Coop og Røde Kors i fælles indsats for at hjælpe ældre med indkøb

11.000 frivillige har meldt sig til at hjælpe ældre, syge og sårbare med at købe ind, hente medicin og andet. Dansk Røde Kors går nu sammen med Coop for at skabe forbindelse mellem frivillige og dem der har behov for hjælp

Mange ældre, syge eller særligt sårbare medborgere, har i disse dage brug for hjælp til indkøb af daglige fornødenheder og andre opgaver, fordi Corona-smitten forhindrer dem i at forlade deres hjem.

Derfor har Dansk Røde Kors etableret et hjælpenetværk, hvor over 10.000 danskere i løbet af de seneste dage har meldt sig for frivilligt at hjælpe.

Nu går Dansk Røde Kors og Coop sammen om at formidle kontakten mellem dem, der har brug for hjælpen, og de cirka 11.000, der står klart til at hjælpe med indkøb.

”Danskerne har vist en stor vilje til at hjælpe andre i denne særlige situation. Nu er opgaven at få etableret kontakt mellem dem, og de medborgere, der har behov for hjælp. Derfor er vi glade for, at Coop nu stiller deres kommunikationsapparat til rådighed,” siger generalsekretær Anders Ladekarl, Dansk Røde Kors.

Coop har 1,8 million medlemmer, som man nu vil engagere ad de kanaler, man har til rådighed, ikke mindst Coop Appen, som de fleste anvender.

”Vi står i en ekstraordinær situation, der kalder på fællesskab mere end noget andet. Derfor er vi glade for at kunne hjælpe. Indkøbene må naturligvis finde sted lige, der hvor brugerne ønsker det. Det er ikke et krav, at det specifikt skal være i vores 1100 butikker,” siger adm. direktør Peter Høgsted, Coop.

Har man brug for at få købt ind, hentet en pakke, hentet medicin eller andre praktiske gøremål, så kan man kontakte Røde Kors på 3529 9660 eller på https://www.rodekors.dk/corona/hjælp. Telefonerne er åbne mellem kl. 9-19 mandag til søndag.

Yderligere information:

Generalsekretær Anders Ladekarl, 2260 0260

Adm. direktør Peter Høgsted, 5221 3400

www.rødekors.dk/corona/hjælp

Coop laver intern ledelsesrokade14.1.2022 12:10:00 CET | Pressemeddelelse

Coop gennemfører en række ændringer i sin koncernledelse i forbindelse med sin strategi om at blive Danmarks mest kundeorienterede dagligvarevirksomhed. Målet er enklere og mere effektive beslutningsgange, tættere på butikker og kunder. Kommerciel direktør i Coop, Kenneth Pedersen, bliver ny kædedirektør for Danmarks største supermarkedskæde, SuperBrugsen Kæden har ambitiøse vækstmål for de kommende fem år. For at nå det skal beslutningerne tages så tæt på kunderne som muligt. Ledelsen af SuperBrugsen får derfor fremover det fulde ansvar for kundetilfredsheden, den kommercielle udvikling samt for udviklingen af deres eget brand. ”Med Kenneth Pedersen får vi en af de mest erfarne detailhandlere i Danmark tilbage i spidsen for vores største kæde. Kenneth har haft en mere end 25 år lang karriere i Coop og nyder stor respekt i hele Coop-familien,” siger koncerndirektør Allan Kristoffersen. Som følge af denne organisationsændring fratræder kædedirektør Jesper Gottschalck Bjerring. Og jobbet

Amerikanske kæder vil lære af dansk IT-selskab13.1.2022 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

Coops teknologiselskab, Lobyco, skal tale på verdens største detailhandelskonference, NRF 2022, i New York City. 16. januar vil selskabets adm. direktør Jan Madsen i Javits Center på Manhattan fortælle om den digitale transformation, som Coop i Danmark har været igennem samt dele ud af Lobycos internationale erfaringer med digitale loyalitetsprogrammer. Centralt her er udviklingen af Coop appen, der er blevet den digitale kommunikationskanal mellem virksomheden og dens 1,9 million medlemmer samt øvrige kunder. ”Digital transformation handler ofte om e-handel, men en McKinsey-undersøgelse viser at 2/3 af alle amerikanere er utilfredse med de loyalitetsprogrammer, de er medlemmer af. Med det rette program og digitale værktøjer kan loyaliteten øges betydeligt. Det har vi vist i Danmark, og det har siden skabt den store interesse fra kæder fra hele verden. Og nu oplever vi kolossal interesse efter den ”vindende formel”, udtaler Jan Madsen. Lobyco blev stiftet 1. september 2020 og har siden

Irma klar med billig økologi hver søndag til københavnerne12.1.2022 05:00:00 CET | Pressemeddelelse

Irma vil være den første supermarkedskæde i verden, hvor halvdelen af fødevaresalget er økologisk. For at nå det vil der komme flere nye varer, mere markedsføring – og som det første her og nu: Billigere varer. Med 20 procent rabat på alle 2.400 forskellige økologiske varer hver søndag i januar tester Irma, hvor meget så stor en rabat vil rykke på københavnernes lyst til at købe mere økologi. ”Det er en stor investering for os, fordi det omfatter 1/3 del af vores samlede omsætning. Men vi kommer til at vise mange konkrete tiltag som dette for at dokumentere, at vi mener det alvorligt, når vi siger, at vi vil være verdens første supermarkedskæde, hvor økologien står for over halvdelen af salget,” siger marketingchef Lise Hørdam, Irma. I dag er 33 procent af alle de fødevarer, Irma sælger, økologiske mod landsgennemsnittet, der er under det halve, ca. 15 procent. En del af forklaringen på Irmas store økologi-salg er det store udvalg. Det er ca. fire gang så stort som i de største discoun

Irma kårer Årets Butik og Årets Butikschef11.1.2022 15:15:00 CET | Pressemeddelelse

Irma har netop kåret sin bedste butik, bedste ledere og bedste afdelinger for 2021. Som Årets Butik 2021 blev Irma Smedetoften i Københavns Nordvest-kvarter kåret. Butikken ledes af Bendt Aagaard, der sidste år præsterede den største vækst i omsætningen i hele kæden. Det er en foreløbig kulmination på flere års særdeles positiv udvikling i omsætning og resultater. Og så er butikken ikke mindst karakteriseret af en meget høj kunde- og medarbejdertilfredshed. Som Årets Butikschef blev Morten Vindt, Irma Platan på grænsen mellem Vesterbro og Frederiksberg, kåret. Det er hans første år som butikschef, hvor han har formået at øge omsætningen efter et rekordår i 2020. Han kåres ikke mindst fordi han har demonstreret stærke lederegenskaber og har løftet medarbejdertilfredsheden markant. Som Årets Souschef 2021 blev Benjamin Bohn fra den mindste, men en af de mest elskede af kunderne, Irma Brobergsgade på Christianshavn. Fra job som kørelærer og taxachauffør har han udviklet sig til en dygtig