Coop Danmark A/S

Coop og Topdanmark går i samarbejde

Del

Coop og Topdanmark indgår samarbejdsaftale om salg af forsikringer på det danske marked

Coop og Topdanmark har indgået en samarbejdsaftale om, at Coop i løbet af 2018 kan tilbyde sine 1,7 mio. medlemmer en bred vifte af forsikringsprodukter.

Det forventes, at Coop`s nye forsikringstilbud vil blive lanceret i løbet af 1. halvår 2018. Frem til lanceringsdatoen vil Topdanmark og Coop i fællesskab udvikle forsikringsløsninger henvendt til Coop’s medlemmer.

Det er hensigten, at Coop´s forsikringstilbud til medlemmerne vil blive under et Coop ”brand”, men at rådgivning, salg, servicering og skadebehandling varetages af Topdanmark.

”Vi har som mål at tilbyde vores medlemmer særlige fordele på alle de poster, der fylder noget i den daglige husholdning. Derfor har vi udover særlige tilbud på dagligvarer også fordele inden for bank, telefoni, energi mv. Vi ved, at mange medlemmer også efterspørger attraktive forsikringer med medlemsbonus. Derfor er vi glade for denne samarbejdsaftale med Topdanmark,”siger Anders Mittag, direktør for medlemsprogram & Digitale Kanaler i Coop.

”Topdanmark ser frem til samarbejdet med Coop. Vi har stor erfaring med distributionssamarbejde med partnere og vi glæder os til at tilbyde Coop en løsning, hvor Coop medlemmet oplever det som nemt, enkelt og hurtigt både at købe et kvalitetsprodukt og oplever at blive hjulpet nemt, enkelt og hurtigt hvis der sker en skade,” siger privatkundedirektør Erik Adrian, Topdanmark

Yderligere information:

Direktør Anders Mittag, Coop, 25 63 73 56

Direktør Erik Adrian, Topdanmark, 40 31 22 53


Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Kvaliteten vandt til jul20.1.2022 11:18:29 CET | Pressemeddelelse

Mens en række kæder solgte flæskesteg til historisk lave priser til jul, gik Irma den stik modsatte vej og satsede på kvalitet. Irmas slagtilbud var en økologisk flæskesteg af Poppelgris til 59,95 kr. pr ½ kilo. Resultat: En stigning i antal solgte med 20 procent i forhold til december 2020. En økologisk ribbensteg blev der solgt 50 procent flere af. Det var også muligt at købe en konventionel flæskesteg i Irma. Den blev der solgt 11 procent færre af i forhold til året før. Og det samlede salg af den var beskedent. ”Vi må dermed konstatere, at kvalitet, smag og ikke mindst dyrevelfærden sejrer i Irma. En tendens vi også har set på vores andre kvalitets- julevarer som for eksempel Irmas økologiske risengrød og Irmas økologiske æbleskiver, selv når vi sammenligner med rekordåret 2020. Så der er ingen tvivl om, at det er vores satsning på kvalitet, som var medvirkende til, at vi fik vores bedste julehandel nogensinde,” siger kædedirektør Jan Larsen, Irma. Salget af økologiske æbleskiver v

Irma-kunder sætter rekord: Over to millioner kr. til Mødrehjælpen19.1.2022 11:30:00 CET | Pressemeddelelse

I alt 2.290.000 kr. har kunderne i Irma støttet Mødrehjælpen med i 2021. Det er en stigning på 11 procent i forhold til året før. Dermed er støtten mere end fordoblet over de seneste tre år. Det betyder, at 688 familier, der lever under økonomisk vanskelige forhold, har fået julehjælp i kraft af donationer fra Irmas kunder. Dertil kommer ca. 1300 familier der har fået rådgivning. Irma har gennem en årrække samarbejdet med Mødrehjælpen, hvor kæden har gennemført forskellige aktiviteter til fordel for organisationens vigtige arbejde for udsatte familier. De største indtægtskilder er pantautomaterne, hvor kunderne kan vælge at donere deres pant til Mødrehjælpen, og ikke mindst kunstplakater skabt specielt til formålet af en række af tidens førende kunstnere: Idaholm, Kunstsalonen, Martin Jørgensen , Line Jensen, HuskMitNavn ogMormor. De har alle gerne ville støtte mennesker, hvor livet har taget en drejning og givet særlige udfordringer. ”Irmas kunder vil gerne hjælpe medborgere, der har

Coop laver intern ledelsesrokade14.1.2022 12:10:00 CET | Pressemeddelelse

Coop gennemfører en række ændringer i sin koncernledelse i forbindelse med sin strategi om at blive Danmarks mest kundeorienterede dagligvarevirksomhed. Målet er enklere og mere effektive beslutningsgange, tættere på butikker og kunder. Kommerciel direktør i Coop, Kenneth Pedersen, bliver ny kædedirektør for Danmarks største supermarkedskæde, SuperBrugsen Kæden har ambitiøse vækstmål for de kommende fem år. For at nå det skal beslutningerne tages så tæt på kunderne som muligt. Ledelsen af SuperBrugsen får derfor fremover det fulde ansvar for kundetilfredsheden, den kommercielle udvikling samt for udviklingen af deres eget brand. ”Med Kenneth Pedersen får vi en af de mest erfarne detailhandlere i Danmark tilbage i spidsen for vores største kæde. Kenneth har haft en mere end 25 år lang karriere i Coop og nyder stor respekt i hele Coop-familien,” siger koncerndirektør Allan Kristoffersen. Som følge af denne organisationsændring fratræder kædedirektør Jesper Gottschalck Bjerring. Og jobbet

Amerikanske kæder vil lære af dansk IT-selskab13.1.2022 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

Coops teknologiselskab, Lobyco, skal tale på verdens største detailhandelskonference, NRF 2022, i New York City. 16. januar vil selskabets adm. direktør Jan Madsen i Javits Center på Manhattan fortælle om den digitale transformation, som Coop i Danmark har været igennem samt dele ud af Lobycos internationale erfaringer med digitale loyalitetsprogrammer. Centralt her er udviklingen af Coop appen, der er blevet den digitale kommunikationskanal mellem virksomheden og dens 1,9 million medlemmer samt øvrige kunder. ”Digital transformation handler ofte om e-handel, men en McKinsey-undersøgelse viser at 2/3 af alle amerikanere er utilfredse med de loyalitetsprogrammer, de er medlemmer af. Med det rette program og digitale værktøjer kan loyaliteten øges betydeligt. Det har vi vist i Danmark, og det har siden skabt den store interesse fra kæder fra hele verden. Og nu oplever vi kolossal interesse efter den ”vindende formel”, udtaler Jan Madsen. Lobyco blev stiftet 1. september 2020 og har siden

Irma klar med billig økologi hver søndag til københavnerne12.1.2022 05:00:00 CET | Pressemeddelelse

Irma vil være den første supermarkedskæde i verden, hvor halvdelen af fødevaresalget er økologisk. For at nå det vil der komme flere nye varer, mere markedsføring – og som det første her og nu: Billigere varer. Med 20 procent rabat på alle 2.400 forskellige økologiske varer hver søndag i januar tester Irma, hvor meget så stor en rabat vil rykke på københavnernes lyst til at købe mere økologi. ”Det er en stor investering for os, fordi det omfatter 1/3 del af vores samlede omsætning. Men vi kommer til at vise mange konkrete tiltag som dette for at dokumentere, at vi mener det alvorligt, når vi siger, at vi vil være verdens første supermarkedskæde, hvor økologien står for over halvdelen af salget,” siger marketingchef Lise Hørdam, Irma. I dag er 33 procent af alle de fødevarer, Irma sælger, økologiske mod landsgennemsnittet, der er under det halve, ca. 15 procent. En del af forklaringen på Irmas store økologi-salg er det store udvalg. Det er ca. fire gang så stort som i de største discoun

Irma kårer Årets Butik og Årets Butikschef11.1.2022 15:15:00 CET | Pressemeddelelse

Irma har netop kåret sin bedste butik, bedste ledere og bedste afdelinger for 2021. Som Årets Butik 2021 blev Irma Smedetoften i Københavns Nordvest-kvarter kåret. Butikken ledes af Bendt Aagaard, der sidste år præsterede den største vækst i omsætningen i hele kæden. Det er en foreløbig kulmination på flere års særdeles positiv udvikling i omsætning og resultater. Og så er butikken ikke mindst karakteriseret af en meget høj kunde- og medarbejdertilfredshed. Som Årets Butikschef blev Morten Vindt, Irma Platan på grænsen mellem Vesterbro og Frederiksberg, kåret. Det er hans første år som butikschef, hvor han har formået at øge omsætningen efter et rekordår i 2020. Han kåres ikke mindst fordi han har demonstreret stærke lederegenskaber og har løftet medarbejdertilfredsheden markant. Som Årets Souschef 2021 blev Benjamin Bohn fra den mindste, men en af de mest elskede af kunderne, Irma Brobergsgade på Christianshavn. Fra job som kørelærer og taxachauffør har han udviklet sig til en dygtig

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum