Coop og Topdanmark går i samarbejde

Coop og Topdanmark indgår samarbejdsaftale om salg af forsikringer på det danske marked

Coop og Topdanmark har indgået en samarbejdsaftale om, at Coop i løbet af 2018 kan tilbyde sine 1,7 mio. medlemmer en bred vifte af forsikringsprodukter.

Det forventes, at Coop`s nye forsikringstilbud vil blive lanceret i løbet af 1. halvår 2018. Frem til lanceringsdatoen vil Topdanmark og Coop i fællesskab udvikle forsikringsløsninger henvendt til Coop’s medlemmer.

Det er hensigten, at Coop´s forsikringstilbud til medlemmerne vil blive under et Coop ”brand”, men at rådgivning, salg, servicering og skadebehandling varetages af Topdanmark.

”Vi har som mål at tilbyde vores medlemmer særlige fordele på alle de poster, der fylder noget i den daglige husholdning. Derfor har vi udover særlige tilbud på dagligvarer også fordele inden for bank, telefoni, energi mv. Vi ved, at mange medlemmer også efterspørger attraktive forsikringer med medlemsbonus. Derfor er vi glade for denne samarbejdsaftale med Topdanmark,”siger Anders Mittag, direktør for medlemsprogram & Digitale Kanaler i Coop.

”Topdanmark ser frem til samarbejdet med Coop. Vi har stor erfaring med distributionssamarbejde med partnere og vi glæder os til at tilbyde Coop en løsning, hvor Coop medlemmet oplever det som nemt, enkelt og hurtigt både at købe et kvalitetsprodukt og oplever at blive hjulpet nemt, enkelt og hurtigt hvis der sker en skade,” siger privatkundedirektør Erik Adrian, Topdanmark

Yderligere information:

Direktør Anders Mittag, Coop, 25 63 73 56

Direktør Erik Adrian, Topdanmark, 40 31 22 53

Coop siger farvel til dåser20.7.2018 09:24pressemeddelelse

Tomater og de fleste andre former for konserves skal fremover ikke længere være emballeret i metal-dåser i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Fakta og Irma. Som led i Coops nye emballagestrategi skifter Coop dåserne i sine egne varemærker, Änglamark og Coop, ud med såkaldte bricks, der primært består af fibre (pap/papir). De første varer er allerede i butikkerne nu. Og i løbet af de kommende 12 måneder vil de fleste emballager være skiftet ud til de nye, langt mere bæredygtige udgaver. ”Med et årligt salg på mere end 12 millioner dåser, vil det formentlig være det emballage-skifte i dansk dagligvarehandel, der har størst betydning for miljøet i mange år,” siger CSR-direktør i Coop, Signe D. Frese. Den store miljømæssige fordel er, at man skifter fossile materialer, der ikke er fornybare, ud med fibre, der let fornys. Dertil kommer, at der betydelige klimamæssige besparelser, når varerne skal distribueres fra emballageproducent til fødevareproducent, fra producent til lagre, og fra l