Coop overtager Erik Bagger Furniture

Coop har købt Erik Bagger Furniture. Fremover vil selskabets ca. 100 forskellige stole, borde og andre møbler blive solgt på Coop.dk Shopping.

”Vi har så stor succes med at sælge møbler, ikke mindst FDB Møbler, online, at vi gerne vil udvide med denne store serie fra en af vor tids store danske designere,” siger kategorigruppechef Ole Kiel, Coop.

Bag møbelserien står Erik Bagger, der er en af Skandinaviens mest succesfulde designere. Hans design tidslinje tæller klassikere som den ikoniske Grand Cru serie for Rosendahl, glas og porcelæns serie designet til The Royal Danish Opera.

Med en livslang passion for møbeldesign har Erik Bagger som seneste skud på stammen udviklet møbelserien.

”Jeg er glad for at sende stafetten videre til Coop, der har nogle af de stolteste traditioner inden for møbeldesign,” siger Erik Bagger.

Hele kollektionen fra Erik Bagger Furniture kan købes fra 1. juli på:

https://shopping.coop.dk/ErikBagger (link virker først fra 1. juli).

Yderligere information:

Kategorigruppechef Ole Kiel, Coop, 5159 2942

Designer Erik Bagger, 4045 6545

Ny salgsdirektør i SuperBrugsen13.2.2019 12:00:00Pressemeddelelse

Jesper Gottschalck er udnævnt til ny salgsdirektør for Danmarks største supermarkedskæde, SuperBrugsen, pr. 1. april. Jesper Gottschalck er 38 år, og kommer fra en stilling som salgsdirektør for fakta, region Syd, et job han har haft de seneste tre år. Før da var han salgschef i to år i kæden, og inden havde han en 10 år lang karriere i forsvaret. Han er i gang med at tage en MBA. ”At arbejde med supermarkedsformatet i en kæde i vækst og sikre samspillet mellem brugsforeningerne og Coop, synes jeg er attraktivt og spændende,” siger Jesper Gottschalck. Han skal køre parløb med kædedirektør Jesper K. Andersen. ”Jeg er glad for, at Jesper vil være med. SuperBrugsen satser på to ting i disse år: At vinde hverdagen tilbage fra discount – og udvikle vores særpræg. Ikke mindst til det første har Jesper dyb viden og indsigt, som vi vil nyde godt af,” siger Jesper K. Andersen. Jesper Gottschalck efterfølger Ole Ebdrup Andreasen, der skal være direktør for Brugsforeningen for Middelfart og Omegn

Coop-kunder har besparelser for over 1,5 milliard kr. til gode7.2.2019 07:00:00Pressemeddelelse

Medlemmerne af Coop får automatisk samlemærker, for hver 50 kr. de køber varer for i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, LokalBrugsen, Irma, Coop.dk Shopping og Coop.dk MAD. Men efter at medlemmer ikke får mærkerne fysisk, men digitalt, så hober besparelserne sig op. Lige nu har medlemmerne således 1,63 milliard kr. i ubenyttede samlemærker. Med samlemærkerne kan kunderne købe kendte mærkevarer med op til 78 procents rabat. I øjeblikket er det kvalitetsglas fra Spiegelau, man kan få meget billigt ved hjælp af samlemærkerne. ”Mange kunder er nok ikke klar over, at de har denne mulighed. Derfor vil vi godt gøre opmærksom på, at der er et stort uudnyttet potentiale for at gøre et godt køb,” siger loyalitets manager Thomas W. Pohlentz, Coop. Selv om kunderne har brugt samlemærker til at købe flere hundrede tusinde Spiegelau glas i den aktuelle kampagne, er der stadig mulighed for at bruge de ubenyttede samlemærker frem til 8. marts. Senere på året kommer der nye kampagner for kendte mærk