Coop stifter globalt software-selskab

Coop har oprettet et nyt selvstændigt selskab, Lobyco A/S, pr. 1. september 2020.

Det har fra starten cirka 120 medarbejdere, som beskæftiger sig med udvikling og drift af digitale løsninger. Hensigten er, at de digitale løsninger, der er udviklet til kunderne i Coops danske butikker, skal sælges til andre kæder over hele verden. Ambitionen er at skabe et globalt softwareselskab.

”Vi har oplevet en kolossal interesse for de løsninger, vi har udviklet til Coop Appen. Vi har allerede solgt de første løsninger, og lige nu er vi i dialog med retailere fra bl.a. USA, Europa, Sydamerika og selv i New Zealand” fortæller koncerndirektør i Coop, Jan Madsen, der er adm. direktør i det nye selskab.

Lobyco er blevet officiel Microsoft ISV Partner, hvilket giver adgang til Microsofts globale netværk af retail kunder, og løsningerne var en af Microsofts hovedattraktioner på verdens største messe for retail-teknologi i New York tidligere i år.

”Ved at gøre det til et selvstændigt forretningsområde vil vi dels få en rentabel forretning, som kan supplere vores kerneforretning, men måske endnu vigtigere give flere kræfter til at udvikle fremtidens digitale løsninger, og dermed fastholde vores førerposition på området i Danmark,” siger Jan Madsen.

Coop Appen har skabt international genlyd. Den er kåret til Danmarks bedste, er downloadet 1,8 million gange, har dagligt over 200.000 brugere og indeholder en lang række fordele for brugerne. Med Coop Appen kan kunderne via deres telefon bl.a.:

• Bestille varer fra Coop.dk MAD leveret direkte til døren over hele Danmark
  • Gå uden om kassekøen i Coops butikker med Scan & Betal
  • Følge CO2 aftrykket af deres indkøb via klimaknappen
  • Indsætte penge på en Primekonto og få bonus og streaming fordele
  • Få personlige relevante tilbud på dagligvarer
  • Modtage nyheder og tilbud sendt direkte fra den lokale butik
  • Få feeds med dagligvare historier og madinspiration
  • Opbevare digitale kvitteringer
  • Spille spil

”Med Coop Appen er det lykkes at skabe en ny kommunikationskanal til kunderne. Netop denne digitale transformation har kæder over det meste af verden brug for, fordi de oplever, at effekten af deres traditionelle markedsføring er faldende. Derfor er der så stor interesse for den løsning, vi har udviklet,” siger kommerciel direktør Anders Mittag.

”Vores applikationer er bygget på de seneste cloud-teknologier fra Microsoft, og platformen har derfor potentiale til at scalere til verdens største retailere”, siger teknologi-direktør Ole Buch.

Lobyco ledes af en direktion med Jan Madsen som adm. direktør, af kommerciel direktør Anders Mittag og af teknologi-direktør Ole Buch.

Yderligere information:

Ole Buch, CTO, Lobyco, 5383 1183

Adm. direktør Jan Madsen, Lobyco, 5159 3838

www.lobyco.com

Ledelsen af Lobyco, fv:

Teknologi-direktør Ole Buch: Tidligere digital direktør i Coop og erfaring som direktør og partner i digitale virksomheder, samt som konsulent i PA Consulting Group.

Kommerciel direktør Anders Mittag: Tidligere direktør for medlemsprogrammet og de digitale kanaler i Coop. Har desuden erfaring fra direktions- og kommercielle positioner i Post Nord, ISS Facility Services samt JohnsonDiversey og Unilver

Adm. direktør Jan Madsen: Koncerndirektør i Coop Danmark A/S med ansvar for digitale kanaler og forretningsudvikling. Har tidligere arbejdet for Carlsberg, Nestlé og McKinsey & Co.

Foto til fri brug: Henrik Frydkjær

SuperBrugsen Hørning og Coop går sammen: Bygger fremtidens lavprissupermarked24.9.2020 09:00:00 CESTPressemeddelelse

SuperBrugsen Hørning og Coop har indgået en aftale om, at det bliver Danmarks nyeste kæde, Coop 365, der skal åbne på Torvet i Hørning. Her er SuperBrugsen/Hørning Brugsforening i samarbejde med Bach Invest allerede i fuld gang med et byggeri, der kommer til at omfatte 28 lejeboliger og en 1200 kvm. stor dagligvarebutik. Planen er, at det skal stå færdig om ca. et år. Coop overtager lejemålet 27. august 2021, og forventer at åbne den nye butik for kunderne i løbet af september næste år. ”Med byggeriet sikrer vi, at det velfungerende handelsliv omkring Torvet med de mange gode specialbutikker og SuperBrugsen styrkes og bliver endnu mere attraktiv for kunderne,” siger uddeler Jens F. Grøftehauge, SuperBrugsen Hørning. Coops nye adm. direktør, Kræn Østergård Nielsen, besøgte forleden Hørning. Han er glad for aftalen mellem Coop og SuperBrugsen Hørning – hvor han i øvrigt selv begyndte sin karriere som salgsassistent 25 år siden. ”Dette er et godt eksempel på, hvordan samarbejdet skal fung

Coop Denmark Establishes Global Software Company8.9.2020 14:03:35 CESTPressemeddelelse