Coop og Topdanmark går i samarbejde

Coop og Topdanmark indgår samarbejdsaftale om salg af forsikringer på det danske marked

Coop og Topdanmark har indgået en samarbejdsaftale om, at Coop i løbet af 2018 kan tilbyde sine 1,7 mio. medlemmer en bred vifte af forsikringsprodukter.

Det forventes, at Coop`s nye forsikringstilbud vil blive lanceret i løbet af 1. halvår 2018. Frem til lanceringsdatoen vil Topdanmark og Coop i fællesskab udvikle forsikringsløsninger henvendt til Coop’s medlemmer.

Det er hensigten, at Coop´s forsikringstilbud til medlemmerne vil blive under et Coop ”brand”, men at rådgivning, salg, servicering og skadebehandling varetages af Topdanmark.

”Vi har som mål at tilbyde vores medlemmer særlige fordele på alle de poster, der fylder noget i den daglige husholdning. Derfor har vi udover særlige tilbud på dagligvarer også fordele inden for bank, telefoni, energi mv. Vi ved, at mange medlemmer også efterspørger attraktive forsikringer med medlemsbonus. Derfor er vi glade for denne samarbejdsaftale med Topdanmark,”siger Anders Mittag, direktør for medlemsprogram & Digitale Kanaler i Coop.

”Topdanmark ser frem til samarbejdet med Coop. Vi har stor erfaring med distributionssamarbejde med partnere og vi glæder os til at tilbyde Coop en løsning, hvor Coop medlemmet oplever det som nemt, enkelt og hurtigt både at købe et kvalitetsprodukt og oplever at blive hjulpet nemt, enkelt og hurtigt hvis der sker en skade,” siger privatkundedirektør Erik Adrian, Topdanmark

Yderligere information:

Direktør Anders Mittag, Coop, 25 63 73 56

Direktør Erik Adrian, Topdanmark, 40 31 22 53

Fakta reducerer madspild for over 20 millioner kroner på ét år24.1.2018 06:00pressemeddelelse

I 2017 præsterede Fakta-kæden sit laveste niveau af madspild i 4 år. Sammenlignet med 2016 har Fakta reduceret madspild for mere end 20 millioner kroner. ”Det er et enestående resultat. Vi har et stort fokus på den gode indkøbsoplevelse. Det kan vi også se kunderne belønner os for i Coops seneste tilfredsundersøgelse, hvor vi går markant frem. At vi kan lægge yderligere til den positive oplevelse ved at kunne tilbyde vores kunder at købe en vare tæt på udløb til en særlig god pris, giver bare rigtig god mening. Derfor skal vores kunder også have tak for at gå sammen med os om at reducere madspild.”, udtaler Direktør i Fakta, Stina Glavind. Forklaringen på det reducerede madspild skyldes en målrettet indsats: * Systematisk nedsættelse af varer med kort holdbarhed * Uddannelse i disponering * Ekstra fokus på samarbejde i hele organisationen fra butikker til bagland. En af de ting kunderne er blevet mere tilfredse med, er friskhed i frugt og grønt, når de handler i Fakta. Det fremgår af d

Nyt medlem af Coop Danmarks bestyrelse11.1.2018 14:00pressemeddelelse

En af Skandinaviens mest erfarne ledere inden for dagligvarehandelen, træder nu ind i bestyrelsen for Coop Danmark A/S og Coop Holding. Det er Karl Wistrand, som har været direktør i to af Sveriges største dagligvarevirksomheder, ICA og Coop Sverige. I ICA sluttede han som finansdirektør, CFO, og siden har han været adm. direktør for Coop Sverige. Han er i dag medlem af direktionen i Swedavia, der driver og udvikler 10 lufthavne i Sverige, herunder Arlanda. ”Med Karl Wistrand får vi dyb erfaring i både drift af detailhandel og finansiel styring ind i Coops bestyrelse, og jeg ser frem til samarbejdet,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander. Der er tale om en udvidelse af bestyrelsen, og alle øvrige medlemmer fortsætter som hidtil.