Coop og OK etablerer 500 ladestandere over hele Danmark

Energiselskabet OK har lavet en aftale med Coop om at investere et trecifret millionbeløb i etablering af ladestandere ved dagligvarebutikker i hele landet. Målet er at skabe Danmarks bedste ladenetværk og sikre en ladeinfrastruktur for alle

OK, som er Danmarks største tankstationskæde, går med sin hidtil største investering i e-mobilitet sammen med Coop om at skabe Danmarks bedste lade-netværk.

Aftalen betyder, at der i første omgang vil blive etableret 500 ladestandere i forbindelse med SuperBrugsen, Kvickly, Dagli´Brugsen, Fakta og Coop 365 over hele landet.

”Vi er Danmarks førende selskab i at levere drivmidler til personbiler, og vi vil levere det, der til enhver tid efterspørges.  Det betyder, at vi i øjeblikket investerer massivt i e-mobilitet både i form af hjemmeladebokse og ladestandere i det offentlige rum. Målet er at skabe det bedste lade-netværk i Danmark, og aftalen med Coop om etablering af ladestandere i både store og mindre byer, er et stort skridt i den retning,” siger Jørgen Wisborg, CEO i OK.

Wisborg påpeger, at løsningen vil basere sig på OK’s prisvindende app:

”Det skal være nemt og bekvemt for kunden. Vores ladestandere er for alle, og som udgangspunkt skal kunden bare downloade vores app, og så er man i gang,” uddyber Jørgen Wisborg.

Aftalen betyder, at Coop får det største ladenetværk i nær tilknytning til dagligvarehandel i Danmark.

”Denne aftale med OK sker for at gøre det nemmere for vores kunder at køre mindre klimabelastende. Aftalen har vi indgået som en del af vores klimastrategi, hvor vi vil være den mest ambitiøse i vores branche. Det gælder for vores egne drift, hvor CO2-udledningen være reduceret med 75 procent i 2025 i forhold til 2018, og i 2030 skal vores drift være klimapositiv. Men det gælder i høj grad også om at gøre det lettere for vores kunder at nedbringe deres klimabelastning,” siger adm. direktør Kræn Østergård Nielsen, Coop.

For OK er der tale om en investering på et trecifret millionbeløb i lade-infrastruktur ved Coops butikker.

OK har med sine mere end 670 tankstationer landets største netværk af tankstationer i Danmark og bliver nu også det bedst dækkende på landkortet på e-mobilitet. Ladestanderne vil alle kunder kunne benytte. Der er ingen abonnementstvang, kunden skal blot downloade OK´s app og gå i gang.

Yderligere information:

CEO Jørgen Wisborg, OK, 2497 1525 (via Rasmus Boserup)

CEO Kræn Østergård Nielsen, 5159 4468 (via Jens Juul)

Fotos af Jørgen Wisborg og Kræn Østergård Nielsen

Kvickly Slagelse inviterer trængte familier i biografen i efterårsferien18.10.2021 10:31:37 CEST | Pressemeddelelse

Mandag den 18. oktober kl. 13 har Kvickly Slagelse inviteret omkring 50 børnefamilier, der særligt har brug for en god ferie, en tur i biografen. Her skal de hygge sig med én af feriens største familiefilm, Familien Adams 2. Initiativet er del af Kvicklys ”Gode naboer er Guld værd”-indsats. Under Corona-nedlukningen kunne Kvickly sælge varer, som specialforretningerne ikke kunne sælge i den periode. Derfor besluttede Kvickly i februar 2021, at overskuddet af det ekstra salg skulle bruges på at sætte gang i handelslivet lokalt efter genåbningen. Hvert Kvickly-varehus beslutter selv, hvordan pengene bruges lokalt. Det er varehuschef i Kvickly Slagelse Mark Gunst, der har taget initiativ til at invitere familierne i biografen. ”Med ”Gode naboer er Guld værd”-indsatsen har Kvickly givet mig en fantastisk mulighed for at gøre en stor forskel lokalt. Og jeg vil gerne bruge pengene et sted, hvor det virkelig kan mærkes. Derfor har jeg valgt at give børn og familier, der særligt har brug for d

Coop Trading og Carrefour udvider sit samarbejde7.10.2021 18:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Den franske dagligvaregigant Carrefour og det fælles nordiske indkøbsselskab Coop Trading udvider deres samarbejde til også at omfatte Carrefours internationale mærker. De to virksomheder annoncerede i maj et strategisk samarbejde, der var fokuseret på egne mærker (private labels). Nu udvides samarbejdet, så det også kommer til at omfatte globale mærkevareproducenter. Carrefour World Trade (CWT) har fået mandat til at definere og udvikle Coop Tradings internationale partnerskab med globale mærkevareleverandører fra 1. januar 2022. Partnerskabet er underskrevet CWT og Coop Trading, og dækker Coop i Finland (SOK), Danmark (Coop Danmark), Norge (Coop Norge) og Sverige (Coop Sverige). Carrefours Merchandise Executive Director, Guillaume de Colonges: “Vi er glade for at byde Coop Trading velkommen som ny international partner i Carrefour World Trade. Coop i de nordiske lande har vist stærk vækst og en flot drift på deres hjemmemarked, og passer godt ind i CWTs geografiske dækning. Det nye p

Kenneth Pedersen bliver ny kommerciel direktør for Brugskæderne30.9.2021 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen, der tilsammen har en omsætning omkring 25 milliarder kr., får ny kommerciel direktør. Det er Kenneth Holmen Pedersen, 53 år, der dermed vender tilbage til Coop, hvor han har haft en mere end 25 år lang karriere. Han har tidligere bl.a. været detaildirektør, direktør for SuperBrugsen og adm. direktør for reklamebureauet Republica. ”Brugskæderne altså Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen er helt central for Coops forretning. At få Kenneth tilbage betyder, at vi får en erfaren leder med dybt kendskab til både butikkerne, Coops maskinrum og kundernes behov,” siger koncerndirektør Allan Kristoffersen, Coop. Kenneth Holmen Pedersen kommer til at udgøre den øverste ledelse af Brugskæderne sammen med bl.a. de tre kædedirektører: Jesper Gottschalk, SuperBrugsen, Torben B. Andersen, Kvickly, og Maria Bech Tange, Dagli´Brugsen. Han kommer tillige til at indgå i Coops koncernledelse. ”Brugskæderne skal have de mest kundeorienterede butikker, det stærkeste