Coop Danmark A/S

Coop udfordrer de store kapital-discountkæder med 120 nye butikker i år

Del
Med den største udrulning af en ny butikskæde nogensinde, vil Coop nu udfordre de store udenlandske og danske discountkæder. I løbet af i år åbner Coop hver måned ca. 10 butikker i den nye kæde Coop 365discount. Den grønne farve skal være lig med ansvarlige og sunde varer, moderne digitale løsninger og altid lave priser

Kunderne har reageret så positivt på Coops nye discountkoncept, Coop 365discount, kendt for den grønne farve, at kæden nu bliver rullet ud over hele Danmark.

Den består lige nu af ca. 70 butikker. I år åbner i gennemsnit 10 nye hver måned, i alt 120, så kæden vil omfatte ca. 190 butikker i slutningen af i år. Der er tale om en investering på ca. 200 millioner kr. i 2022. Samtidig begynder kæden fra og med denne uge at have landsdækkende markedsføring.

”Kundernes krav til discount har ændret sig, siden vi åbnede de første for 40 år siden. De vil kunne købe alle de varer, de har brug for, de vil have mere kvalitet, de vil have mere orden og stiller langt større krav til klima, bæredygtighed, sundhed og økologi – og stadig til de laveste priser. Derfor har vi de seneste år testet mange nye elementer, og er nu klar på det, der er vores bud på Danmarks grønne discountkæde,” siger adm. direktør Kræn Østergård Nielsen, Coop.

De fleste af de nye butikker er nuværende Fakta-butikker, der udvides og moderniseres. Men der vil også komme mange helt nyopførte butikker til. Coop Ejendommes byggeplaner omfatter 25 helt nye butikker. Desuden vil butikker fra Coops andre kæder, der passer ind i det nye grønne koncept, konverteres til Coop 365discount. Desuden er der stor interesse fra mange selvstændige brugsforeninger for at åbne Coop 365discount-butikker efter, at de første er åbnet med gode erfaringer.

”Det som kunderne bedst har kunnet lide fra vores første godt 70 test-butikker, tager vi med i den nye kæde,” siger kædedirektør Thomas Nielsen, Coop 365discount.

”Det er:

  • Allergi- og miljøvenlige varer til discountpriser, bl.a. i minirisk-mærket
  • Bonus på frugt og grønt: Alle brugere af Coop-appen opsparer 10 procent
  • Convenience: Nemme måltider og hurtige løsninger i høj kvalitet.
  • Digitale løsninger, der gør indkøbsturen hurtigere og nemmere: Scan & Betal i alle butikker
  • Discountpriser: Priserne tjekkes løbende og matcher 1:1 konkurrenterne.
  • Flere varer at vælge imellem, så man kun behøver handle et sted. Alt i alt har vi op mod 30 procent flere varer at vælge mellem. For kunderne vil gerne både spare penge og tid.
  • Økologi fylder mere og ikke mindst med stort udvalg af Coops egen Øko365-serie med økologi til discountpris,” siger Thomas Nielsen.

Fakta fortsætter som selvstændig kæde med landsdækkende markedsføring, og vil fortsat omfatte over 200 butikker.

Yderligere information: Kædedirektør Thomas Nielsen, 2095

Billeder

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Vinderne af Produktprisen og Irma-Prisen 2025 er fundet4.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Sol over Gudhjem har, sammen med Kvickly og SuperBrugsen, igen sat dansk madiværksætteri i centrum med kåringen af vinderne i Produktprisen og den nye Irma-Prisen 2025, hvor vinderen nu kan se frem til at indgå i Irma-vareserien. Den spændende finale fandt sted på Coops hovedkontor i Albertslund, hvor lokale producenter med fokus på innovation, kvalitet og smag inden for kategorierne MAD, DRIKKE, KONFEKTURE og INNOVATION blev hyldet.

Invitation til pressen: Finalen i produktprisen og Irma-prisen på Coops hovedkontor i Albertslund28.8.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Den 3. september skal fem kyndige dommere finde dette års vindere af Produktprisen samt en vinder af den nye Irma-pris, som afholdes i samarbejde mellem Danmarks største kokkekonkurrence, Sol over Gudhjem og Kvickly og SuperBrugsen. For 12. år i træk kårer vi landets bedste, lokale produkter fra knap 100 passionerede gastronomer i kategorierne Mad, Drikke og Konfekture, samt årets innovative produkt, der hylder produkter med et fremtidigt potentiale. Et ekspertpanel bestående af nogle af Danmarks mest anerkendte kokke og fagfolk vil smage og vurdere alle tilmeldte produkter ud fra kvalitet, innovation og lokal historie. Hundredvis af produkter er smagt, og dommerne har nu udvalgt tre produkter i hver kategori, som nu skal dyste om titlen som vinder af Produktprisen 2025 på scenen på Coop Danmarks hovedkontor i Albertslund. Et nyt ben i Produktprisen: Irma-prisen Som noget nyt i år, er det nu også muligt at vinde Irma prisen. Vinderen af denne pris får mulighed for at få en plads på hyl

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye