Coop samler marketing i én afdeling

Coop tager et nyt skridt mod ét Coop.

Marketingfunktionerne samles i én afdeling under ledelse af marketingdirektør Pia Niemann. Fremover skal afdelingen understøtte den taktiske markedsføring af Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen og Fakta samt markedsføringen af Coops egne brands og udviklingen af Coop som masterbrand.

”Formålet er at skabe størst mulig synergi internt, så vi kan få størst mulig synlighed eksternt. Eller sagt på en anden måde: Vi vil bruge færre penge i baghaven, så vi kan bruge flere i forhaven,” siger Pia Niemann.

Ét Coop er en del af den strategi som formanden for Coop, Lasse Bolander, netop er blevet genvalgt på. Kunderne vil fortsat møde de forskellige kæder og brands, men bag kulisserne bliver arbejdet og organisationen forenklet, så flere ting udvikles i fællesskab.

Pia Niemann kom til Coop i 2015 som brand manager. I september 2016 blev hun marketingdirektør for Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen. Før da var hun bl.a. kontaktdirektør for reklamebureauet DDB Copenhagen i ca. syv år.

Yderligere information: Marketingdirektør Pia Niemann, 5159 3639 /pia.niemann@coop.dk

Coop lukker lokale butikker17.5.2018 13:00pressemeddelelse

En række Dagli´Brugser & LokalBrugser, der gennem en årrække har givet underskud, bliver nu lukket. Pr. 30. juni lukker Coop 15 Dagli´Brugser & LokalBrugser over hele landet. Det drejer sig om disse butikker: Hornsyld Gørding Taulov Nykøbing Mors Thisted Resen Ullerslev Årslev Arden Holbøll Plads, Aalborg SØ Suldrup Hjortekær Smidstrup Strand Kragelund Viborg ”Det er butikker, der giver betydelige underskud og hvor vi gennem flere år har kæmpet for at vende udviklingen. Men i år har butikkerne samlet set desværre forstærket den negative udvikling, trods en stor indsats fra medarbejdernes side. Vi ser derfor ikke flere muligheder for at drive dem videre,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Dagli´Brugsen. Udover disse 15 butikker lukker Brugsen på Amagerbrogade i København også. Til sammen har de 16 butikker belastet Coop med et underskud på et årligt to-cifret millionbeløb. Ca. 300 medarbejdere berøres af lukningen. Coop gør alt, hvad der er muligt for at skaffe dem job andetsteds i

Fakta Tyskland hitter med Dick Kaysø-film7.5.2018 10:58pressemeddelelse