Coop styrker sin markedsføring

Coop ændrer sin organisering af marketing.
Flere ressourcer flytter fra den centrale marketingfunktion ud i kæderne. Det sker som led i strategien om at komme tættere på kunderne og blive Danmarks mest kundeorienterede virksomhed.
For at sikre en rød tråd i den samlede kommunikation, samles afdelingerne Kundeindsigt og Kommunikation med de centrale marketing-teams.
Til stillingen som direktør for Kunder, Kommunikation & Marketing tiltræder Dorte Tandrup, 45 år, pr. 1. november. Hun kommer fra jobbet som salgs- og marketingdirektør i online-virksomheden Boozt.com. Tidligere har hun haft ledende stillinger hos bl.a. Telmore, TDC og Nordic Entertainment Group. I maj i år blev hun tildelt DJØFs lederpris.
"Jeg glæder mig til at blive en del af danskernes største dagligvarehandel. Coop har med en række af Danmarks stærkeste brands og en unik lokal tilstedeværelse en helt særlig position," siger Dorte Tandrup.
”Med Dorte i spidsen for Kundeindsigt, Kommunikation og Markedsføring vil vi løfte den kundeorienterede kommunikation på alle platforme og sikre den nødvendige koordinering,” siger adm. direktør Kræn Østergård Nielsen, Coop.
Marketingcheferne i kæderne er som hidtil: Rikke Bangild, Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen, Trine Storm, Fakta og Coop365, Lise Hørdam, Irma, og Peter Boris Kreilgaard, Coop.dk.
Marketingdirektør Pia Niemann har valgt at stoppe for at tiltræde en stilling udenfor Coop. Pia stopper 31.8. I perioden 1. september - 31. oktober vil senior marketingchef, Anne Faber-Faldborg, fungere som konstitueret marketingdirektør for Central Marketing.
Billeder
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Brugsen butik nummer 100 åbnet18.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Danmarks største kæde af lokale nærbutikker har nu konverteret butik nummer 100 fra Dagli´Brugsen til Brugsen. Det er sket i Brylle på Fyn. Over de kommende 15 måneder vil yderligere 170 butikker bliver bygget om til Brugsen. Dermed vil alle kædens 270 butikker være moderniseret med fælles navn ved udgangen af 2026. ”Kunderne tager rigtig godt imod de moderniserede butikker. Samtidig vækker det både stolthed og glæde blandt vores mange erfarne medarbejdere, når Brugsen navnet vender tilbage på butikkernes facader. Det betyder samtidig at vi igen kan sige; Vi mødes i Brugsen,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Brugsen. Kæden er især stærk i mindre samfund, hvor det ofte er byens sidste butik. Men i løbet af seneste to år har Brugsen også forbedret sin position i det centrale København efter overtagelse af 12 tidligere Irma-butikker. 11 ud af 12 af butikkerne har i dag en større omsætning end da de var Irma-butikker. Den 3. oktober åbner Brugsen en helt ny butik på Hellerup Station,
Coop og BOFA tester nyt løsmarked med genbrugsemballager12.9.2025 09:31:19 CEST | Pressemeddelelse
Kvickly Rønne, EU-projektet RELOOPED og det bornholmske affaldsselskab BOFA giver kunderne mulighed for at købe pasta, havregryn og andre tørvarer i løsvægt.
Vinderne af Produktprisen og Irma-Prisen 2025 er fundet4.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Sol over Gudhjem har, sammen med Kvickly og SuperBrugsen, igen sat dansk madiværksætteri i centrum med kåringen af vinderne i Produktprisen og den nye Irma-Prisen 2025, hvor vinderen nu kan se frem til at indgå i Irma-vareserien. Den spændende finale fandt sted på Coops hovedkontor i Albertslund, hvor lokale producenter med fokus på innovation, kvalitet og smag inden for kategorierne MAD, DRIKKE, KONFEKTURE og INNOVATION blev hyldet.
Invitation til pressen: Finalen i produktprisen og Irma-prisen på Coops hovedkontor i Albertslund28.8.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Den 3. september skal fem kyndige dommere finde dette års vindere af Produktprisen samt en vinder af den nye Irma-pris, som afholdes i samarbejde mellem Danmarks største kokkekonkurrence, Sol over Gudhjem og Kvickly og SuperBrugsen. For 12. år i træk kårer vi landets bedste, lokale produkter fra knap 100 passionerede gastronomer i kategorierne Mad, Drikke og Konfekture, samt årets innovative produkt, der hylder produkter med et fremtidigt potentiale. Et ekspertpanel bestående af nogle af Danmarks mest anerkendte kokke og fagfolk vil smage og vurdere alle tilmeldte produkter ud fra kvalitet, innovation og lokal historie. Hundredvis af produkter er smagt, og dommerne har nu udvalgt tre produkter i hver kategori, som nu skal dyste om titlen som vinder af Produktprisen 2025 på scenen på Coop Danmarks hovedkontor i Albertslund. Et nyt ben i Produktprisen: Irma-prisen Som noget nyt i år, er det nu også muligt at vinde Irma prisen. Vinderen af denne pris får mulighed for at få en plads på hyl
Brugser på Langeland vil skabe en af Danmarks største brugsforeninger15.8.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
For at styrke de lokale dagligvarebutikker på Langeland er der afholdt dialogmøder for at samle brugs-butikkerne på øen i én stor brugsforening med fortsat stærk lokal forankring og medejerskab for de enkelte butikker.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum