Coop sætter turbo på levering af dagligvarer

Fra i dag kan københavnerne få leveret deres dagligvarer fra Coop samme dag, som de bestiller dem online. Et leveringskoncept, som Coop.dk MAD inden længe planlægger at tilbyde i hele landet.

Bestil inden kl. 12.00 og få leveret varerne kl. 15 – samme dag. Det er Coop.dk MADs nye tilbud til i første omgang københavnerne.

”Vi skal være hele Danmarks online-supermarked og for at blive det, skal vi konstant udvikle konceptet – herunder også leveringsintervallerne,” siger Morten Viktor, direktør hos Coop.dk MAD.

For at kunne give samme leveringstilbud til resten af landet planlægger Coop-koncernen, der driver Irma, Fakta, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen og Kvickly, fra efteråret at kæde alle 1200 butikker sammen med online-butikken; Coop.dk MAD.

”Vores store konkurrencefordel er, at vi har et fantastisk netværk af fysiske butikker med et udvalg, der spænder fra discount til gourmet. Ved i højere grad at kæde de fysiske butikker sammen med online-butikken kan vi med – næsten – et slag blive landsdækkende med et koncept, hvor leveringen samme dag, også er tænkt ind,” forklarer Morten Viktor.

Bor man fx i en mindre dansk by, vil man på Coop.dk Mad fra efteråret kunne få tilbudt det samme sortiment, der er i den eller de lokale Coop-butikker. Her vil varerne så blive pakket og gjort klar til afhentning i butikken eller levering.

Køb kun det, du skal bruge

Et andet nyt tiltag fra Coop.dk MAD, der skal online-indkøbsoplevelsen både nemmere og mere intelligent, er Intelligente opskrifter.

”Vi ved, at det midt i en travl hverdag kan være svært at få tid til at planlægge ugens måltider og få handlet ind. Med Intelligente Opskrifter bliver de to handlinger optimeret, og vores kunder får en personlig og fleksibel madplan leveret til døren.”

Coops samarbejdspartner på konceptet, Northfork, omdanner opskrifterne til varenumre og forvandler dem til en intelligent madplan, der minimerer madspild og har mulighed for til- og fravalg, som er vigtige for den enkelte kunde – fx økologi, pris og allergier.

Coop.dk MADs kunder kan allerede nu gå ombord i de intelligente opskrifter – og i København kan opskriftens varer fra i dag leveres samme dag.

Yderligere information, kontakt venligst

Morten Viktor

Kommerciel Direktør, Coop.dk MAD

E-mail: movi@mad.coop.dk

Om Coop.dk MAD

Coop.dk MAD blev etableret i 2016 og er Coops dagligvarebutik på nettet med ca. 7.500 dagligvarer, 40 specialbutikker og et bredt udvalg af populære varer til fast lav pris.

Coop.dk MADs mission er at gøre det nemt, inspirerende og hurtigt at handle dagligvarer online – fra hverdagens basisvarer til delikatesser fra specialbutikker. Med andre ord – hele Coop, som man kender fra de fysiske butikker, blot pakket ind bag forbrugerens favoritskærm og leveret til hoveddøren, hvor end man er fra Gedser til Skagen.

Coop.dk MAD har åbent døgnet rundt og leverer til døren i hele Danmark – undtagen på ikke-brofaste øer.

Halvårsregnskab fra Coop Bank14.9.2018 13:15pressemeddelelse

Coop Bank har for første halvår 2018 opnået et resultat som forventet. Antallet af kunder er vokset med 16 procent, og banken havde pr. 30. juni 122.000 kunder. Det rentebærende udlån er siden årsskiftet øget med 15 procent til 887 millioner kr. Resultatet er en fremgang fra –19,8 millioner kr. efter skat i den tilsvarende periode 2017 til -13 millioner kr. i år. ”Vi er overordnet set tilfredse med udviklingen i årets første seks måneder. Vi kan konstatere en konstant høj interesse for vores produkter på grund af de lave omkostninger, den gode rente og høje gennemsigtighed,” siger adm. direktør Allan Nørholm, Coop Bank. Forbrugerrådet Tænk Penge kårede i april for andet år i træk Coop Bank som nr. 1, når det gælder forbrugslån. Det er CoopLån 20+ som er kåret som ”Bedst i Test” i en sammenligning af forbrugslån på 40.000 kr. i konkurrence med 21 andre pengeinstitutter og finansieringsselskaber. Coop Bank er for de 1,7 million medlemmer af Coop, der kan anvende banken via internet og te

Fakta klar med første bio-bærepose10.9.2018 07:57pressemeddelelse

Som den første landsdækkende kæde i Danmark tilbyder Fakta fra 10. september sine kunder en klimavenlig og genanvendelig bærepose. Den nye pose er plantebaseret, lavet af biobaseret PE (polyethylen baseret på sukkerør) modsat normale poser, der er baseret på olie, altså fossile ressourcer. Poserne er lavet af et fornybart materiale, og planterne har optaget CO2, imens de voksede, og derfor er poserne klimavenlige. Den plantebaserede polyethylen kommer fra sukkerrør, der er produceret under ordentlige forhold. Fakta vil fortsat også sælge den almindelige bærepose, der er 80 procent genanvendelig. Men den nye biopose sælges til samme pris, som den almindelige, 2,75 kr. ”Vi vil gerne gøre det lettere for vores kunder at være mere klimavenlige, når de handler i Fakta, uden at det skal koste dem ekstra. Vi ved, at omtanke for miljø og klima spiller en stadig større rolle for kunderne,” siger konst. kædedirektør John Hornbech Christensen, Fakta. Fakta har gennem det seneste år styrket sin po