Coop og OK etablerer 500 ladestandere over hele Danmark
OK, som er Danmarks største tankstationskæde, går med sin hidtil største investering i e-mobilitet sammen med Coop om at skabe Danmarks bedste lade-netværk.
Aftalen betyder, at der i første omgang vil blive etableret 500 ladestandere i forbindelse med SuperBrugsen, Kvickly, Dagli´Brugsen, Fakta og Coop 365 over hele landet.
”Vi er Danmarks førende selskab i at levere drivmidler til personbiler, og vi vil levere det, der til enhver tid efterspørges. Det betyder, at vi i øjeblikket investerer massivt i e-mobilitet både i form af hjemmeladebokse og ladestandere i det offentlige rum. Målet er at skabe det bedste lade-netværk i Danmark, og aftalen med Coop om etablering af ladestandere i både store og mindre byer, er et stort skridt i den retning,” siger Jørgen Wisborg, CEO i OK.
Wisborg påpeger, at løsningen vil basere sig på OK’s prisvindende app:
”Det skal være nemt og bekvemt for kunden. Vores ladestandere er for alle, og som udgangspunkt skal kunden bare downloade vores app, og så er man i gang,” uddyber Jørgen Wisborg.
Aftalen betyder, at Coop får det største ladenetværk i nær tilknytning til dagligvarehandel i Danmark.
”Denne aftale med OK sker for at gøre det nemmere for vores kunder at køre mindre klimabelastende. Aftalen har vi indgået som en del af vores klimastrategi, hvor vi vil være den mest ambitiøse i vores branche. Det gælder for vores egne drift, hvor CO2-udledningen være reduceret med 75 procent i 2025 i forhold til 2018, og i 2030 skal vores drift være klimapositiv. Men det gælder i høj grad også om at gøre det lettere for vores kunder at nedbringe deres klimabelastning,” siger adm. direktør Kræn Østergård Nielsen, Coop.
For OK er der tale om en investering på et trecifret millionbeløb i lade-infrastruktur ved Coops butikker.
OK har med sine mere end 670 tankstationer landets største netværk af tankstationer i Danmark og bliver nu også det bedst dækkende på landkortet på e-mobilitet. Ladestanderne vil alle kunder kunne benytte. Der er ingen abonnementstvang, kunden skal blot downloade OK´s app og gå i gang.
Yderligere information:
CEO Jørgen Wisborg, OK, 2497 1525 (via Rasmus Boserup)
CEO Kræn Østergård Nielsen, 5159 4468 (via Jens Juul)
Fotos af Jørgen Wisborg og Kræn Østergård Nielsen
Billeder
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Coop fjerner låg på creme fraiche og reducerer 15 ton plast20.11.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Coop tager endnu et skridt mod mindre plastaffald i hverdagen. Fremover bliver creme fraiche fra Coops egen serie, ”Coop”, produceret med en tynd film som låg i stedet for det traditionelle plastlåg. Det drejer sig om 4,7 millioner bægre og giver en årlig reduktion på 15 ton plast.
Coop lancerer Irma-kollektion af boligtekstiler10.11.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Nostalgi er navnet på den nye kollektion, der er skabt i krydsfeltet mellem tradition og innovation.
Flere penge tilbage til medlemmerne: Coop investerer millioner i medlemsbonus på frisk frugt og grønt6.11.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Coops 2 millioner medlemmer får, fra den 27. januar 2026, en af de hidtil største forhøjelser af deres bonus, når Coop udbetaler 5 % medlemsbonus, hver gang der købes frisk frugt og grønt i Coops kæder: SuperBrugsen, Kvickly, 365discount og Brugsen. Samtidig kommer Coop med en opfordring: Politikerne bør tage næste skridt og sænke momsen på frugt & grønt. Siden 2022, og i takt med den stigende inflation, har Coop været en aktiv stemme i debatten om at skære momsen på frugt og grønt. Med den nye bonusforhøjelse tager Coop nu selv et skridt for at gøre valget af frisk frugt og grønt mere attraktivt. ”Når vi spørger danskerne, er der ingen tvivl om, at momsen på frugt og grønt er den afgift, de helst vil have sænket. Og det er også noget, flere og flere partier på Christiansborg taler om. Derfor er jeg stolt af, at Coop nu sætter handling bag ordene og går foran med en markant medlemsbonus på frisk frugt og grønt,” siger Pernille Skipper, formand for foreningen Coop amba. I 2022, 2024 og
SuperBrugsen og Kvickly i helt nyt samarbejde med DR Salg om årets julekalender, Theo & Den Magiske Talisman30.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
SuperBrugsen og Kvickly har i tæt samarbejde med DR Salg udviklet en aktivitetsbog til børn, der udfolder årets julekalender. Med bogen følger kuponer, som man bruger til løbende at hente gratis gaver i ens lokale butik. Som noget nyt behøver man altså ikke foretage køb i butikken for at samle. Gaverne kan være klistermærker og klip-ud-figurer, som bruges til at udføre bogens aktiviteter og fuldende bogen.
Coop klar med hidtil største kampagne for eget varemærke19.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
” Det kræver lidt mere at være vare i Coop”. Det er overskriften for den hidtil mest omfattende kampagne for Coops største eget varemærke, der hedder Coop, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier. Fra i dag og i de kommende uger kan man møde budskabet på plakater i byer over hele landet, på TV, i dagblade, sociale medier mv. ”Med kampagnen vil vi gerne pege på det, der er en central del af Coops DNA, nemlig at vi på mange varer gør os ekstra umage på kundernes vegne, så de får kvalitet for pengene, når de køber Coops egne varemærker,” siger senior marketingchef Heidi Kessler, Coop. Kampagnen, der er udarbejdet sammen med Republica, viser med eksempler, nogle af de kvaliteter, der er ved varer, der bærer Coop-navnet. Det gælder konservesdåserne, hvor dåserne i Coops eget mærke er uden hormonforstyrrende bisphenoler. Ja, faktisk er det 10 år siden, at Coop indførte et forbud. Ikke fordi vi skulle, men fordi det var rigtigt. Først fra i år og med implementering he
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum

