik. Ombygningen er så småt gået i gang, og den forventes af være færdig i slutningen af januar 2025. Butikken vil være lukket for kunder i fjorten dage i begyndelsen af januar. Butikschef Poul Bro Miltersen glæder sig til at slå dørene op til en forandret butik i det nye år, som vil give kunderne en forbedret indkøbsoplevelse. Han siger: ”Vi opgraderer butikkens indretning, og der kommer nyt inventar og nye kølemøbler. Sortimentet bliver udvidet med flere ferskvarer og mere frugt og grønt. Og så kommer der et selvbetjeningsområde, hvor man kan betale med både kort og Coops app.” Normal kommer til byen 365discount i Hinnerup får desuden ny nabo. I forbindelse med ombygningen bliver der plads til en Normal-butik ved siden af butikken, som åbner i løbet af foråret 2025.

Nye direktører for Kvickly/SuperBrugsen og Kunder, Marketing og Digital19.9.2024 11:30:00 CEST | Pressemeddelelse

To vigtige brikker i udviklingen af Coop er nu plads. To nye direktører indtræder i løbet af de kommende måneder i Coops øverste ledelse. I den ledige stilling som direktør for Danmarks største supermarkedskæde, Kvickly/SuperBrugsen tiltræder Rikke Krause pr. 18. november. Rikke Krause, 36 år, kommer fra en stilling som adm. direktør for DUOS A/S, der er en dansk, familieejet virksomhed inden for health care med ca. 5.000 medarbejdere fordelt over hele landet. Tidligere har hun haft en række ledende stillinger i Coloplast. Før det har hun været rådgiver i Boston Consulting Group, hvor hun bl.a. har arbejdet med koncept- og kategori-udvikling inden for detailhandel. ”Jeg kender Rikke som en meget dygtig leder, der har dokumenteret stærke resultater, er særdeles god til at forenkle komplekse problemstillinger og har gode evner til at skabe følgeskab i en stor organisation. Jeg glæder mig derfor meget til samarbejdet med Rikke omkring vores to store kæder, som selvfølgelig spiller en helt

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye