Coop skruer op for den grønne omstilling

Det skal være lettere for danskerne at have en dagligdag, der er mindre belastende for klimaet. Derfor skruer Coop op for den grønne omstilling.

”Vores største udfordring i verden er klimaforandringerne. Og det haster. Derfor sætter vi nu endnu mere fart på den grønne omstilling. Som andelsvirksomhed har Coop muligheden for at gøre en forskel sammen med vores 1,8 millioner medlemmer og kunder. Og den mulighed forpligter,” siger CSR-direktør i Coop, Signe D. Frese.

Dagligvarekoncernen har indgået en samarbejdsaftale med Danmarks grønne tænketank CONCITO om strategisk sparring i forbindelse med klimaindsatsen, og hos CONCITO ser man store muligheder i samarbejdet med Coop.

”Der er behov for, at danskernes madvaner udvikler sig i en markant mere klimavenlig retning. Coop og den øvrige detailhandel har et oplagt ansvar for at hjælpe med at trække i den retning. Vi er glade for at kunne understøtte Coops arbejde med at øge forbrugernes viden om klima og handlemuligheder i butikkerne og andre steder,” siger Christian Ibsen, direktør i CONCITO.

Konkret skal Coops klimaindsats blandt andet munde ud i tre ting:

1) Der skal udvikles en fremrykket klimastrategi.

2) Der skal udvikles nye klimavenlige varer.

3) Formidlingen om varernes klimaaftryk skal styrkes, så man som forbruger kan træffe et oplyst valg, når man handler.

Se mere på www.coop.dk/klima

Yderligere information: CSR-direktør i Coop, Signe D. Frese, 30 91 92 46

Jette Frölich skaber julehjerte til Irma12.9.2019 09:30:07 CESTPressemeddelelse

Designeren Jette Frölich har skabt et smukt ornament som symbol på kærlighed og omtanke, specielt til Irma. Det nye julehjerte med den klassiske Irma-pige fås naturligvis kun i Irma. (Pris: 99 k). Jette Frölich's unikke og håndlavede designs er kendt overalt i verden for deres lethed og elegance. Og de benyttes såvel til hverdag som til højtid og fest. Dette hjerte kan anvendes som ophæng på vinterens grene, i en vase eller som midtpunkt i en krans. Men det kan anvendes året rundt, som pynt i sommerens vinduer, og se det bevæge sig i den blide sommervind. Yderligere information: Konceptchef Anette Christensen, Irma, 51 59 38 54 Anette.b.christensen@irma.dk Foto til fri brug er vedhæftet og vareprøve fremsendes efter ønske (send mail til: jens.juul.nielsen@coop.dk)