Coop Danmark A/S

Coop stifter globalt software-selskab

Del

Coop har oprettet et nyt selvstændigt selskab, Lobyco A/S, pr. 1. september 2020.

Det har fra starten cirka 120 medarbejdere, som beskæftiger sig med udvikling og drift af digitale løsninger. Hensigten er, at de digitale løsninger, der er udviklet til kunderne i Coops danske butikker, skal sælges til andre kæder over hele verden. Ambitionen er at skabe et globalt softwareselskab.

”Vi har oplevet en kolossal interesse for de løsninger, vi har udviklet til Coop Appen. Vi har allerede solgt de første løsninger, og lige nu er vi i dialog med retailere fra bl.a. USA, Europa, Sydamerika og selv i New Zealand” fortæller koncerndirektør i Coop, Jan Madsen, der er adm. direktør i det nye selskab.

Lobyco er blevet officiel Microsoft ISV Partner, hvilket giver adgang til Microsofts globale netværk af retail kunder, og løsningerne var en af Microsofts hovedattraktioner på verdens største messe for retail-teknologi i New York tidligere i år.

”Ved at gøre det til et selvstændigt forretningsområde vil vi dels få en rentabel forretning, som kan supplere vores kerneforretning, men måske endnu vigtigere give flere kræfter til at udvikle fremtidens digitale løsninger, og dermed fastholde vores førerposition på området i Danmark,” siger Jan Madsen.

Coop Appen har skabt international genlyd. Den er kåret til Danmarks bedste, er downloadet 1,8 million gange, har dagligt over 200.000 brugere og indeholder en lang række fordele for brugerne. Med Coop Appen kan kunderne via deres telefon bl.a.:

  • Bestille varer fra Coop.dk MAD leveret direkte til døren over hele Danmark
  • Gå uden om kassekøen i Coops butikker med Scan & Betal
  • Følge CO2 aftrykket af deres indkøb via klimaknappen
  • Indsætte penge på en Primekonto og få bonus og streaming fordele
  • Få personlige relevante tilbud på dagligvarer
  • Modtage nyheder og tilbud sendt direkte fra den lokale butik
  • Få feeds med dagligvare historier og madinspiration
  • Opbevare digitale kvitteringer
  • Spille spil

”Med Coop Appen er det lykkes at skabe en ny kommunikationskanal til kunderne. Netop denne digitale transformation har kæder over det meste af verden brug for, fordi de oplever, at effekten af deres traditionelle markedsføring er faldende. Derfor er der så stor interesse for den løsning, vi har udviklet,” siger kommerciel direktør Anders Mittag.

”Vores applikationer er bygget på de seneste cloud-teknologier fra Microsoft, og platformen har derfor potentiale til at scalere til verdens største retailere”, siger teknologi-direktør Ole Buch.

Lobyco ledes af en direktion med Jan Madsen som adm. direktør, af kommerciel direktør Anders Mittag og af teknologi-direktør Ole Buch.

Yderligere information:

Ole Buch, CTO, Lobyco, 5383 1183

Adm. direktør Jan Madsen, Lobyco, 5159 3838

www.lobyco.com

Ledelsen af Lobyco, fv:

 

Teknologi-direktør Ole Buch: Tidligere digital direktør i Coop og erfaring som direktør og partner i digitale virksomheder, samt som konsulent i PA Consulting Group.

 

Kommerciel direktør Anders Mittag: Tidligere direktør for medlemsprogrammet og de digitale kanaler i Coop. Har desuden erfaring fra direktions- og kommercielle positioner i Post Nord, ISS Facility Services samt JohnsonDiversey og Unilver

 

Adm. direktør Jan Madsen: Koncerndirektør i Coop Danmark A/S med ansvar for digitale kanaler og forretningsudvikling. Har tidligere arbejdet for Carlsberg, Nestlé og McKinsey & Co.

Foto til fri brug: Henrik Frydkjær

Billeder

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Brugsen satser på Bededag trods tab af million-omsætning26.4.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Da regeringen fjernede St. Bededag som helligdag, betød det ikke blot, at mange danskere mistede en fridag. For Danmarks lokale dagligvarebutikker betød det tab af omsætning i millionklassen. For indtil i år var St. Bededag en af de helligdage, hvor kun de mindre butikker måtte holde åbent. ”Helligdagene er ekstremt vigtige for os, og dermed for overlevelsen af lokale dagligvarebutikker. Vi har beregnet, at det koster os et pænt millionbeløb i tabt omsætning, at de store butikker nu også må holde åbent på St. Bededag,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Dagli´Brugsen / Brugsen, der omfatter ca. 275 butikker over hele Danmark. ”Heldigvis er vi inde i en generelt positiv udvikling, hvor vi oplever en flot opbakning fra borgerne i de lokalsamfund, hvor vi er. Derfor har vi da også tænkt at holde fast i vores fejring af St. Bededag med tilbud på hveder – og andre gode dagligvarer – i dag,” siger Torben B. Andersen. Sammen med de øvrige butikker i Coop Familien forventer Brugsen at sælg

Coop og brugsforeningernes driftsresultat for 2023: Lille fremgang men stadig klart utilfredsstillende20.4.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Med et samlet driftsresultat (EBIT før ekstraordinære nedskrivninger) på – 761 mio. kr. mod -1.034 mio. kr. i 2022 blev 2023 et skuffende år for Coop Familien. For Coop Danmark A/S blev driftsresultatet før særlige nedskrivninger på samme niveau som sidste år. EBIT-resultatet blev -717 mio. kr. mod -722 mio. kr. året før. For de selvstændige brugsforeninger var der dog tale om en forbedring. Her blev resultatet efter skat forbedret fra et underskud på 192 mio. kr. til et overskud på 21 mio. kr. Den samlede omsætning for Coop og brugsforeningerne blev fastholdt på samme niveau, 46,6 mia. kr. (ekskl. moms) mod 46,9 mia. kr. året før. Det er på trods af nedlukning af Irma og Coop.dk MAD, hvilket har betydet en omsætningsfremgang på 7 procent for sammenlignelige butikker og tilfredsstillende udvikling i markedsandel. Men det samlede driftsresultat ender alligevel med at blive stærkt utilfredsstillende. Det er påvirket af investeringen i ombygninger, engangsomkostninger til lukning af aktiv

365discount styrker ledelsen med ny salgsdirektør fra konkurrent17.4.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Kenn Birkebæk er ansat om ny salgsdirektør i 365discount. Det sker som et led i en strategisk tilpasning, hvor Kenns rolle bliver at optimere og effektivisere butiksdriften i kædens butikker på tværs af landet. Kenn Birkebæk bringer næsten ni års erfaring fra Netto med sig, hvor han senest har varetaget rollen som Group Director. Udskiftningen i ledelsen kommer som svar på behovet for en ny profil i takt med ændringer i strategien og organisationen. Kenn Birkebæk tiltræder 1. maj 2024. "Vi er overbeviste om, at Kenns baggrund og erfaring vil være en værdifuld tilføjelse, der kan bidrage til udviklingen af et velfungerende lederteam, der ikke kun leverer resultater, men også trives og føler sig involverede," udtaler Michael Tilsted, kædedirektør i 365discount. Som følge af dette fratræder hidtidig salgsdirektør Jannich Larsen pr. dags dato. ”Jannich har været en vigtig del af vores implementering og har bidraget betydeligt til 365discounts succeser. Vi er taknemmelige for den tid og det

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye