Coop samler endnu en gang danskerne til landets største virtuelle vinsmagning

Lørdag den 29. maj fra 17:00 til 19:30 går Coop i luften med endnu en vinsmagning. Ambitionen er at slå Coops egen rekord som den største vinsmagning i Danmarks historie.

”Covid-19 har været en prøvelse for hele verden, også i Danmark. Noget positivt er der dog kommet ud af det, vi har bl.a. fundet andre måder at være sammen på. Fysiske sammenkomster er svære at matche, men virtuelle arrangementer gør det muligt for mange at deltage på en bekvem og ukompliceret måde. Vi har pt. gennemført to store virtuelle vinsmagninger med fantastisk deltagelse og gode oplevelser som resultat - nu gentager vi succesen og livestreamer igen på Facebook,” siger Coops vinchef Brian Karstens.

I november 2020 blev konceptet testet første gang, hvor en smagekasse med 6 forskellige vine fra Coops online-vinhandel Vincooperativet.dk blev smagt og vurderet live på Facebook. I februar 2021 afholdt Coop den anden vinsmagning i serien.

Lørdag den 29. maj skal der igen smages på 6 nye vine, der alle kan købes i Kvickly, Superbrugsen, Dagli’Brugsen og på vincooperativet.dk https://butik.mad.coop.dk/vincooperativet/smagekasser

Smagekassen koster kr. 599,00 (værdi 1.106,85).

Kassen med de 6 flasker vin indeholder:

• Hvidvin: Moillard Chablis, 2020 Frankrig, Bourgogne.
• Hvidvin: Spier Creative Block 2, 2020 Sydafrika, Coastal Region.
• Rosé: Jas d'Esclans Cru Classé,, 2020 Frankrig, Provence.
• Rosé: Sancerre Rosé Jean Demont, 2020 Frankrig, Loire.
• Rød: Amarone della Valpolicella Terre di Verona, 2018 Italien, Veneto.
• Rød: 1000 Stories Zinfandel, 2018 USA, Californien.

Udover vinene indeholder smagekassen:

• Skema til at notere kommentarer på
• Et smagehjul med typiske noter/aromaer
• Forslag til mad/snacks til vinene og en vejledning til, hvordan man får den bedste oplevelse ud af smagningen
• Adresse, så man kan gå live via Facebook

Der er 10.000 kasser til salg i butikkerne.

Smagspanelet

Smagningen bliver ledet af en af landets førende vineksperter, sommelier og forfatter Nana Wad. Som medværter deltager Coops mangeårige vinindkøber, Steen Jepsen, samt redaktør af Danmarks største vinmagasin, Vin & Co., Lotte Malmgren.

Holdet vil guide igennem smagningen af de forskellige vine, og deltagerne kan stille spørgsmål undervejs via Facebook-chatten.

Der vil også være en konkurrence, hvor der er mulighed for at vinde en rejse for 2 personer til Spier Wine i Sydafrika, ligesom man vil kunne vinde 6 flasker god vin.

CoopVin 4386 4059

Irma inviterer kunder med i jagt på nye varer14.6.2021 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Nye varer, der i dag ikke findes i nogen anden supermarkedskæde. Det er målet for nyt, innovativt fremstød i Irma, der begynder i dag. Under overskriften ”Irma elsker madiværksættere” går et Irma et gear op og sætter en ny standard for produktudvikling i den danske fødevareverden. For som en del af et fremstød for Danmarks mindste producenter, indleder Irma sammen med sine kunder jagten på helt nye varer. Her opfordres kunder til at tippe Irma om små producenter, de kender, og varer, de godt kunne tænke sig at finde på Irmas hylder. ”Irma har altid været på de smås side i form af de mindste producenter og de største ildsjæle, der brænder for at udvikle nye og bedre smagsoplevelser,” siger Irmas direktør, Charlotte Norby. ”Når vi skruer så kraftigt op for indsatsen, skyldes det tre ændringer i vores branche: Kundernes interesse for mere unikke produkter og større smagsoplevelser er vokset de seneste år, under Corona nærmest eksplosivt Nye producenter pibler frem. Der har næppe nogensind

Tilbagekald af Lille Bjørn Mortadella pølse3.6.2021 13:31:07 CEST | Pressemeddelelse

Produkt: Lille Bjørn Mortadella pølse Bedst før: Alle holdbarhedsdatoer til og med 05.07.2021 Stregkode: 4006229002630 Solgt i: Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen, Fakta og Coop 365 Leverandør: The Family Butchers Germany GmbH Virksomhed, der tilbagekalder: Coop Danmark A/S Årsag: Der er risiko for metalstøv i produktet. Risiko: Mistanke om metalstøv udgør en forbruger risiko. Råd til forbrugerne: Skulle du have varen opbevaret, kan varen leveres tilbage til butikken, hvor den er købt eller kassere den.

Coop: Regeringens støtte til lokalsamfund kan redde butikker28.5.2021 12:15:54 CEST | Pressemeddelelse

Som led i regeringens landdistriktspakke, er der afsat 18 mio. kr. til borgerdrevne butikker. Det får opbakning fra Coop. Med ca. 300 nærbutikker er Coop en af de virksomheder i Danmark med mest lokal tilstedeværelse ”Coops butikker ude i de lokale samfund er jo allerede ejet af medlemmerne. Coop har lige fra starten for 155 år siden været en borgerdrevet butik og virksomhed. Det er vi stadig. Men der er mange steder, hvor den sidste butik har det svært, og støtte til disse, kan være med til at sikre den livsnerve, butikkerne er i disse lokalsamfund,” siger bestyrelsesformand for Coop, Lasse Bolander. Coop er i forvejen i fuld gang med en række aktiviteter, bl.a. crowdfunding, der skal hjælpe de mindste butikker. Coop er i gang med at udvikle et helt nyt koncept, som er målrettet mod at sikre driften i de mindste butikker og nye områder, hvor der er mulighed for at drive mindre butikker. ” Vi glæder os over at regeringen ser de samme ting som os, nemlig at de små landdistrikter har beh