Coop Danmark A/S

Coop udfordrer de store kapital-discountkæder med 120 nye butikker i år

Del

Med den største udrulning af en ny butikskæde nogensinde, vil Coop nu udfordre de store udenlandske og danske discountkæder. I løbet af i år åbner Coop hver måned ca. 10 butikker i den nye kæde Coop 365discount. Den grønne farve skal være lig med ansvarlige og sunde varer, moderne digitale løsninger og altid lave priser

Kunderne har reageret så positivt på Coops nye discountkoncept, Coop 365discount, kendt for den grønne farve, at kæden nu bliver rullet ud over hele Danmark.

Den består lige nu af ca. 70 butikker. I år åbner i gennemsnit 10 nye hver måned, i alt 120, så kæden vil omfatte ca. 190 butikker i slutningen af i år. Der er tale om en investering på ca. 200 millioner kr. i 2022. Samtidig begynder kæden fra og med denne uge at have landsdækkende markedsføring.

”Kundernes krav til discount har ændret sig, siden vi åbnede de første for 40 år siden. De vil kunne købe alle de varer, de har brug for, de vil have mere kvalitet, de vil have mere orden og stiller langt større krav til klima, bæredygtighed, sundhed og økologi – og stadig til de laveste priser. Derfor har vi de seneste år testet mange nye elementer, og er nu klar på det, der er vores bud på Danmarks grønne discountkæde,” siger adm. direktør Kræn Østergård Nielsen, Coop.

De fleste af de nye butikker er nuværende Fakta-butikker, der udvides og moderniseres. Men der vil også komme mange helt nyopførte butikker til. Coop Ejendommes byggeplaner omfatter 25 helt nye butikker. Desuden vil butikker fra Coops andre kæder, der passer ind i det nye grønne koncept, konverteres til Coop 365discount. Desuden er der stor interesse fra mange selvstændige brugsforeninger for at åbne Coop 365discount-butikker efter, at de første er åbnet med gode erfaringer.

”Det som kunderne bedst har kunnet lide fra vores første godt 70 test-butikker, tager vi med i den nye kæde,” siger kædedirektør Thomas Nielsen, Coop 365discount.

”Det er:

  • Allergi- og miljøvenlige varer til discountpriser, bl.a. i minirisk-mærket
  • Bonus på frugt og grønt: Alle brugere af Coop-appen opsparer 10 procent
  • Convenience: Nemme måltider og hurtige løsninger i høj kvalitet.
  • Digitale løsninger, der gør indkøbsturen hurtigere og nemmere: Scan & Betal i alle butikker
  • Discountpriser: Priserne tjekkes løbende og matcher 1:1 konkurrenterne.
  • Flere varer at vælge imellem, så man kun behøver handle et sted. Alt i alt har vi op mod 30 procent flere varer at vælge mellem. For kunderne vil gerne både spare penge og tid.
  • Økologi fylder mere og ikke mindst med stort udvalg af Coops egen Øko365-serie med økologi til discountpris,” siger Thomas Nielsen.

Fakta fortsætter som selvstændig kæde med landsdækkende markedsføring, og vil fortsat omfatte over 200 butikker.

Yderligere information: Kædedirektør Thomas Nielsen, 2095

Billeder

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Kvaliteten vandt til jul20.1.2022 11:18:29 CET | Pressemeddelelse

Mens en række kæder solgte flæskesteg til historisk lave priser til jul, gik Irma den stik modsatte vej og satsede på kvalitet. Irmas slagtilbud var en økologisk flæskesteg af Poppelgris til 59,95 kr. pr ½ kilo. Resultat: En stigning i antal solgte med 20 procent i forhold til december 2020. En økologisk ribbensteg blev der solgt 50 procent flere af. Det var også muligt at købe en konventionel flæskesteg i Irma. Den blev der solgt 11 procent færre af i forhold til året før. Og det samlede salg af den var beskedent. ”Vi må dermed konstatere, at kvalitet, smag og ikke mindst dyrevelfærden sejrer i Irma. En tendens vi også har set på vores andre kvalitets- julevarer som for eksempel Irmas økologiske risengrød og Irmas økologiske æbleskiver, selv når vi sammenligner med rekordåret 2020. Så der er ingen tvivl om, at det er vores satsning på kvalitet, som var medvirkende til, at vi fik vores bedste julehandel nogensinde,” siger kædedirektør Jan Larsen, Irma. Salget af økologiske æbleskiver v

Irma-kunder sætter rekord: Over to millioner kr. til Mødrehjælpen19.1.2022 11:30:00 CET | Pressemeddelelse

I alt 2.290.000 kr. har kunderne i Irma støttet Mødrehjælpen med i 2021. Det er en stigning på 11 procent i forhold til året før. Dermed er støtten mere end fordoblet over de seneste tre år. Det betyder, at 688 familier, der lever under økonomisk vanskelige forhold, har fået julehjælp i kraft af donationer fra Irmas kunder. Dertil kommer ca. 1300 familier der har fået rådgivning. Irma har gennem en årrække samarbejdet med Mødrehjælpen, hvor kæden har gennemført forskellige aktiviteter til fordel for organisationens vigtige arbejde for udsatte familier. De største indtægtskilder er pantautomaterne, hvor kunderne kan vælge at donere deres pant til Mødrehjælpen, og ikke mindst kunstplakater skabt specielt til formålet af en række af tidens førende kunstnere: Idaholm, Kunstsalonen, Martin Jørgensen , Line Jensen, HuskMitNavn ogMormor. De har alle gerne ville støtte mennesker, hvor livet har taget en drejning og givet særlige udfordringer. ”Irmas kunder vil gerne hjælpe medborgere, der har

Coop laver intern ledelsesrokade14.1.2022 12:10:00 CET | Pressemeddelelse

Coop gennemfører en række ændringer i sin koncernledelse i forbindelse med sin strategi om at blive Danmarks mest kundeorienterede dagligvarevirksomhed. Målet er enklere og mere effektive beslutningsgange, tættere på butikker og kunder. Kommerciel direktør i Coop, Kenneth Pedersen, bliver ny kædedirektør for Danmarks største supermarkedskæde, SuperBrugsen Kæden har ambitiøse vækstmål for de kommende fem år. For at nå det skal beslutningerne tages så tæt på kunderne som muligt. Ledelsen af SuperBrugsen får derfor fremover det fulde ansvar for kundetilfredsheden, den kommercielle udvikling samt for udviklingen af deres eget brand. ”Med Kenneth Pedersen får vi en af de mest erfarne detailhandlere i Danmark tilbage i spidsen for vores største kæde. Kenneth har haft en mere end 25 år lang karriere i Coop og nyder stor respekt i hele Coop-familien,” siger koncerndirektør Allan Kristoffersen. Som følge af denne organisationsændring fratræder kædedirektør Jesper Gottschalck Bjerring. Og jobbet

Amerikanske kæder vil lære af dansk IT-selskab13.1.2022 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

Coops teknologiselskab, Lobyco, skal tale på verdens største detailhandelskonference, NRF 2022, i New York City. 16. januar vil selskabets adm. direktør Jan Madsen i Javits Center på Manhattan fortælle om den digitale transformation, som Coop i Danmark har været igennem samt dele ud af Lobycos internationale erfaringer med digitale loyalitetsprogrammer. Centralt her er udviklingen af Coop appen, der er blevet den digitale kommunikationskanal mellem virksomheden og dens 1,9 million medlemmer samt øvrige kunder. ”Digital transformation handler ofte om e-handel, men en McKinsey-undersøgelse viser at 2/3 af alle amerikanere er utilfredse med de loyalitetsprogrammer, de er medlemmer af. Med det rette program og digitale værktøjer kan loyaliteten øges betydeligt. Det har vi vist i Danmark, og det har siden skabt den store interesse fra kæder fra hele verden. Og nu oplever vi kolossal interesse efter den ”vindende formel”, udtaler Jan Madsen. Lobyco blev stiftet 1. september 2020 og har siden

Irma klar med billig økologi hver søndag til københavnerne12.1.2022 05:00:00 CET | Pressemeddelelse

Irma vil være den første supermarkedskæde i verden, hvor halvdelen af fødevaresalget er økologisk. For at nå det vil der komme flere nye varer, mere markedsføring – og som det første her og nu: Billigere varer. Med 20 procent rabat på alle 2.400 forskellige økologiske varer hver søndag i januar tester Irma, hvor meget så stor en rabat vil rykke på københavnernes lyst til at købe mere økologi. ”Det er en stor investering for os, fordi det omfatter 1/3 del af vores samlede omsætning. Men vi kommer til at vise mange konkrete tiltag som dette for at dokumentere, at vi mener det alvorligt, når vi siger, at vi vil være verdens første supermarkedskæde, hvor økologien står for over halvdelen af salget,” siger marketingchef Lise Hørdam, Irma. I dag er 33 procent af alle de fødevarer, Irma sælger, økologiske mod landsgennemsnittet, der er under det halve, ca. 15 procent. En del af forklaringen på Irmas store økologi-salg er det store udvalg. Det er ca. fire gang så stort som i de største discoun

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum