Coop samler marketing i én afdeling

Coop tager et nyt skridt mod ét Coop.

Marketingfunktionerne samles i én afdeling under ledelse af marketingdirektør Pia Niemann. Fremover skal afdelingen understøtte den taktiske markedsføring af Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen og Fakta samt markedsføringen af Coops egne brands og udviklingen af Coop som masterbrand.

”Formålet er at skabe størst mulig synergi internt, så vi kan få størst mulig synlighed eksternt. Eller sagt på en anden måde: Vi vil bruge færre penge i baghaven, så vi kan bruge flere i forhaven,” siger Pia Niemann.

Ét Coop er en del af den strategi som formanden for Coop, Lasse Bolander, netop er blevet genvalgt på. Kunderne vil fortsat møde de forskellige kæder og brands, men bag kulisserne bliver arbejdet og organisationen forenklet, så flere ting udvikles i fællesskab.

Pia Niemann kom til Coop i 2015 som brand manager. I september 2016 blev hun marketingdirektør for Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen. Før da var hun bl.a. kontaktdirektør for reklamebureauet DDB Copenhagen i ca. syv år.

Yderligere information: Marketingdirektør Pia Niemann, 5159 3639 /pia.niemann@coop.dk

Coop og Cofoco bag fremtidens færdigretter22.10.2018 07:10pressemeddelelse

Med en ny serie af italienske retter vil Cofoco Food og Coop sammen sætte en ny standard for, hvordan færdigretter kan smage, se ud og opleves. De fire første retter i serien kan nu fås i Irma, Kvickly, SuperBrugsen og Coop.dk MAD. ”Efter utallige tests, smagninger og forsøg er vi nået et resultat, som vi er meget stolte over. Et resultat hvor alt fra emballagens udtryk til madens udseende og smag er af den højeste kvalitet og er med til at sikre, at måltidet virkelig kommer til sin ret,” siger adm. direktør Kåre Find Nielsen, Cofoco Food. ”Den moderne forbruger stiller stadig større krav til den mad, de køber færdig i supermarkedet. Det er ikke længere nok, at det er nemt og hurtigt at tilberede. Smagen skal også være i orden, og det er den i den grad i denne serie,” siger Sylvester Vantore, kategoriplanlægger i Coop. Serien består i første omgang af 4 retter: Svamperisotto kogt på Arborio ris rørt med Grand Padano og cremet mascarpone samt stegte svampe, Spaghetti med sicilianske kød

Coop tilslutter sig global kampagne for bedre arbejdsmiljø18.10.2018 09:17pressemeddelelse