Coop udfordrer de store kapital-discountkæder med 120 nye butikker i år

Kunderne har reageret så positivt på Coops nye discountkoncept, Coop 365discount, kendt for den grønne farve, at kæden nu bliver rullet ud over hele Danmark.
Den består lige nu af ca. 70 butikker. I år åbner i gennemsnit 10 nye hver måned, i alt 120, så kæden vil omfatte ca. 190 butikker i slutningen af i år. Der er tale om en investering på ca. 200 millioner kr. i 2022. Samtidig begynder kæden fra og med denne uge at have landsdækkende markedsføring.
”Kundernes krav til discount har ændret sig, siden vi åbnede de første for 40 år siden. De vil kunne købe alle de varer, de har brug for, de vil have mere kvalitet, de vil have mere orden og stiller langt større krav til klima, bæredygtighed, sundhed og økologi – og stadig til de laveste priser. Derfor har vi de seneste år testet mange nye elementer, og er nu klar på det, der er vores bud på Danmarks grønne discountkæde,” siger adm. direktør Kræn Østergård Nielsen, Coop.
De fleste af de nye butikker er nuværende Fakta-butikker, der udvides og moderniseres. Men der vil også komme mange helt nyopførte butikker til. Coop Ejendommes byggeplaner omfatter 25 helt nye butikker. Desuden vil butikker fra Coops andre kæder, der passer ind i det nye grønne koncept, konverteres til Coop 365discount. Desuden er der stor interesse fra mange selvstændige brugsforeninger for at åbne Coop 365discount-butikker efter, at de første er åbnet med gode erfaringer.
”Det som kunderne bedst har kunnet lide fra vores første godt 70 test-butikker, tager vi med i den nye kæde,” siger kædedirektør Thomas Nielsen, Coop 365discount.
”Det er:
- Allergi- og miljøvenlige varer til discountpriser, bl.a. i minirisk-mærket
- Bonus på frugt og grønt: Alle brugere af Coop-appen opsparer 10 procent
- Convenience: Nemme måltider og hurtige løsninger i høj kvalitet.
- Digitale løsninger, der gør indkøbsturen hurtigere og nemmere: Scan & Betal i alle butikker
- Discountpriser: Priserne tjekkes løbende og matcher 1:1 konkurrenterne.
- Flere varer at vælge imellem, så man kun behøver handle et sted. Alt i alt har vi op mod 30 procent flere varer at vælge mellem. For kunderne vil gerne både spare penge og tid.
- Økologi fylder mere og ikke mindst med stort udvalg af Coops egen Øko365-serie med økologi til discountpris,” siger Thomas Nielsen.
Fakta fortsætter som selvstændig kæde med landsdækkende markedsføring, og vil fortsat omfatte over 200 butikker.
Yderligere information: Kædedirektør Thomas Nielsen, 2095
Billeder
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Coop udskriver valg til ny ungeminister7.5.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Efter tre år med en stærk stemme for unge i Coop er tiden moden til, at Coops ungeminister, Tobias Simonsen, træder af. Derfor udskriver Coop nu valg til posten som ungeminister, der skal fortsætte indsatsen for at gøre det sjovt, meningsfuldt og udviklende for de over 25.000 ansatte i alderen 13-25 år at arbejde i Coop.
Kvickly Ry lancerer TRYG kassen30.4.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Måske den første af sin slags i Danmark: En kasse med ro og tid til snak åbner i Kvickly Ry
Coop Crew 2.0 - Ny aftale sikrer fortsættelsen af landets største fritidsjobindsats29.4.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Med støtte fra Den A.P. Møllerske Støttefond har Ungdomsskoleforeningen og Coop siden 2019 ledet og drevet landets største fritidsjobindsats, Coop Crew, hvor over 2.000 unge har deltaget, og cirka 55 % af de unge har fået et fritidsjob. Efter planen ophører den økonomiske støtte fra fonden i 2025, men med en ny aftale mellem Ungdomsskoleforeningen og Coop sikrer parterne, med Coop Crew 2.0, fortsættelsen af den landsdækkende fritidsjobindsats.
Coop Tradings direktør fratræder til fordel for international topstilling25.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Administrerende Direktør i Coop Trading, Michael la Cour, har valgt at takke ja til en ny international rolle i en topstilling for IKEA i Sydøstasien. Med udgangen af august 2025 forlader han derfor direktørrollen i det nordiske indkøbsselskab – og efterlader sig et stærkt team, en tydelig retning og en masse nordisk momentum til det videre arbejde for en ny direktør. Coop Tradings direktør takker af efter stor indsats, som har skabt fokus på styrken ved det nordiske fællesskab og på, hvordan de nordiske private brands – Coop, Xtra og Änglamark – leverer stor værdi på både pris og kvalitet. Direktørens farvel markerer en ny fase i Coop Tradings rejse mod at levere private brands i verdensklasse til de nordiske hjem. ”Vi vil gerne takke Michael la Cour for hans markante bidrag til Coop Trading gennem de seneste år. Han har været drivende i at tage det nordiske samarbejde ind i en ny æra med endnu stærkere fokus på at skabe forbrugernes foretrukne produkter i Norden. Ud over at kæmpe for
Coops resultat for 2024: Større fremgang end forventet24.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop Danmark leverer et EBIT-resultat før særlige poster på + 162 mio. kr. Det er en fremgang på 879 mio. kr. i forhold til 2023.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum