Coop sætter turbo på levering af dagligvarer

Fra i dag kan københavnerne få leveret deres dagligvarer fra Coop samme dag, som de bestiller dem online. Et leveringskoncept, som Coop.dk MAD inden længe planlægger at tilbyde i hele landet.

Bestil inden kl. 12.00 og få leveret varerne kl. 15 – samme dag. Det er Coop.dk MADs nye tilbud til i første omgang københavnerne.

”Vi skal være hele Danmarks online-supermarked og for at blive det, skal vi konstant udvikle konceptet – herunder også leveringsintervallerne,” siger Morten Viktor, direktør hos Coop.dk MAD.

For at kunne give samme leveringstilbud til resten af landet planlægger Coop-koncernen, der driver Irma, Fakta, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen og Kvickly, fra efteråret at kæde alle 1200 butikker sammen med online-butikken; Coop.dk MAD.

”Vores store konkurrencefordel er, at vi har et fantastisk netværk af fysiske butikker med et udvalg, der spænder fra discount til gourmet. Ved i højere grad at kæde de fysiske butikker sammen med online-butikken kan vi med – næsten – et slag blive landsdækkende med et koncept, hvor leveringen samme dag, også er tænkt ind,” forklarer Morten Viktor.

Bor man fx i en mindre dansk by, vil man på Coop.dk Mad fra efteråret kunne få tilbudt det samme sortiment, der er i den eller de lokale Coop-butikker. Her vil varerne så blive pakket og gjort klar til afhentning i butikken eller levering.

Køb kun det, du skal bruge

Et andet nyt tiltag fra Coop.dk MAD, der skal online-indkøbsoplevelsen både nemmere og mere intelligent, er Intelligente opskrifter.

”Vi ved, at det midt i en travl hverdag kan være svært at få tid til at planlægge ugens måltider og få handlet ind. Med Intelligente Opskrifter bliver de to handlinger optimeret, og vores kunder får en personlig og fleksibel madplan leveret til døren.”

Coops samarbejdspartner på konceptet, Northfork, omdanner opskrifterne til varenumre og forvandler dem til en intelligent madplan, der minimerer madspild og har mulighed for til- og fravalg, som er vigtige for den enkelte kunde – fx økologi, pris og allergier.

Coop.dk MADs kunder kan allerede nu gå ombord i de intelligente opskrifter – og i København kan opskriftens varer fra i dag leveres samme dag.

Yderligere information, kontakt venligst

Morten Viktor

Kommerciel Direktør, Coop.dk MAD

E-mail: movi@mad.coop.dk

Om Coop.dk MAD

Coop.dk MAD blev etableret i 2016 og er Coops dagligvarebutik på nettet med ca. 7.500 dagligvarer, 40 specialbutikker og et bredt udvalg af populære varer til fast lav pris.

Coop.dk MADs mission er at gøre det nemt, inspirerende og hurtigt at handle dagligvarer online – fra hverdagens basisvarer til delikatesser fra specialbutikker. Med andre ord – hele Coop, som man kender fra de fysiske butikker, blot pakket ind bag forbrugerens favoritskærm og leveret til hoveddøren, hvor end man er fra Gedser til Skagen.

Coop.dk MAD har åbent døgnet rundt og leverer til døren i hele Danmark – undtagen på ikke-brofaste øer.

Irma vil give stor rabat ved selv små prisfejl18.6.2019 06:00:00 CESTPressemeddelelse

Irma tager et nyt middel i brug for at undgå, at kunderne kommer til at betale en anden pris, end den der står ved varen. Fremover får kunderne en voucher – en kupon – der giver 10 procent rabat på hele det næste køb i butikken. Det betyder, at hvis man kommer til at betale for meget for en vare, så får man mere end normal kompensation ved næste køb Initiativet kommer efter, at en undersøgelse fra Forbrugerrådet Tænk har vist, at hver 4. kunde siger, at de hyppigt oplever prisfejl i supermarkedet. En analyse som You Gov lavede for dagbladet BT i februar i år viste, at færrest oplever fejl i Irma. ”Ganske vist kommer vi som regel bedst ud, når prisfejl bliver testet i forskellige sammenhænge. Men vi ved også, at det er noget af det, der irriterer vores kunder allermest. Og fejl kan ske for selv den bedste. Når det sker, er vi glade for, at blive gjort opmærksomme på det, så vi kan blive endnu bedre. Det er derfor, at kunden altså nu får en kompensation, der kan mærkes – af både kunden o

Coop: Det bliver et Folkemøde i bæredygtighedens tegn12.6.2019 13:30:45 CESTPressemeddelelse

Kan plastik være bæredygtigt, er sagen plantebøf, hvis vi alle dropper koteletterne, og kan virksomheder samarbejde sig til større bæredygtighed? Det er nogle af de emner, der er til debat i Coops telt foran Brugsen i Allinge under årets Folkemøde 13.-16. juni, hvor Coops huskokke laver mad, der flugter med debattemaet. ”Årets Folkemøde bliver for alvor i klimaets og bæredygtighedens tegn, og det er en enestående chance for at mødes og flytte noget sammen. Jeg er på Folkemødet for at møde nogle af Coops 1,8 mio. medlemmer og medejere, og for at drøfte idéer og holdninger til nye fælles løsninger. 61 procent af danskerne er bekymret for klimaet, og fordi vi i Coop er så tæt på borgernes hverdag, kan vi sammen skubbe meget på den dagsorden – og puffe politikerne i den rigtige retning, når der er behov for det,” siger Coops formand Lasse Bolander. På Folkemødet arbejder Coop, Røde Kors, Dansk Retursystem og Foreningen Folkemøde sammen om at samle pant ind til fordel for verdens udsatte. D