Coop tester nyt koncept i Kvickly Viby

Coop indleder test af omnichannel – kombination af nethandel og fysiske butikker. Det nye koncept kan i løbet af få måneder blive rullet ud i de 10 første butikker.

Som den første butik i Coop åbner Kvickly Viby nu en butik i butikken, der udelukkende omfatter møbler, der normalt kun sælges på Coop.dk: https://shopping.coop.dk/vis/bolig?mrke=Living%26more

Det er nordisk moderne møbler, som Coop selv får produceret. Siden 2016 har varerne i serien Living & More realiseret en vækst på 46 procent.

Det er baggrunden for, at varerne nu kommer ud i de fysiske butikker.

”Vi tror, der er et kæmpe potentiale, når vi giver kunderne mulighed for at prøve og mærke på varerne, inden de skal købe dem,” siger kategorichef Maria Rabade-Lieber, Coop.

Med åbningen i Viby tager Coop et nyt skridt mod det såkaldte omnichannel, hvor man kombinerer nethandel med de fysiske butikker. I butikken kan man få hjælp til at bestille dem til levering hos en selv – eller man kan prøve møblerne og så senere selv bestille dem hjemmefra.

”Hvis det går godt i Viby, forventer vi at åbne yderligere ca. 10 af den slags ”butikker” i andre Kvickly varehuse over de kommende måneder,” siger kategorichef Maria Rabade-Lieber, Coop.

Living & More i Kvickly Viby åbner officielt d. 4. oktober, hvor der vil være gode tilbud, på et udvalg af Living & More møblerne.

Yderligere information:

Varehuschef Per Junior, Kvickly Viby, 8734 7900

Kategorichef Maria Rabade-Lieber, Coop, 5221 2953

Verdensberømt plantebaseret burger lander i Irma26.6.2019 11:00:00 CESTPressemeddelelse

Som det første supermarked i Danmark kan Irma nu tilbyde kunderne verdens mest populære og anderkendte plantebaserede burger, The Beyond Burger® fra Beyond Meat. Den er 100 procent plantebaseret, uden gluten og uden soya, kendt som den burger, der smager og ligner en kødbaseret bøf mest. Den kommer fra burgerens eget hjemland, USA, hvor den er et kæmpehit. ”Vi mærker en stærkt stigende efterspørgsel efter flere plantebaserede fødevarer af høj kvalitet. Med The Beyond Burger®, opfylder vi et stort ønske ikke alene fra vores veganske kunder, men også fra det stigende antal forbrugere, der skærer lidt ned på kødet og supplere med plantebaserede alternativer,” siger Søren Steffensen. The Beyond Burger® sælges sammen med kød fra slagterafdelingerne i Irma fra 8. juli. Tal fra Coop Analyse viser, at danskernes interesse for plantebaserede varer er 3-doblet siden 2012. Og fra 2017-2018 steg salget med 18 procent. https://coopanalyse.dk/analyse/02_377-vegi-varer-salg/ https://coopanalyse.dk/an

Irma vil give stor rabat ved selv små prisfejl18.6.2019 06:00:00 CESTPressemeddelelse

Irma tager et nyt middel i brug for at undgå, at kunderne kommer til at betale en anden pris, end den der står ved varen. Fremover får kunderne en voucher – en kupon – der giver 10 procent rabat på hele det næste køb i butikken. Det betyder, at hvis man kommer til at betale for meget for en vare, så får man mere end normal kompensation ved næste køb Initiativet kommer efter, at en undersøgelse fra Forbrugerrådet Tænk har vist, at hver 4. kunde siger, at de hyppigt oplever prisfejl i supermarkedet. En analyse som You Gov lavede for dagbladet BT i februar i år viste, at færrest oplever fejl i Irma. ”Ganske vist kommer vi som regel bedst ud, når prisfejl bliver testet i forskellige sammenhænge. Men vi ved også, at det er noget af det, der irriterer vores kunder allermest. Og fejl kan ske for selv den bedste. Når det sker, er vi glade for, at blive gjort opmærksomme på det, så vi kan blive endnu bedre. Det er derfor, at kunden altså nu får en kompensation, der kan mærkes – af både kunden o