Coop og Topdanmark går i samarbejde

Coop og Topdanmark indgår samarbejdsaftale om salg af forsikringer på det danske marked

Coop og Topdanmark har indgået en samarbejdsaftale om, at Coop i løbet af 2018 kan tilbyde sine 1,7 mio. medlemmer en bred vifte af forsikringsprodukter.

Det forventes, at Coop`s nye forsikringstilbud vil blive lanceret i løbet af 1. halvår 2018. Frem til lanceringsdatoen vil Topdanmark og Coop i fællesskab udvikle forsikringsløsninger henvendt til Coop’s medlemmer.

Det er hensigten, at Coop´s forsikringstilbud til medlemmerne vil blive under et Coop ”brand”, men at rådgivning, salg, servicering og skadebehandling varetages af Topdanmark.

”Vi har som mål at tilbyde vores medlemmer særlige fordele på alle de poster, der fylder noget i den daglige husholdning. Derfor har vi udover særlige tilbud på dagligvarer også fordele inden for bank, telefoni, energi mv. Vi ved, at mange medlemmer også efterspørger attraktive forsikringer med medlemsbonus. Derfor er vi glade for denne samarbejdsaftale med Topdanmark,”siger Anders Mittag, direktør for medlemsprogram & Digitale Kanaler i Coop.

”Topdanmark ser frem til samarbejdet med Coop. Vi har stor erfaring med distributionssamarbejde med partnere og vi glæder os til at tilbyde Coop en løsning, hvor Coop medlemmet oplever det som nemt, enkelt og hurtigt både at købe et kvalitetsprodukt og oplever at blive hjulpet nemt, enkelt og hurtigt hvis der sker en skade,” siger privatkundedirektør Erik Adrian, Topdanmark

Yderligere information:

Direktør Anders Mittag, Coop, 25 63 73 56

Direktør Erik Adrian, Topdanmark, 40 31 22 53

Friends-børnetøj åbner egen butik i Hvalsø9.10.2018 08:00pressemeddelelse

For første gang får Coops baby- og børnetøjsmærke, Friends, sin egen butik. Torsdag 11. oktober åbner den første Friends-butik. Det sker i det nye center Søtorvet i Hvalsø. Den er godt 150 kvm., og indeholder det fulde sortiment af Friends baby- og børnetøj, suppleret med legetøj og Änglamark til samme målgruppe, de 0-10 årige. Igennem ca. 40 år har Friends været Coops eget mærke inden for baby- og børnetøj, kendetegnet ved meget høj kvalitet, omfattende test og særlige, skærpede krav til indhold af kemi. Hidtil er varerne kun blevet solgt i Kvickly, SuperBrugsen og på Coop.dk Shopping. ”Friends er et af Danmarks tre kendteste mærker inden for børnetøj. Derfor synes vi, at det er spændende og prøve om mærket kan klare sig på egen hånd, altså i sin helt egen butik,” siger kategorichef Anne Marie Hartmann, Coop. Det er direktør Kim Kanstrup, Hvalsø Brugsforening, der både står bag det nye center, Søtorvet, og ideen om at åbne en selvstændig Friends butik i Hvalsø. ”Hvalsø er et smørhul f

Kvickly og APOTEKEREN A.m.b.a. indgår aftale om samarbejde8.10.2018 08:00pressemeddelelse

Der vil åbne apoteker-butikker i en række Kvickly-varehuse over hele Danmark i de kommende år. Det er resultatet af en rammeaftale mellem APOTEKEREN A.m.b.a. og Coop, som netop er indgået. Aftalen er den første af sin art mellem en apotekskæde og en dagligvarekæde. Det bliver særlige afdelinger i Kvicklys forområde, hvor apotekerne etablerer og selv driver dem, som selvstændige filialer, og med eget, faguddannet personale. De vil typisk få et areal på 80-100 kvm. De første afdelinger forventes at åbne inden for de kommende seks måneder, nogle formentlig allerede først i det nye år. Kædedirektør Allan Kristoffersen, Kvickly: ”I Kvickly er vi glade for aftalen. Det gør hverdagen lidt lettere for vores kunder, når de kan klare deres apoteks-indkøb samtidig med, at de køber dagligvarer. Og på denne måde udnytter vi vores areal på en måde, der gør vores varehuse mere attraktive at handle i.” Bestyrelsesformand, apoteker Per Wijngaard APOTEKEREN A.m.b.a.: ”Vi føler med denne aftale, at ønske

Køb økologi og beskyt dit drikkevand1.10.2018 10:19pressemeddelelse

Når du køber danske øko-varer, så sparer du grundvandet for mødet med sprøjtegifte. Det er budskabet i Øktober, Danmarks Naturfredningsforening og Coops kampagne for mere økologi I Danmark har vi noget enestående: vores grundvand som vi drikker. Men sprøjtegifte siver ned i vores grundvand og kommer nogle gange med ud, når vi åbner hanen. Sidste år fandt man rester af sprøjtegift i drikkevandet 802 gange i 80 af landets 98 kommuner. Det viser en opgørelse fra Miljøstyrelsen. Men når du køber danske økologiske fødevarer, så sparer du grundvandet for mødet med sprøjtegifte. Derfor sætter Danmarks Naturfredningsforening og Coop igen i år fokus på økologi som det sprøjtefrie alternativ, når de gør oktober til Øktober. - Dansk drikkevand er en unik ressource, som vi skal passe godt på, så vi kan sikre rent drikkevand til vores børn og børnebørn. Heldigvis kan du selv gøre noget – hver gang du fylder indkøbskurven. Derfor er vi rigtig glade for samarbejdet med Coop, siger Maria Reumert Gjerd