Coop tester nyt koncept i Kvickly Viby

Coop indleder test af omnichannel – kombination af nethandel og fysiske butikker. Det nye koncept kan i løbet af få måneder blive rullet ud i de 10 første butikker.

Som den første butik i Coop åbner Kvickly Viby nu en butik i butikken, der udelukkende omfatter møbler, der normalt kun sælges på Coop.dk: https://shopping.coop.dk/vis/bolig?mrke=Living%26more

Det er nordisk moderne møbler, som Coop selv får produceret. Siden 2016 har varerne i serien Living & More realiseret en vækst på 46 procent.

Det er baggrunden for, at varerne nu kommer ud i de fysiske butikker.

”Vi tror, der er et kæmpe potentiale, når vi giver kunderne mulighed for at prøve og mærke på varerne, inden de skal købe dem,” siger kategorichef Maria Rabade-Lieber, Coop.

Med åbningen i Viby tager Coop et nyt skridt mod det såkaldte omnichannel, hvor man kombinerer nethandel med de fysiske butikker. I butikken kan man få hjælp til at bestille dem til levering hos en selv – eller man kan prøve møblerne og så senere selv bestille dem hjemmefra.

”Hvis det går godt i Viby, forventer vi at åbne yderligere ca. 10 af den slags ”butikker” i andre Kvickly varehuse over de kommende måneder,” siger kategorichef Maria Rabade-Lieber, Coop.

Living & More i Kvickly Viby åbner officielt d. 4. oktober, hvor der vil være gode tilbud, på et udvalg af Living & More møblerne.

Yderligere information:

Varehuschef Per Junior, Kvickly Viby, 8734 7900

Kategorichef Maria Rabade-Lieber, Coop, 5221 2953

UNICEF og Irma gør Black Friday til Friday Donation20.11.2018 08:42Pressemeddelelse

Når de fleste på fredag den 23. november er optaget af Black Friday, går Irma den modsatte vej. Sammen med UNICEF har de skabt noget, der kan blive en ny tradition, Friday Donation. Her kan kunderne købe et postkort til 20 kr. De penge går ubeskåret til UNICEFS arbejde for verdens mest udsatte børn. ”Hver gang en af Irmas kunder vælger at donere, kan UNICEF sende otte poser livreddende jordnøddemos til nogle af verdens mest udsatte børn. Otte poser svarer til ca. 3 dages mad til et barn. Vi er taknemmelige for støtten, både fra en kæde som Irma, der har en lang tradition for at udvise ansvarlighed og fra Irmas kunder. Det er overskud, som gør en forskel”, siger Line Grove Hermansen, kommunikationsdirektør for UNICEF Danmark. ”I Irma har vi ikke noget mod, at andre kæder holder Black Friday, men det er langt fra den måde, vi arbejder på. Og det er langt fra den måde vores kunder værdsætter. Derfor er vi glade for at indgå dette samarbejde med UNICEF,” siger direktør Søren Steffensen, Ir