Coop Danmark A/S

Coop udfordrer bankerne og giver danskerne mere for pengene

Del
I en tid med negative renter får danskerne for lidt ud af at have deres penge stående i banken. Det vil Coop gøre op med og udfordrer nu bankerne.

Coop mener, at danskerne fortjener at få mest muligt ud af deres penge. Derfor udfordrer dagligvarekæden med 1,8 mio. medlemmer nu de danske banker og lancerer PrimeKonto som en del af Coop app’en.

- ”Danskerne bør kræve mere af deres penge. I dag giver bankerne sjældent bonusser eller særlige fordele til kunderne. Den tankegang vil vi gerne udfordre med PrimeKonto, der giver danskerne mere værdi for deres hårdt tjente penge, så der bliver råd til mere i hverdagen,” siger administrerende direktør i Coop Peter Høgsted.

Ved at indsætte det månedlige madbudget på en PrimeKonto i stedet for en bankkonto får danskerne med det samme mærkbare besparelser. En PrimeKonto hos Coop giver blandt andet bonus på en række af danskernes favoritprodukter fra mærker som Änglamark og Coop 365. Derudover kan man også tilvælge diverse streamingtjenester som TV 2 Play og Mofibo. Bonusserne kan få stor betydning for en gennemsnitlig kernefamilie, der med PrimeKonto har mulighed for at bruge dem til indkøb og derved spare godt 6.300** kroner om året.

- ”Vi vil med et glimt i øjet gerne udfordre bankerne men også danskerne ved at sige, at de kan få mere ud af pengene ved at sætte deres madbudget ind på en konto hos os. For med en simpel handling kan vores kunder bruge bonusserne fra PrimeKontoen til indkøb og derved spare godt 6.300 kr. om året. Det er mange penge, som vil give mange danske familier lidt mere luft i økonomien. PrimeKontoen er et moderne fordelsprogram, hvor vi belønner vores kunder for deres loyalitet. For os at se, er det en innovativ måde at tænke klassisk købmandsskab og medlemskab,”siger Peter Høgsted.

Coop er som andelsforening ejet af sine 1,8 mio. medlemmer. Derfor har det været naturligt at skabe et tiltag, der bidrager med mest mulig værdi til medlemmernes hverdag. Og i dag ønsker hver tredje dansker et lavere madbudget.

- ”Meget er sket i løbet af de seneste 154 år, Coop har eksisteret, men det har altid været vigtigt for os, at være tæt på danskernes hverdag. Så når danskerne i dag ønsker et lavere madbudget, lytter vi. En PrimeKonto kan derfor være en håndsrækning til de mange familier, som vi ved, synes det er svært at balancere en stram økonomi med ønsket om at købe bæredygtigt i hverdagen. Eller blot til dem, der ønsker at få madbudgettet til at række længere. Det, synes vi, giver mening,” siger Peter Høgsted.

-----------------------

*Talmaterialet stammer fra en undersøgelse af danskernes forhold til indkøb, økonomi og økologi, som analysevirksomheden Wilke har foretaget for Coop. Undersøgelsen er baseret på interviews med et repræsentativt udsnit af 2022 danskere. Interviewene er gennemført i perioden 29. juni til 7. juli 2020.

** Beregningen er foretaget på baggrund af en gennemsnitlig, dansk kernefamilies indkøb af økologiske varer sammenlagt årsabonnementer på TV 2 Play, Mofibo og C More.

Kontakter

Kommunikations- og analysechef Lars Aarup – 3091 9266

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop klar med hidtil største kampagne for eget varemærke19.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

” Det kræver lidt mere at være vare i Coop”. Det er overskriften for den hidtil mest omfattende kampagne for Coops største eget varemærke, der hedder Coop, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier. Fra i dag og i de kommende uger kan man møde budskabet på plakater i byer over hele landet, på TV, i dagblade, sociale medier mv. ”Med kampagnen vil vi gerne pege på det, der er en central del af Coops DNA, nemlig at vi på mange varer gør os ekstra umage på kundernes vegne, så de får kvalitet for pengene, når de køber Coops egne varemærker,” siger senior marketingchef Heidi Kessler, Coop. Kampagnen, der er udarbejdet sammen med Republica, viser med eksempler, nogle af de kvaliteter, der er ved varer, der bærer Coop-navnet. Det gælder konservesdåserne, hvor dåserne i Coops eget mærke er uden hormonforstyrrende bisphenoler. Ja, faktisk er det 10 år siden, at Coop indførte et forbud. Ikke fordi vi skulle, men fordi det var rigtigt. Først fra i år og med implementering he

Brugsen butik nummer 100 åbnet18.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Danmarks største kæde af lokale nærbutikker har nu konverteret butik nummer 100 fra Dagli´Brugsen til Brugsen. Det er sket i Brylle på Fyn. Over de kommende 15 måneder vil yderligere 170 butikker bliver bygget om til Brugsen. Dermed vil alle kædens 270 butikker være moderniseret med fælles navn ved udgangen af 2026. ”Kunderne tager rigtig godt imod de moderniserede butikker. Samtidig vækker det både stolthed og glæde blandt vores mange erfarne medarbejdere, når Brugsen navnet vender tilbage på butikkernes facader. Det betyder samtidig at vi igen kan sige; Vi mødes i Brugsen,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Brugsen. Kæden er især stærk i mindre samfund, hvor det ofte er byens sidste butik. Men i løbet af seneste to år har Brugsen også forbedret sin position i det centrale København efter overtagelse af 12 tidligere Irma-butikker. 11 ud af 12 af butikkerne har i dag en større omsætning end da de var Irma-butikker. Den 3. oktober åbner Brugsen en helt ny butik på Hellerup Station,

Vinderne af Produktprisen og Irma-Prisen 2025 er fundet4.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Sol over Gudhjem har, sammen med Kvickly og SuperBrugsen, igen sat dansk madiværksætteri i centrum med kåringen af vinderne i Produktprisen og den nye Irma-Prisen 2025, hvor vinderen nu kan se frem til at indgå i Irma-vareserien. Den spændende finale fandt sted på Coops hovedkontor i Albertslund, hvor lokale producenter med fokus på innovation, kvalitet og smag inden for kategorierne MAD, DRIKKE, KONFEKTURE og INNOVATION blev hyldet.

Invitation til pressen: Finalen i produktprisen og Irma-prisen på Coops hovedkontor i Albertslund28.8.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Den 3. september skal fem kyndige dommere finde dette års vindere af Produktprisen samt en vinder af den nye Irma-pris, som afholdes i samarbejde mellem Danmarks største kokkekonkurrence, Sol over Gudhjem og Kvickly og SuperBrugsen. For 12. år i træk kårer vi landets bedste, lokale produkter fra knap 100 passionerede gastronomer i kategorierne Mad, Drikke og Konfekture, samt årets innovative produkt, der hylder produkter med et fremtidigt potentiale. Et ekspertpanel bestående af nogle af Danmarks mest anerkendte kokke og fagfolk vil smage og vurdere alle tilmeldte produkter ud fra kvalitet, innovation og lokal historie. Hundredvis af produkter er smagt, og dommerne har nu udvalgt tre produkter i hver kategori, som nu skal dyste om titlen som vinder af Produktprisen 2025 på scenen på Coop Danmarks hovedkontor i Albertslund. Et nyt ben i Produktprisen: Irma-prisen Som noget nyt i år, er det nu også muligt at vinde Irma prisen. Vinderen af denne pris får mulighed for at få en plads på hyl

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye