Coop søger nye varer til landsdækkende Produktpris

Danmarks største kokkekonkurrence, Sol over Gudhjem, og Coop efterlyser producenter af nye fødevarer til Produktprisen 2020, der sidste år slog rekord i antal tilmeldte produkter.

Interessen for at skabe nye mad- og drikkevarer i Danmark vokser i disse år eksplosivt.

Sidste år var 98 produkter tilmeldt Produktprisen, som Coop uddeler sammen med kokke-konkurrencen Sol over Gudhjem på Bornholm. Der blev kåret fire vindere i fire forskellige kategorier, og de to er allerede nu at finde på butikshylderne i Coops butikker.

Nu gennemføres Produktprisen igen. Finalen bliver afholdt på havnen i Gudhjem lørdag 20. juni 2020 i forbindelse med netop Sol over Gudhjem, og man skal tilmelde sit produkt senest 17. april. Udvælgelse af finalister finder sted i starten af maj.

Det er 7. år i træk, at Coop sammen med Sol over Gudhjem uddeler Produktprisen, som er skabt for at fremme nye, spændende danske produkter til Coops butikker.

”Vi har år for år set, hvordan interessen vokser. Kreativitet og kvalitet stiger samtidig. Så vi glæder os til at få mange deltagere fra hele landet med i konkurrencen i år,” siger Hanna Schaldemose, Coop Lokale Varer

”Vi vil gerne appellere til, at alle små producenter, der er i gang med at produktudvikle, sender deres produkter ind, selvom de måske ikke er helt klar. Det er en stor mulighed for dem, da de kan få feedback fra nogle af Danmarks dygtigste kokke og sommelierer og dermed få et kvalificeret bud på videreudvikling af deres produkt,” siger arrangør af Sol over Gudhjem, Mads Marschall.

Man kan læse mere og tilmelde sit produkt her: Produktprisen 2020

Hanna Schaldemose, Coop Lokale varer
M: hanna.schaldemose@coop.dk

Mads Marschall, Kokkekonkurrencen Sol over Gudhjem