Coop Danmark A/S

Coop og Sol over Gudhjem på jagt efter Danmarks bedste lokale varer

Del
For 6. år i træk samarbejder Coop og kokkekonkurrencen Sol over Gudhjem om at opstøve nye lokale produkter

Det lokale hitter. Gårdbutikker, små producenter, lokale madfællesskaber og supermarkeder, der sælger havtornmarmelade, jordbær og is fra lokale producenter. Med Produktprisen hylder kokkekonkurrencen Sol over Gudhjem og Coop danske produkter, der fortjener at komme frem i lyset og ud på hylderne i landets butikker.

Danmarks største kokkekonkurrence Sol over Gudhjem, der hvert år afholdes i Gudhjem på Bornholm, har indgået et partnerskab med Coop om at finde de produkter, som med en god historie, en særlig råvare og unik oprindelse kan give forbrugerne nye og spændende smagsoplevelser. Produktprisen gives til producenter, der har skabt et nyt innovativt produkt eller tænkt i nye baner i forhold til afsætningsmuligheder, inden for kategorierne Mad, Drikke og Konfekture.

”Igen i år er vi med til at hylde innovative og lokale varer med Produktprisen til Sol over Gudhjems kokkekonkurrence. Det at vi er med i Sol over Gudhjem giver os muligheden for at opdage og være med i udviklingen af nye og unikke varer til vores kunder ” siger Hanna Schaldemose, ansvarlig for lokale varer i Coop.

Topkokke og branding-eksperter hjælper på vej

Vinderne af produktpriserne får bl.a. mulighed for at videreudvikle produktet med Sol over Gudhjems ekspertpanel, der kan hjælpe de små producenter med produktudvikling, branding og PR, vækst, salg og eksport, samt mulighed for at testsælge finaleproduktet i udvalgte Coop-butikker (Irma, SuperBrugsen, Dag-li’Brugsen eller Kvickly).

”Vi vil gerne hjælpe Produktprisvinderne med at tage et skridt videre. Derfor har vi samlet et helt hold af eksperter inden for PR, branding, salg og eksport. Der er sat en bevægelse i gang, hvor vi kan se, at gode, lokale produkter hitter hos befolkningen. Det sker, fordi vi i disse år ser, at det vælter frem med flere og flere små producenter, der kaster sig over alt fra is, snaps og rødkål til pålægschokolade, æblemost og slik. Det er en fantastisk udvikling”, forklarer arrangør af Sol over Gudhjem, Mads Marschall.

Et ekspertpanel bestående af bl.a. topkokkene Thomas Rode, Mikkel Maarbjerg og Francis Cardenau vil smage, teste og vurdere hvert produkt. Herefter udvælges tre produkter i kategorierne mad, drikke og konfekture til finalen i Gudhjem på Bornholm den 22. juni 2019 i forbindelse med Sol over Gudhjem. Allerede nu opfordres alle landets producenter inden for mad, drikke og konfekture til at tilmelde sig.

Tilmelding skal ske senest den 1. maj 2019. Finalisterne findes i slutningen af maj. Finalen finder sted til Sol over Gudhjem på Bornholm den 22. juni 2019.

 Læs mere om Produktprisen og tilmeld på siden her: sogk.dk/produktprisen

For flere informationer
 

Proceskonsulent i Coop Lokale Varer Hanna Schaldemose T: +45 51 59 35 42 M: hanna.schaldemose@coop.dk

Kokkekonkurrencen Sol over Gudhjem Mads Marschall T: +45 21 61 42 23 M: info@sogk.dk

sogk.dk/produktprisen

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop og brugsforeningernes driftsresultat for 2023: Lille fremgang men stadig klart utilfredsstillende20.4.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Med et samlet driftsresultat (EBIT før ekstraordinære nedskrivninger) på – 761 mio. kr. mod -1.034 mio. kr. i 2022 blev 2023 et skuffende år for Coop Familien. For Coop Danmark A/S blev driftsresultatet før særlige nedskrivninger på samme niveau som sidste år. EBIT-resultatet blev -717 mio. kr. mod -722 mio. kr. året før. For de selvstændige brugsforeninger var der dog tale om en forbedring. Her blev resultatet efter skat forbedret fra et underskud på 192 mio. kr. til et overskud på 21 mio. kr. Den samlede omsætning for Coop og brugsforeningerne blev fastholdt på samme niveau, 46,6 mia. kr. (ekskl. moms) mod 46,9 mia. kr. året før. Det er på trods af nedlukning af Irma og Coop.dk MAD, hvilket har betydet en omsætningsfremgang på 7 procent for sammenlignelige butikker og tilfredsstillende udvikling i markedsandel. Men det samlede driftsresultat ender alligevel med at blive stærkt utilfredsstillende. Det er påvirket af investeringen i ombygninger, engangsomkostninger til lukning af aktiv

365discount styrker ledelsen med ny salgsdirektør fra konkurrent17.4.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Kenn Birkebæk er ansat om ny salgsdirektør i 365discount. Det sker som et led i en strategisk tilpasning, hvor Kenns rolle bliver at optimere og effektivisere butiksdriften i kædens butikker på tværs af landet. Kenn Birkebæk bringer næsten ni års erfaring fra Netto med sig, hvor han senest har varetaget rollen som Group Director. Udskiftningen i ledelsen kommer som svar på behovet for en ny profil i takt med ændringer i strategien og organisationen. Kenn Birkebæk tiltræder 1. maj 2024. "Vi er overbeviste om, at Kenns baggrund og erfaring vil være en værdifuld tilføjelse, der kan bidrage til udviklingen af et velfungerende lederteam, der ikke kun leverer resultater, men også trives og føler sig involverede," udtaler Michael Tilsted, kædedirektør i 365discount. Som følge af dette fratræder hidtidig salgsdirektør Jannich Larsen pr. dags dato. ”Jannich har været en vigtig del af vores implementering og har bidraget betydeligt til 365discounts succeser. Vi er taknemmelige for den tid og det

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye