Coop samler endnu en gang danskerne til landets største virtuelle vinsmagning

Lørdag den 29. maj fra 17:00 til 19:30 går Coop i luften med endnu en vinsmagning. Ambitionen er at slå Coops egen rekord som den største vinsmagning i Danmarks historie.

”Covid-19 har været en prøvelse for hele verden, også i Danmark. Noget positivt er der dog kommet ud af det, vi har bl.a. fundet andre måder at være sammen på. Fysiske sammenkomster er svære at matche, men virtuelle arrangementer gør det muligt for mange at deltage på en bekvem og ukompliceret måde. Vi har pt. gennemført to store virtuelle vinsmagninger med fantastisk deltagelse og gode oplevelser som resultat - nu gentager vi succesen og livestreamer igen på Facebook,” siger Coops vinchef Brian Karstens.

I november 2020 blev konceptet testet første gang, hvor en smagekasse med 6 forskellige vine fra Coops online-vinhandel Vincooperativet.dk blev smagt og vurderet live på Facebook. I februar 2021 afholdt Coop den anden vinsmagning i serien.

Lørdag den 29. maj skal der igen smages på 6 nye vine, der alle kan købes i Kvickly, Superbrugsen, Dagli’Brugsen og på vincooperativet.dk https://butik.mad.coop.dk/vincooperativet/smagekasser

Smagekassen koster kr. 599,00 (værdi 1.106,85).

Kassen med de 6 flasker vin indeholder:

• Hvidvin: Moillard Chablis, 2020 Frankrig, Bourgogne.
• Hvidvin: Spier Creative Block 2, 2020 Sydafrika, Coastal Region.
• Rosé: Jas d'Esclans Cru Classé,, 2020 Frankrig, Provence.
• Rosé: Sancerre Rosé Jean Demont, 2020 Frankrig, Loire.
• Rød: Amarone della Valpolicella Terre di Verona, 2018 Italien, Veneto.
• Rød: 1000 Stories Zinfandel, 2018 USA, Californien.

Udover vinene indeholder smagekassen:

• Skema til at notere kommentarer på
• Et smagehjul med typiske noter/aromaer
• Forslag til mad/snacks til vinene og en vejledning til, hvordan man får den bedste oplevelse ud af smagningen
• Adresse, så man kan gå live via Facebook

Der er 10.000 kasser til salg i butikkerne.

Smagspanelet

Smagningen bliver ledet af en af landets førende vineksperter, sommelier og forfatter Nana Wad. Som medværter deltager Coops mangeårige vinindkøber, Steen Jepsen, samt redaktør af Danmarks største vinmagasin, Vin & Co., Lotte Malmgren.

Holdet vil guide igennem smagningen af de forskellige vine, og deltagerne kan stille spørgsmål undervejs via Facebook-chatten.

Der vil også være en konkurrence, hvor der er mulighed for at vinde en rejse for 2 personer til Spier Wine i Sydafrika, ligesom man vil kunne vinde 6 flasker god vin.

CoopVin 4386 4059