Coop satser på frisk brød og kager

Coops bagerkoncept BrødCooperativet skal rulles ud til endnu flere butikker, derfor bliver fællesbageriet udvidet og suppleres med et konditori

Danskerne vil have frisk brød. Det smager af mere og det holder længere. Derfor gør Coop nu klar til at rulle BrødCooperativet ud til endnu flere butikker. Samtidig udbygges fællesbageriet i Brøndby vest for København, således at kapaciteten tredobles inden udgangen af maj næste år. Desuden tilføjes et konditori, der skal sikre lækre kager til butikkerne.

”Gennem de seneste fire år har vi etableret Danmarks største kæde af bagerbutikker under navnet BrødCooperativet, som vi nu har ca. 130 afdelinger af. Målet har været at gøre frisk brød til gængeligt for alle – til overkommelige priser. Det er lykkes over al forventning,” siger koncerndirektør Per Thau, Coop.

Fællesbageriet er et supplement til Coops dygtige butiksbagere og betyder, at de butikker, der ikke selv har bageri – eller får brød fra nærliggende bageri i en større Coop-butik – får friskbagt brød og kager leveret hver dag umiddelbart inden åbningstid.

Efterspørgslen fra butikkerne er stigende og særligt udrulningen af Coop 365 discount øger behovet for yderligere kapacitet på fællesbageriet, der i dag forsyner knapt 60 butikker på Sjælland, fortæller chef for BrødCooperativet Michael Krall Poulsen.

”For kunderne betyder fællesbageriet først og fremmest bedre brød og kager til priser alle har råd til. Stordriften giver mulighed for et større udvalg og optimal kvalitet og fødevaresikkerhed,” siger Michael Krall Poulsen.

Det er DS Flexhal A/S, der skal stå for udvidelsen af fællesbageriet til nu godt 4000 kvadratmeter efter at de sidste år byggede den første hal på 1400 kvm.

”Allerede under det første byggeri fik vi etableret et rigtig godt samarbejde. Vi er stolte over, at Coop Danmark har valgt DS Flexhal igen, når udvidelsen skal opføres”, fortæller Kasper Thogo Ramsing, entrepriseleder fra DS Flexhal, der glæder sig til at komme i gang med byggeriet.

Coop Kommunikation: 30919266

Coop Bank konsoliderer sig med hidtil bedste regnskab10.4.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Med mere end en 6-dobling af resultatet styrker Coop Bank sin position som et solidt pengeinstitut. Resultatet før skat er steget fra 8,1 mio. kr. i 2022 til 55,2 mio. kr. i 2023. Efter skat er resultatet forbedret fra 6,7 mio. kr. til 41,3 mio. kr. Det er 3. år i træk, at banken, der blev grundlagt i 2013, giver overskud. ”Vi begynder nu at høste gevinsterne af vores investeringer og vores indsats for at tilbyde danskerne en enkel og fair bank med gennemskuelige produkter,” siger bankdirektør Allan Nørholm, Coop Bank. Banken har i 2023 haft en vækst i indlånet på 14 procent, mens udlånet har ligget stabilt. ”Vi har i gennemsnit hævet indlånsrenterne med det samme som udlånsrenterne, og det har tiltrukket en del kunder,” siger Allan Nørholm. Coop Bank giver positiv rente til alle kunder og på alle konti. Uanset om kunderne har samlet alt i Coop Bank eller kun har indlån i banken. Lige nu er satserne: 0,5% for indlån op til 50.000 kr. 1,0% for den del af indlånet der overstiger 50.000 k