Coop Trading og Carrefour udvider sit samarbejde
Den franske dagligvaregigant Carrefour og det fælles nordiske indkøbsselskab Coop Trading udvider deres samarbejde til også at omfatte Carrefours internationale mærker.
De to virksomheder annoncerede i maj et strategisk samarbejde, der var fokuseret på egne mærker (private labels). Nu udvides samarbejdet, så det også kommer til at omfatte globale mærkevareproducenter.
Carrefour World Trade (CWT) har fået mandat til at definere og udvikle Coop Tradings internationale partnerskab med globale mærkevareleverandører fra 1. januar 2022.
Partnerskabet er underskrevet CWT og Coop Trading, og dækker Coop i Finland (SOK), Danmark (Coop Danmark), Norge (Coop Norge) og Sverige (Coop Sverige).
Carrefours Merchandise Executive Director, Guillaume de Colonges:
“Vi er glade for at byde Coop Trading velkommen som ny international partner i Carrefour World Trade. Coop i de nordiske lande har vist stærk vækst og en flot drift på deres hjemmemarked, og passer godt ind i CWTs geografiske dækning. Det nye partnerskab vil skabe synergier og forretningsmæssige muligheder for vores globale leverandører.”
Lederen af forhandlingerne fra Coop Trading, bestyrelsesmedlem, COO Arttu Laine, SOK:
“Vi er begejstrede for at kunne forstærke vores samarbejde med Carrefour Group med denne aftale med CWT med fokus på de globale leverandører. Efter at have etableret samarbejdet tidligere i år omkring egne mærker, så vil dette partnerskab tilføre ekstra værdi for både vores medlemmer i alle de nordiske lande og til vores internationale leverandører. «
Adm. direktør for Coop Trading, Jan Lundgren :
"Vi er meget glade for at udvide med endnu et område i vores partnerskab med Carrefour. At arbejde sammen om såvel private labels og globale leverandører er en stor mulighed for Coop Trading til at skabe værdi i fremtiden til fordel for kunderne i alle de nordiske lande.”
Yderligere information :
Carrefour Press Office
+33 (0)1 58 47 88 80 / E-mail: presse_groupe@carrefour.com
CEO Jan Lundgren, Coop Trading, 27772401
Om Carrefour Group
Med 13000 butikker i over 30 lande er Carrefour Gruppen en af verdens største dagligvarekoncerner.
Carrefour har 105 millioner kunder over hele verden og en omsætning omkring 78,6 milliarder Euro i 2020. Selskabet har over 320.000 medarbejdere.
Læs mere på : www.carrefour.com, Twitter (@GroupeCarrefour) pg LinkedIn (Carrefour).
Om Coop Trading :
Coop Trading er et fælles indkøbsselskab, ejet af SOK Finland, Coop Danmark, Coop Norge og Coop Sverige. De er nogle af de førende i nordisk dagligvarehandel med en omsætning på 27, 4 milliarder Euro. Deres andel af det nordiske dagligvaremarked er 33 procent.
S Group er en andelsejet gruppe af virksomheder i Finland, SOK og dets datterselskaber. S Group’s kerneforretning omfatter supermarkeder, stormagasiner, byggemarkeder, tankstationer, hoteller, restauranter og bankvirksomhed. S Groups detailomsætning er ca. 11,6 mia. Euro.
Coop Danmark A/S er Danmarks førende dagligvarevirksomhed, grundlagt i 1866. I dag en kundeejet virksomhed, ejet af sine 1,9 million medlemmer. Coop driver kæderne Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen, Fakta, Coop365, Irma med flere end 1000 butikker, og online-butikkerne Coop.dk Shopping and Coop.dk MAD. Coop Danmark har en årlig omsætning omkring EUR 6 mia. Euro.
Coop Norge er en dagligvarevirksomhed, grundlagt i 1850, som Norges første kundeejede virksomhed. I dag ejet af sine 1,9 million medlemmer. Coop driver dagligvarekæderne Coop Marked, Coop Prix, Coop Mega, Extra og Obs samt byggemarkedskæden Obs Bygg med flere end 1100 butikker. Coop Norge har en omsætning omkring 5,5 mia. Euro.
Coop Sverige AB blev grundlagt i 1899 og er ejet af 3,5 million medlemmer. Coop Sverige driver kæderne Coop (supermarkeder/convenience) og Stora Coop (hypermarket). I alt 810 butikker fra det nordligste til det sydligste af Sverige. I 2020 omsatte Coop Sverige for ca. 4,3 mia. Euro.
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
SuperBrugsen og Kvickly i helt nyt samarbejde med DR Salg om årets julekalender, Theo & Den Magiske Talisman30.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
SuperBrugsen og Kvickly har i tæt samarbejde med DR Salg udviklet en aktivitetsbog til børn, der udfolder årets julekalender. Med bogen følger kuponer, som man bruger til løbende at hente gratis gaver i ens lokale butik. Som noget nyt behøver man altså ikke foretage køb i butikken for at samle. Gaverne kan være klistermærker og klip-ud-figurer, som bruges til at udføre bogens aktiviteter og fuldende bogen.
Coop klar med hidtil største kampagne for eget varemærke19.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
” Det kræver lidt mere at være vare i Coop”. Det er overskriften for den hidtil mest omfattende kampagne for Coops største eget varemærke, der hedder Coop, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier. Fra i dag og i de kommende uger kan man møde budskabet på plakater i byer over hele landet, på TV, i dagblade, sociale medier mv. ”Med kampagnen vil vi gerne pege på det, der er en central del af Coops DNA, nemlig at vi på mange varer gør os ekstra umage på kundernes vegne, så de får kvalitet for pengene, når de køber Coops egne varemærker,” siger senior marketingchef Heidi Kessler, Coop. Kampagnen, der er udarbejdet sammen med Republica, viser med eksempler, nogle af de kvaliteter, der er ved varer, der bærer Coop-navnet. Det gælder konservesdåserne, hvor dåserne i Coops eget mærke er uden hormonforstyrrende bisphenoler. Ja, faktisk er det 10 år siden, at Coop indførte et forbud. Ikke fordi vi skulle, men fordi det var rigtigt. Først fra i år og med implementering he
Brugsen butik nummer 100 åbnet18.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Danmarks største kæde af lokale nærbutikker har nu konverteret butik nummer 100 fra Dagli´Brugsen til Brugsen. Det er sket i Brylle på Fyn. Over de kommende 15 måneder vil yderligere 170 butikker bliver bygget om til Brugsen. Dermed vil alle kædens 270 butikker være moderniseret med fælles navn ved udgangen af 2026. ”Kunderne tager rigtig godt imod de moderniserede butikker. Samtidig vækker det både stolthed og glæde blandt vores mange erfarne medarbejdere, når Brugsen navnet vender tilbage på butikkernes facader. Det betyder samtidig at vi igen kan sige; Vi mødes i Brugsen,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Brugsen. Kæden er især stærk i mindre samfund, hvor det ofte er byens sidste butik. Men i løbet af seneste to år har Brugsen også forbedret sin position i det centrale København efter overtagelse af 12 tidligere Irma-butikker. 11 ud af 12 af butikkerne har i dag en større omsætning end da de var Irma-butikker. Den 3. oktober åbner Brugsen en helt ny butik på Hellerup Station,
Coop og BOFA tester nyt løsmarked med genbrugsemballager12.9.2025 09:31:19 CEST | Pressemeddelelse
Kvickly Rønne, EU-projektet RELOOPED og det bornholmske affaldsselskab BOFA giver kunderne mulighed for at købe pasta, havregryn og andre tørvarer i løsvægt.
Vinderne af Produktprisen og Irma-Prisen 2025 er fundet4.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Sol over Gudhjem har, sammen med Kvickly og SuperBrugsen, igen sat dansk madiværksætteri i centrum med kåringen af vinderne i Produktprisen og den nye Irma-Prisen 2025, hvor vinderen nu kan se frem til at indgå i Irma-vareserien. Den spændende finale fandt sted på Coops hovedkontor i Albertslund, hvor lokale producenter med fokus på innovation, kvalitet og smag inden for kategorierne MAD, DRIKKE, KONFEKTURE og INNOVATION blev hyldet.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum