Coop tester nyt grønt lavprissupermarked "Coop 365"

Hvordan skal fremtidens lavprissupermarked se ud? Til september åbner 13 nye butikker under navnet ”Coop 365”. Coop vil gerne have forbrugernes vurdering.

Torsdag den 3. september åbner Coop 13 nye butikker under navnet ”Coop 365”.

Det sker som en test af fremtidens lavprissupermarked – et nyt format, som placerer sig mellem discountbutik og kvalitetssupermarked. Og Coop vil gerne have forbrugernes vurdering, fortæller koncerndirektør i Coop Jens Visholm.

”Forbrugernes krav til deres dagligvarebutik har ændret sig. Vi har med Coop 365 lavet vores bud på en ny butik. Vi vil dog rigtig gerne høre fra forbrugerne og fra vores medlemmer, om det er sådan, fremtidens lavprissupermarked skal se ud,” siger Jens Visholm.

Kæden hedder Coop 365, fordi man skal kunne handle der alle årets dage, og fordi det lægger sig op Coops varemærke for ansvarlige varer: "365". Farven på testbutikkerne er grøn, som et klart signal om den grønne linje, Coop 365 vil forfølge: Mere økologi og 10 pct. bonus på frugt og grønt.

Om de nye testbutikker bliver en egentlig kæde, vil der blive taget stilling til i begyndelsen af 2021.

”Vi har testet en række elementer under navnet Coop Hverdag en håndfuld steder. Baseret på bl.a. erfaringer derfra, har vi videreudviklet det til Coop 365. Nu vil vi bruge de kommende fire måneder til at høre kundernes reaktioner i de forskellige byer, hvor testbutikkerne åbner, rette til og vurdere, om vi har grundlaget for fremtidens lavprissupermarked,” siger direktør John Hornbech Christensen, der har ansvaret for projektet.

De 13 butikker ligger her:

• Nørregade 63, 5000 Odense C
  • Ormslevvej 269, 8260 Viby J
  • Solrød Center 60, 2680 Solrød Strand
  • Kingosgade 11, 1818 Frederiksberg C
  • Hartkornsvej 51, 4760 Vordingborg
  • Industrivej 1A, 4340 Tølløse
  • Jagtvej 85, 2200 København N
  • Hjallesevej 142-144, 5230 Odense M
  • Grundtvigsvej 86, Elling, 9900 Frederikshavn
  • Vesterbro 33, 5000 Odense C
  • Bredballe Center 1, 7120 Vejle Øst
  • Vestre Alle 13, 9000 Aalborg
  • Søndergade 14, 9900 Frederikshavn

Konkret er butikkerne større end Coops nuværende discountbutikker, og har 600-700 flere forskellige varer. Butikkernes chefer har ansvar og frihed som i et traditionelt stort supermarked.

Når du har handlet i én af de 13 nye butikker, vil coop meget gerne høre din mening på: 365@coop.dk

Kommunikations- og analysechef Lars Aarup: 3091 9266

Coop skærper kamp mod madspild29.9.2020 08:59:24 CESTPressemeddelelse

Siden 2013 har Coop hvert år skærpet kampen for at reducere madspild. Og nu har Coop tilsluttet sig ”Danmark mod madspild” og forpligtiger dermed sig selv til at reducere madspildet med yderligere 50 pct. inden 2030. For at nå i mål, tager Coop flere midler i brug for, at det mad der ikke bliver solgt, kommer til glæde for flere. Samarbejdet med Too Good To Go bliver markant udvidet fra knap 500 til ca. 900 butikker, når fakta-kæden om en måned kommer med i Too Good To Go-ordningen, hvor allerede mange Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen og Irma-butikker er med. Coop var den første dagligvarekoncern i 2016 der tilsluttede ordningen og til dags dato er der allerede reddet over 1 million måltider via To Good To Go. ”De seneste syv år har forandret forbrugernes syn på madspild. Før 2013 drejede de fleste forbrugerhenvendelser sig om for gamle varer. Nu handler det om, at vi kasserer for meget,” siger CSR-direktør i Coop, Signe D. Frese. ”Red Maden”-afdelinger, som er i de fleste Coop-but