Coop overtager Erik Bagger Furniture

Coop har købt Erik Bagger Furniture. Fremover vil selskabets ca. 100 forskellige stole, borde og andre møbler blive solgt på Coop.dk Shopping.

”Vi har så stor succes med at sælge møbler, ikke mindst FDB Møbler, online, at vi gerne vil udvide med denne store serie fra en af vor tids store danske designere,” siger kategorigruppechef Ole Kiel, Coop.

Bag møbelserien står Erik Bagger, der er en af Skandinaviens mest succesfulde designere. Hans design tidslinje tæller klassikere som den ikoniske Grand Cru serie for Rosendahl, glas og porcelæns serie designet til The Royal Danish Opera.

Med en livslang passion for møbeldesign har Erik Bagger som seneste skud på stammen udviklet møbelserien.

”Jeg er glad for at sende stafetten videre til Coop, der har nogle af de stolteste traditioner inden for møbeldesign,” siger Erik Bagger.

Hele kollektionen fra Erik Bagger Furniture kan købes fra 1. juli på:

https://shopping.coop.dk/ErikBagger (link virker først fra 1. juli).

Yderligere information:

Kategorigruppechef Ole Kiel, Coop, 5159 2942

Designer Erik Bagger, 4045 6545

Irma vil give stor rabat ved selv små prisfejl18.6.2019 06:00:00 CESTPressemeddelelse

Irma tager et nyt middel i brug for at undgå, at kunderne kommer til at betale en anden pris, end den der står ved varen. Fremover får kunderne en voucher – en kupon – der giver 10 procent rabat på hele det næste køb i butikken. Det betyder, at hvis man kommer til at betale for meget for en vare, så får man mere end normal kompensation ved næste køb Initiativet kommer efter, at en undersøgelse fra Forbrugerrådet Tænk har vist, at hver 4. kunde siger, at de hyppigt oplever prisfejl i supermarkedet. En analyse som You Gov lavede for dagbladet BT i februar i år viste, at færrest oplever fejl i Irma. ”Ganske vist kommer vi som regel bedst ud, når prisfejl bliver testet i forskellige sammenhænge. Men vi ved også, at det er noget af det, der irriterer vores kunder allermest. Og fejl kan ske for selv den bedste. Når det sker, er vi glade for, at blive gjort opmærksomme på det, så vi kan blive endnu bedre. Det er derfor, at kunden altså nu får en kompensation, der kan mærkes – af både kunden o

Coop: Det bliver et Folkemøde i bæredygtighedens tegn12.6.2019 13:30:45 CESTPressemeddelelse

Kan plastik være bæredygtigt, er sagen plantebøf, hvis vi alle dropper koteletterne, og kan virksomheder samarbejde sig til større bæredygtighed? Det er nogle af de emner, der er til debat i Coops telt foran Brugsen i Allinge under årets Folkemøde 13.-16. juni, hvor Coops huskokke laver mad, der flugter med debattemaet. ”Årets Folkemøde bliver for alvor i klimaets og bæredygtighedens tegn, og det er en enestående chance for at mødes og flytte noget sammen. Jeg er på Folkemødet for at møde nogle af Coops 1,8 mio. medlemmer og medejere, og for at drøfte idéer og holdninger til nye fælles løsninger. 61 procent af danskerne er bekymret for klimaet, og fordi vi i Coop er så tæt på borgernes hverdag, kan vi sammen skubbe meget på den dagsorden – og puffe politikerne i den rigtige retning, når der er behov for det,” siger Coops formand Lasse Bolander. På Folkemødet arbejder Coop, Røde Kors, Dansk Retursystem og Foreningen Folkemøde sammen om at samle pant ind til fordel for verdens udsatte. D