Coop tilbyder sine lejere at udskyde betaling

Coop har omkring 190 eksterne lejere i sine ejendomme over hele Danmark.

De får nu tilbud om at udskyde betaling af husleje i tre måneder.

”Corona-krisen rammer også mange af vores lejere på deres likviditet. Vi vil gerne hjælpe dem nu, hvis de har behov for det,” siger koncerndirektør Kræn Østergård Nielsen, Coop.

”Vi gør det for at hjælpe dem her og nu. Men det er også en hjælp til os selv, så vi har de samme gode lejere, når denne krise er ovre,” siger Kræn Østergård Nielsen.

Det er i overvejende grad andre butikker, servicefag, undervisning samt lagre og produktion, der er i lejemålene.

I begyndelsen af corona-krisen tilbød Coop sine små lokale leverandører at fremrykke betalingen til dem. Det har betydet, at foreløbig 378 leverandører har fået tidligere betaling. Det betyder, at betaling af fakturaer for et tre-cifret millionbeløb ugentligt betales før tid.

Yderligere information: Koncerndirektør Kræn Østergård Nielsen, 5159 4468 (via Jens Juul)

Coop går i samarbejde med TV 2 om årets julekalender14.11.2020 04:00:00 CETPressemeddelelse

TV 2 og Coop har indgået et eksklusivt samarbejde om årets julekalender for børn. Det indebærer, at der er udviklet samlealbum og samlekort, som allerede nu kan fås i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen. Kortene, som man får når man handler i butikkerne, kan indsættes i samlealbummet, som indeholder uddybende historier om de forskellige karakterer og steder i ”Juleønsket”. Der er også små opgaver og gåder og opskrifter fra Coops mad- og undervisningsprojekt Go Cook. Så der er kort sagt stof til god underholdning i julemåneden. Årets julekalender er ”Juleønsket”, der er en genudsendelse fra 2015, og det har været en af TV 2s mest populære julekalendere. Yderligere information: Projektleder Tanja La Cour, 28 30 28 06 Tanja.la.cour@coop.dk Læs mere om albummet og kortene på www.coop.dk/juleoensket

Coop er igen begyndt at købe ejendomme: Investerer over 1,5 mia. på to år12.11.2020 10:28:09 CETPressemeddelelse