Coop rådgiver rumænsk kæde med 1600 butikker

Supermarkedskæden Profi, der driver 1600 supermarkeder i Rumænien, har indgået aftale med Coop om rådgivning.

I starten af april var 3 medarbejdere fra Coop Danmark i den rumænske hovedstad Bukarest.

Aftalen var kommet i stand efter, at Coops softwareselskab, Lobyco, har solgt teknologien bag den digitale kommunikationskanal, Coop Appen, til Profi. Under besøg i Danmark har Profi besøgt en række Coop-butikker og her set arbejdet med at strømline processer i alle dele af butikkerne. Det er et projekt Coop har drevet siden 2017 under navnet HMO (Hverdag Med Overskud). Det går f.eks. ud på at analysere alle arbejdsgange i produktionsafdelingerne med henblik på at få en produktion, der passer mere præcist med efterspørgslen og derved reducere omkostninger og madspild.

Projektet handler om at analysere og træne medarbejdere, så de afdeling for afdeling får optimeret deres processer og forbedret resultaterne.

”Det er en flot anerkendelse af de kolleger som over en årrække har udviklet systemer, som vi har rullet ud i Kvickly og SuperBrugsen og lignende optimeringsprojekter implementeres i den kommende tid” siger projekt- og driftchef Lars Kronow, Coop.

Hensigten var, at Coop-medarbejderne analyserede arbejdsgange i to af Profis butikker og derefter træner ledere i virksomheden, så de selv kan rulle det ud i flere af virksomhedens butikker.

Yderligere information:

Projekt- og driftchef Lars Kronow, Coop, 2810 6015

Billedtekst: Fv. Projekt- og driftchef Lars Kronow, butikspartner Mie Bogetoft Christiansen og teamleder Jonas Malm Vest.

Coop åbner klima-laboratorie i Aarhus10.5.2022 15:53:54 CEST | Pressemeddelelse

Kvickly i Bruuns Galleri i Aarhus bliver til Klima Kvickly. Her vil Coop over det næste år teste, hvordan kunderne kan guides til at handle ind med fokus på bedre klimavalg. Hvordan kan man træffe klimabevidste valg i sit forbrug af dagligvarer? Klimaaftrykket fra danskernes madforbrug er stort, og det er en bunden opgave at få det reduceret. Landbruget, producenterne og leverandørerne kan gøre meget, men en stor del af reduktionen i klimaaftrykket fra maden, vi spiser, skal komme fra ændrede forbrugsvaner. For at blive klogere på hvad der skal til for at hjælpe de bedre klimavaner på vej, lancerer Coop nu et klima-laboratorie. Uden at fjerne varer fra sortimentet eller ændre på priserne vil Coop over det kommende år udvikle, teste og implementere klimarettede tiltag og løsninger, som skal guide og inspirere til at træffe bedre klimavalg. Klima-laboratoriet etableres i Kvickly i Bruuns Galleri. Varehuset omdøbes til ’Klima Kvickly’, og skal være et klima-laboratorie, hvor Coop vil udvi

I dag kl. 13: Coop åbner Danmarks første klimasupermarked i Aarhus10.5.2022 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Coop inviterer til åbning af Klima Kvickly Coop vi inviterer til åbning af Danmarks første klimasupermarked, nemlig Klima Kvickly i Bruuns Galleri i Aarhus, som skal fungere som et klima-laboratorium, hvor man tester nye måder at hjælpe forbrugerne til mere klimavenlige valg i hverdagen i dag tirsdag 10. maj kl. 13-15. Program: 13:00 Velkommen 13:15 Smag på klimatapas tilberedt af kokken Claus Holm 13:30: Koncerndirektør Per Thau, Coop: Derfor åbner Coop Klima Kvickly Ansvarlighedsdirektør Signe D. Frese: Det vil vi opnå med projektet 13:55 Sådan ser det nye Klima Kvickly ud Tilmelding og yderligere information: Informationsdirektør Jens Juul Nielsen, 5159 4468/ jens.juul.nielsen@coop.dk