Coop skruer op for den grønne omstilling

Det skal være lettere for danskerne at have en dagligdag, der er mindre belastende for klimaet. Derfor skruer Coop op for den grønne omstilling.

”Vores største udfordring i verden er klimaforandringerne. Og det haster. Derfor sætter vi nu endnu mere fart på den grønne omstilling. Som andelsvirksomhed har Coop muligheden for at gøre en forskel sammen med vores 1,8 millioner medlemmer og kunder. Og den mulighed forpligter,” siger CSR-direktør i Coop, Signe D. Frese.

Dagligvarekoncernen har indgået en samarbejdsaftale med Danmarks grønne tænketank CONCITO om strategisk sparring i forbindelse med klimaindsatsen, og hos CONCITO ser man store muligheder i samarbejdet med Coop.

”Der er behov for, at danskernes madvaner udvikler sig i en markant mere klimavenlig retning. Coop og den øvrige detailhandel har et oplagt ansvar for at hjælpe med at trække i den retning. Vi er glade for at kunne understøtte Coops arbejde med at øge forbrugernes viden om klima og handlemuligheder i butikkerne og andre steder,” siger Christian Ibsen, direktør i CONCITO.

Konkret skal Coops klimaindsats blandt andet munde ud i tre ting:

1) Der skal udvikles en fremrykket klimastrategi.

2) Der skal udvikles nye klimavenlige varer.

3) Formidlingen om varernes klimaaftryk skal styrkes, så man som forbruger kan træffe et oplyst valg, når man handler.

Se mere på www.coop.dk/klima

Yderligere information: CSR-direktør i Coop, Signe D. Frese, 30 91 92 46

Irma vil give stor rabat ved selv små prisfejl18.6.2019 06:00:00 CESTPressemeddelelse

Irma tager et nyt middel i brug for at undgå, at kunderne kommer til at betale en anden pris, end den der står ved varen. Fremover får kunderne en voucher – en kupon – der giver 10 procent rabat på hele det næste køb i butikken. Det betyder, at hvis man kommer til at betale for meget for en vare, så får man mere end normal kompensation ved næste køb Initiativet kommer efter, at en undersøgelse fra Forbrugerrådet Tænk har vist, at hver 4. kunde siger, at de hyppigt oplever prisfejl i supermarkedet. En analyse som You Gov lavede for dagbladet BT i februar i år viste, at færrest oplever fejl i Irma. ”Ganske vist kommer vi som regel bedst ud, når prisfejl bliver testet i forskellige sammenhænge. Men vi ved også, at det er noget af det, der irriterer vores kunder allermest. Og fejl kan ske for selv den bedste. Når det sker, er vi glade for, at blive gjort opmærksomme på det, så vi kan blive endnu bedre. Det er derfor, at kunden altså nu får en kompensation, der kan mærkes – af både kunden o